Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Beste Silberling rijtuigen in HO

Gestart door LordTD, 09 januari 2014, 18:05:13 PM

LordTD

Ik heb enkel Belgisch en een klein beetje Frans materiaal. Nu bijten de klassieke roestvrijstalen N-rijtuigen van de DB al een tijdje in mijn been. Wie produceert echter de meest correcte versie? Liefst met de mogelijkheid verlichting in te bouwen.
 

Peter

Thomas,

De beste rijtuigen zijn volgens mij die van Roco (1/87 lengte) Deze zijn trouwens in diverse versies te verkrijgen afhankelijk van het tijdperk.
Perfekt is in modelspoor (bijna) niets) en ook aan deze rijtuigen kan je desnoods zelf nog sleutelen zoals het volledige interieur superen, gaan de van de 100 % nauwkeurig zetels met ge-etste bagagerekken, tot zetelbekleding met het juiste stof motieven onder de vorm van decals.
Alles maal  suuuuuuuuuuuuuuper, maar ook die prijs is dan suuuuuper hoog.
Bijgevoegd een foto van mijn "Silberlingen" met binnenverlichting van Hufing (Ledstrip 5,50 euro per rijtuig) en wat reizigers en voor rijdende modellen is dat meer dan voldoende.

Met vriendelijke groeten
Peter

T13 rules

ongetwijfeld ADE!!! jammergenoeg momenteel enkel nog te vinden via Ebay en co. interieur is reeds perfect aanwezig, verlichting aanwezig, en er is ook een stuurstand van te krijgen, na wat zoeken!
 

Peter

#3
Ja, Ade, als je ze nog kan vinden, maar wel veel duurder. De prijs voor een gebouwd model  is/was rond de 135 euro, voor de bouwset (168 onderdelen) rond de 90 euro.
ook uitkijken dat je niet de eerste produktie reeksen koopt want die hebben verkeerde draaistellen.
Op moment van produktie had Ade nog geen Minden Deutz draaistellen. Latere produkties hebben die dan weer wel.
Met vriendelijke groeten
Peter

LordTD

Allebei bedankt voor de tips. Is er enig verschil tussen de oude Roco Silberlinge en de nieuwe?
 

wisselstromer

ik zweer trouw aan de lima silberlinge  ;)
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Mattias

Hoorde ooit eens zeggen dat de roco's (kan de oude versies zijn ook) vaak kromgetrokken kasten hadden..
Maar heb dit enkel "van horen zeggen" en dus niet zelf gezien...
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Peter

#7
@Mattias: Mijn Roco Silberlingen zijn van de eerste reeks die ze geproduceerd hebben in 1/87 lengte, en hebben geen kromtrekkende delen.

Wisselstromer. Ik heb nog een paar setjes liggen om die  bij die Lima's zaten. (treeplanken, rode sluitlichten enz.) als je wil mag je ze hebben.
Bij de Lima rijtuigen heb je wel het probleem dat het (Pfauenaugenmuster) dus de cirkels niet zijn geprint op e kopeinden.
Ik heb in een Miba wel een artikel staan hoe je dit kan verbeteren. Voorts zijn die Lima 's zeker niet slecht en zeker voordeliger als je ze ineens in een set van vier koopt

LordTD: Wat bedoel je met oude een nieuwe Roco modellen? De hele oude Roco waren de verkorte (1/93 of 1/100) rijtuigen.
Nadien waren het enkel degene die ze nu nog hebben (wel de verschillende versies en verschillende stuurstanden.
Ze hebben nog wel min of meer gelijkaardige rijtuigen in groen (tijdperk III) maar dat zijn geen Silberlingen maar Mitteleinstieg wagen.
Met vriendelijke groeten
Peter

wisselstromer

hallo peter,
als je van die onderdelen af wil mag je altijd mailen :-)
wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer