Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

weatheren gives live at, to, the models

Gestart door mnieuwlaet, 22 januari 2014, 21:02:24 PM

loebaske

Na de containers komen nu de rongen en roldakjes aan de beurt...



eerst een behandeling van roest...





en een eerste behandeling met zwart, nadien nog wat pigmenten aan toevoegen..

nadien komt er nog een houten vloer in, maar eerst nog inkleuren, zal er nadien wel een fotoke plaatsen...





tot later  ;) ;)


loebaske

Hier het verschil tussen de orginele en de houten vloer .... wat vinden jullie er van ??


Chrisrail

#32
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Rangeerduivel

Mag ik eerlijk zijn?
ik vind de vorige vloer mooier,en koester nu daarom toch geen zelfmoordplannen.... ;D

;)

loebaske

Citaat van: Chrisrail op 15 december 2014, 14:12:54 PM
Als ik het goed zie lopen de nerven van je balken wel in de verkeerde richting.  :-\

Klopt Chris, er zijn sommige planken in de verkeerde richting gelazerd  ;)

Michiel

Op zich is de nieuwe vloer een stuk mooier dan de originele. Het hout-aspect is veel overtuigender. Ik merk dat er een paar exemplaren zijn met de houtnerven dwars, en anderen in de langsrichting van de planken. Jammer dat je net de "verkeerde" nerf als voorbeeld toont, want met de juiste nerf, vind ik het een duidelijke meerwaarde hebben.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

Als ik eerlijk mag zijn: de originele vloer is mooier van nerven en klinknagels. De tweede is mooier van kleur, maar ligt veel te hoog. Dan moet je al flinterdun hout gebruiken.
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

Je ziet het verschil idd. Peter als je op de foto het verschil laat zien, als die er volledig in ligt merk je het niet dat het 0,3mm hoger ligt dan normaal.

Deze zijn aan de goede kant gelazerd, had nu wel toevallig een verkeerde ingelegd en men heeft het gezien !!!!


loebaske

Hier zie je wat er te zien is in een rongen wagon met plastieken vloer, veel fouten, slechts één bout aan de zijkant en te lompe en veel te grote bouten....


doomslu

En met de containers op hun plaats zie je... ?  :D ::)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Dat is waar Luc, maar waar er containers komen te staan komt er geen andere vloer in, je ziet het toch niet...


Herwig

Zou het eventueel de moeite lonen om die opliggende originele plastiek bouten, op de bodem, weg te steken/frezen ?
Dan zou de nieuwe   "houten"  vloer toch iets lager kunnen worden gelegd ...?

loebaske

waarom zitten prutsen om een bodem 0.3mm lager te leggen, ik snap het niet...anders niets doen en laten wat het is, is niet omdat ik andere bodems wil dat men moet zitten frezen en slijpen  ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)

Wil eens weten als je gaat merken dat men bodem 0.3mm hoger ligt ?????????????????????

Herwig

Zou het de moeite lonen ?
Het loont dus niet de moeite.