Roco baureihe 50 met kabinentender

Gestart door Peter, 11 januari 2014, 18:45:21 PM

Peter

Daarstraks even op een uurtje, mijn oeroude Roco Baureihe 50 met kabinetender (jaren 80 ??) eens onderhanden genomen.
De blenden van de draaistellen van de tender waren hier aangekomen  Top service en dat op een zaterdag :).
Ineens maar gebruik gemaakt om de losse onderdeeltjes , de machinist en stoker en echte kolen aangebracht, Lok nog eens gesmeerd en hij rijdt weer zoals nieuw. Door velen beschouwd als een gewone ordinaire goederentrein lokomtief, een gewoon werkpaard,  vind ik dit toch een van de mooiste loks (zowel in model als bij het grootbedrijf) die er in Duitsland rijden/gereden hebben.
Het enige dat op mijn model nog ontbreekt is de nieuwe beschrifting van Gassner  en dan is hij helemaal........super (in mijn ogen althans)

Met vriendelijke groeten
Peter

PeterC

Inderdaad een prachtige loc!  Ik ben er ook zot van (en ook van de BR52).  Naar het schijnt was het wel niet zo aangenaam om als begeleider mee te rijden in dat 'kotteke' op de tender  ;)

Mijn zoon is al verwittigd dat ik graag volgend jaar voor mijn verjaardag de märklin geburtstagslok zou willen (indien die dan nog gemaakt wordt - 50 1965):


Afbeelding 'geplukt' van www.schmidt-wissen.de

Groetjes, Peter