Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waar ben ik nu mee bezig?

Gestart door Peter, 02 januari 2014, 18:24:43 PM

Stieven76

Zolang het maar doet wat het moet doen, zorgen dat je kleinkind niet kan vallen. Ziet er zeker niet slecht uit  ;)

PeterC

Peter,

Ziet er goed uit!

Misschien eens met wat schuurpapier je scherpe kanten van de bovenste dwarslatten afronden?  Geeft een 'aangenamer' gevoel wanneer je deze vasthoudt.


Groetjes, Peter


Alain

Belangrijkste is dat er iets gedaan werd en dat je tevreden bent. Hoe het gedaan is speelt geen enkele rol. Zolang jij je er maar kunt bij vinden.

Alain

Steam.N

Ziet er goed uit, Peter !
Een goeie ingreep !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Chrisrail

#19
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

dani

#20
Citaat van: Peter op 05 januari 2014, 18:57:41 PM
NIET om over eten te schrijven. Dank U
Ik denk dat Ollie een beetje in de war was door titel topic.   Ik dacht de allereerste keer dat ik dit draadje zag ook aan   een nieuwe versie voor 2014 voor  "waar zijn we momenteel mee bezig ?" elders hier.   Dus niet boos worden op hem, 't was waarschijnlijk maar een "eerlijke vergissing".


Flink afgebakend zo te zien.  Goed gemaakt !   Dat  handvat zowat als uitbreiding op de reling aan de andere kant daar aan de beschermwand is goed gevonden.   Persoonlijk zou ik het groter maken om makkelijker te kunnen naar grijpen als je toch zou wankelen  (ook in het naar boven komen) maar dat is persoonlijke smaak en keuze.  Is maar een hintje.

Hoe zit het eigenlijk met die dwarslat bovenaan ? Hoe groot of klein is de kans dat daar iemand zijn  hoofd aan stoot ? (vooral bij het naar beneden gaan).  Mensen hebben op een trap altijd de neiging om geheel onbewust naar voren te buigen om goed te kunnen kijken waar ze hun voeten plaatsen, dus een lat of plafondje dat in het naar boven gaan ver weg blijft, is bij het afdalen dikwijls een flinke dreiging voor het voorhoofd !   Tenzij je achterwaarts de trap afdaalt, wat bij het type valluik-trap meestal toch gebeurt.  Dan zit je safe.


En dan nog 1 ding.. (niet omwille van kritiek of zo maar gewoon uit veiligheid).  Ik zie dat er een "opstaand randje" blijft rond de trapkader.  KOmt er op termijn een laminaatvloer of tapijt op de grond of blijft het zo ?  Misschien zou je willen overwegen om daar een afgeschuind plankje te leggen zodat dat richeltje weg gewerkt is.  minder struikelgevaar.       Ik probeer maar gewoon mee te denken, hee, je bent tot niks verplicht.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Peter

Ben niet boos  hoor.
Het hekken komt er nog zodra ik bij Gamma of Brico geraakt voor hout, want de houthandel hier vlakbij is er vorig jaar mee opgehouden. Spijtig, want die had goed materiaal.
De handgrepen had ik nog liggen, maar inderdaad zijn ze wat klein. Zal ze waarschijnlijk nog vervangen, maar 25 euro minimum (Brice) is niet niks.

De dwarslat, aangebracht voor versteviging is zo aangebracht dat een persoon van "normale grootte" zich daar zowel bij het naar bovenkomen of naar beneden gaan zich daar niet aan stoot.
Voor alle veiligheid komt er nog een schuimrubber (over van isolatie van verwarmingsbuiizen) rond.
Met vriendelijke groeten
Peter

dani

er is dus al op voorhand goed over nagedacht .     Goed bezig, Peter !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

HYA

Veiligheid voor alles ... En op veiligheid staat geen prijs.
Ik heb het gat bij ons dichtgemaakt met een scharnierend luik, stevig genoeg om op te staan. Een tegengewicht aan een staalkabel via een rolletje zorgt ervoor dat de deur niet te zwaar is om te open en te sluiten (quasi in balans, het luik iets zwaarder).
Wanneer men dochter op zolder rondloopt gaat het luik steevast dicht.

In het luik zit een venstertje zodat je kan zien wat er langs de andere zijde gebeurt (en of het licht niet blijven branden ...  ::)

Dat het geen professioneel schrijnwerk is is bijzaak Peter, de functie overtroeft de scoonheidsprijs.