Chemie

Gestart door modeltreinbart, 19 januari 2014, 09:57:03 AM

modeltreinbart

Beste vrienden, medemodelspoorders,
Zoals weinigen weten heb ik een zwak ( miss wat grof uit gedrukt) voor fabrieken.
Nu wil ik zelf later (lees na Iron Bulk Terminal Sint-Bartus-waas) een stapje verder gaan, nl in de Chemische Industrie.
Nu lijkt het me niet evident om aan foto's inside zo'n bedrijf te geraken of zelf te fotograferen(veiligheid of andere redenen). Dus zit ik een beetje vast qua planning, schematische voorstellingen vast . Althans voorlopig maar ik heb nog tijd.
Mijn idee zou minimum moeten voldoen aan de volgende eisen:
- Een modulaire opbouw
- zo realistisch mogelijke instalaties te bouwen .
- En voorlopig als laatste een spooraansluiting .
Natuurlijk voor dit te kunnen realiseren zouden foto's altijd beter kunnen helpen , zelfs detailfoto's.

Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

PeterVG

#1
Bart

Als ik het goed begrijp ben je op zoek naar dit soort van beelden.



In Tessenderlo kan je een pad langs lijn 17 volgen waarbij je een mooie inkijk op de fabriek hebt zoals bijgevoegde foto aantoont. Helaas zijn de oudste fabrieksgebouwen naast het station gesloopt. Al kan ik die desgewenst wel terugtoveren via mijn fotoarchief.



PeterVG

Een bruikbare tip lijkt me de prayon vestiging van Engis bij Luik.
De naastliggende weg ligt flink hoger tegen de helling van het Maasdal. Daardoor bekom je niet alleen een mooi zicht op spoorlijn 125 maar ook een perfect zicht op de Prayon vestiging. Wellicht is een bezoekje aan deze plek zeer verhelderend.



B_Modelbouw

Hé Bart,

Spring in je auto rij naar de Antwerpse Haven en voldoende inspiratie ...
Goed je kan dan wel geen foto's van op het terrein zelf maken, maar vanaf
de straat heb je al een behoorlijk zicht.
Ga bijvoorbeeld naar de Scheldelaan en fotografeer vanaf de Scheldedijk,
andere locatie is bijvoorbeeld de spoorberm van de lillobrug (tijsmanstunnel).

Maak een zondagsuitstapje met de familie en doe een havenrondvaart ...
Je hoeft je vrouw niet de achterliggende reden vermelden van je fotoreportage 

Als je hier geen inspiratie vind dan weet ik het ook niet meer ;)
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Geert

Download het gratis te verkrijgen SketchUp (van Google) . Via 3D warehouse kan je diverse fabrieken in 3D bekijken. (overigens ook andere dingen zoals spoorbruggen, stations bv.  Antwerpen enz...) 

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Snobby Crash

Bart,

Ik zou je aan massa's fotos kunnen helpen van chemische installaties in combinatie met spoorwegen.
Ik werk op BASF en heb daar een foto en filmvergunning omdat ze me op BASF vaak inschakelen om fotos te maken.

Echter, ik mag deze fotos niet openbaar maken, omdat dit verboden is, en ik mijn job uiteraard niet wil kwijtspelen.

Maar inderdaad door gewoon de haven eens doorheen te rijden kan je toch heel wat inspiratie opdoen !

Geert

Metpetergaathetbeter

in Woluwe zijn ook profielen te vinden !
Groeten Peter ;)

HYA

Heb deze week bij een bedrijfsbezoek langs het Albertkanaal vanop het dak stiekem wat foto's geschoten van de spoorlijn op de terreinen van een chemisch bedrijf.
Stuur me via PM een valabel mailadres en ik stuur ze je op.