weatheren gives live at, to, the models

Gestart door mnieuwlaet, 22 januari 2014, 21:02:24 PM

OlivierV

Eerlijk gezegd vind ik die 20 er te klaar voor het oud ijzer uitzien ... 'k Zou eens kijken naar hoe ERVIN zijn 20's verweerd heeft, dat vind ik persoonlijk wat beter.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

#16
Ik zou zwarte washes gebruiken en als het kan de bruine eraf doen en eerst beginnen met zeer verdunde washes en zo opbouwen. En voor de pigmenten zou ik grijs  nemen eventueel een beetje bruin.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Thommy

Citaat van: OlivierV op 13 maart 2014, 16:42:00 PM
Eerlijk gezegd vind ik die 20 er te klaar voor het oud ijzer uitzien ... 'k Zou eens kijken naar hoe ERVIN zijn 20's verweerd heeft, dat vind ik persoonlijk wat beter.

Groet,
Olivier

de diesel is idd goed zo, die zien er echt ZO vuil uit
de 20 is iets anders, is vuil maar niet zo vuil meestal.
Greetz

Thommy

ERVIN

Ik heb een paar mailtjes gekregen van enkele collega's om de Reeks 20 even te laten zien i.v.m. zijn verwering.

Dus hier zijn enkele foto's ,

De echte Reeks 20....





En mijn model Reeks 20.







Het dak zou nog iets " vuiler" mogen worden.  ;)

centauri167

Zeer realistisch verweerd, maar op zo'n baan hoort dat dan ook ...

loebaske

moeilijk om het dak goed te verweren want zo fotos zijn zeldzaam, heb er ééntje van een 27/21 type en dat maakt het een stuk makkelijker, als iemand zo fotos heeft mag die gerust posten

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

dani

ik vind het gewoon netjes gedaan.  In zoverre dat vuil, netjes kan zijn natuurlijk, maar je begrijpt wel wat ik bedoel zeker ?

Vervuilen, weatheren, het is allemaal iets zeer persoonlijks.   De ene houdt van flink vervuild, de andere houdt het graag iets minder opvallend en iets soberder.    Wat JIJ mooi vindt, dat is voor jou goed.   EN ik vind deze best wel te pruimen.   Die gele bulldozer met schep-bak van de eerste post is de MAX volgens mij.   Die heeft al flink wat uurtjes op de werf doorgebracht en is gebruikt, dat zie je er aan.

Doe vooral zo verder naar jouw goesting, ik kan het best smaken !

EN nog veel BETERSCHAP aan je vrouwtje :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

loebaske

Bij deze een foto van het dak, die foto is wel niet van mezelf, ergens gekopieerd  :-\ :-\


loebaske

Je kan ook altijd meer doen dan verweren   ;) ;) ;)


Michiel

Citaat van: loebaske op 26 november 2014, 09:49:06 AM
Bij deze een foto van het dak, die foto is wel niet van mezelf, ergens gekopieerd  :-\ :-\
Geen probleem. Dit is een van mijn foto's. 't Is dus in orde.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

loebaske

Bedank Michiel, wist niet meer van wie het was, in ieder geval als je nog zo foto's heb....laat maar komen  ;) ;)

Metpetergaathetbeter

weatheren ja , beschadigen of blutsen dat wordt al weer iets anders !

Groeten Peter ;)

Baureihe 103

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 26 november 2014, 10:28:06 AM
weatheren ja , beschadigen of blutsen dat wordt al weer iets anders !

Groeten Peter ;)

Kan heel goed we hoeven de boel niet te mollen maar een deukje of een krasje kan goed.

Trouwens leuk om te zien dat het Forum zo lekker de boel aan het vuil maken is.

Groetjes Bert
Bestaat er een andere hobby.

loebaske

Ja Bert, en regelmatig eens kuisen kan ook niet kwaad als de boel te vuil is  :) :D :D :D