roco wagons lopen voor geen meter

Gestart door raf, 30 december 2013, 23:25:11 PM

raf

hallo

Ik heb voor kerst 6 loco wagons gekregen.

Deze lopen voor geen meter.
Ik moet er de zwaarste marklin diesel voor zetten om 6 van deze te kunnen trekken .
Als ik ze met de hand wil vooruit duwen dan moet ik heel veel moeite doen om ze vooruit te krijgen.
Heeft er iemand dit ook ooit al mee gemaakt???
Ik heb er zo nog 9 in bestelling en als die ook zo lopen dan moet ik in diesel dubbel traktie gaan met een stomer er achter om ze vooruit te krijgen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Klaas Zondervan

Is dat in bogen, of ook op rechte stukken?
Heb je al geprobeerd of de wielen vrij kunnen draaien?
Ik heb voornamelijk rollend materiëel van Roco, en dat loopt over het algemeen juist superlicht.

raf

#2
Hallo Klaas

De wielen draaien met de hand maar je moet echt moeite doen om ze rond te krijgen.
Ze bollen niet zo als je ze een zetje geeft wat andere wielen wel doen.
Oprechte stukken of in een bocht het maakt niet uit de wagons moet je echt vooruit slepen met de hand .
Als ik een wagon neem en ik geef hem een zetje dan valt hij meteen stil terwijl andere wagons een stukje door lopen.
De 6 wagons aan elkaar lopen zelfs niet 1 wagon verder als ik er tegen duw.
Er zijn wel Roco AC wielen onder gezet en misschien zou daar de fout kunnen aan liegen.
Is er iemand met dezelfde wagons met DC wielen die wel goed lopen ?????
Voor 193 euro mogen ze wel goed lopen mijn gedacht of moeten deze nog inlopen want in de as potten zitten messing busjes .
Gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

Iemand van de club die hier ook een account heeft (Chrisrail) had dit ook met deze wagentjes. Zijn machine was er op de clubbaan zo eens een stuk of 9-12 aan het trekken en na een goed uur rijden raakte de machine gewoon niet meer vooruit.

Wat de juiste oorzaak was weet ik niet meer, maar de asjes lopen 't schijnt wel stroef ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

raf

Hallo Olivier.
Had hij de originele asjes er nog onder zitten ???
als hij ook de AC er onder heeft dan laat ik ze volgende keer terug vervangen door de DC.
Want op K rails zouden ze niet moeten vervangen worden ;alleen de bezet melding via de assen werkt dan niet.
Indien het met beide assen zo is dan moet ik ze in de draaibank iets afdraaien tot ze wel goed lopen.
Kan me maar een stel assen kosten .
Gr raf .
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Stieven76

Eén van de 2 wagonnetjes die ik onlangs gekocht heb, had hetzelfde probleem. Die reed geen 10cm na tegen te duwen. Ik heb alle asjes eruit gehaald, met een doek afgewreven en terug gemonteerd en die rijd nu als een fluitje van een cent  :)  Als ik nu duw moet ik hem tegen houden of hij loopt de module af.
Ik heb zelfs nog niets van olie of dergelijke in de aspotjes gedaan omdat ik niet juist wist wat er in mocht en ik geen zin had om naar de pc te lopen en op te zoeken..

raf

Hallo
Vandaag eens 2 asjes in de draaibank spannen en met een diamant bijteltje er 1/1000 van af draaien .
Als het mislukt kost het me maar 2 asjes .
Meer eerst een filmpje over hoe ze lopen.
http://www.youtube.com/watch?v=PliRxUrPdfs
Hier te samen met ook een twee assige wagon en het verschil is enorm.

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirky

1/1000ste afdraaien? Moet wel een speciaal draaibankje zijn Raf...  ;)

raf

#8
Hallo

Het is eigenlijk een NCN freesmachine die ik heb staan
Maar je kan er ook mee draaien .
straks eens een foto opzoeken

Brecht aan de machine
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

ik heb nog geen klachten gehad met >Roco wagonnen op een 3rail baan.
Die lopen goed, zowel met de originele DC wieltjes (inderdaad geen bezetmelding)  als met AC Märklin wielen er onder.
Met Roco  AC wielen heb ik het nog niet geprobeerd, aangezien ze het voorlopig nog prima doen.  ZOals Stieven al zei: voorzichtig of ze lopen weg met een klein duwtje :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Geert

Citaat van: raf op 31 december 2013, 09:09:22 AM

Brecht aan de machine

Koop voor Brecht is een veiligheidsbril!  ;)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Rangeerduivel

Al eens nagezien of de flenzen nergens raken,en de remblokken niet tegen de wielband drukken...?

;)

dani

misschien zitten de puntjes van de assen gewoon iets te diep in de  "potjes"  door transport of zo.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

#13
Citaat van: raf op 31 december 2013, 00:20:39 AM
Hallo Olivier.
Had hij de originele asjes er nog onder zitten ???
als hij ook de AC er onder heeft dan laat ik ze volgende keer terug vervangen door de DC.
Want op K rails zouden ze niet moeten vervangen worden ;alleen de bezet melding via de assen werkt dan niet.
Indien het met beide assen zo is dan moet ik ze in de draaibank iets afdraaien tot ze wel goed lopen.
Kan me maar een stel assen kosten .
Gr raf .
Hij rijdt 2-rail digitaal en het was dus met de oorspronkelijke wieltjes. Of het probleem zich nu nog steeds voor doet heb ik geen weet van.
En om eerlijk te zijn, ik heb zelf ook redelijk wat Roco wagons en als je die een duwtje geeft dan zouden ze inderdaad van de module afrollen.

Trouwens, 193 euro? Dat is toch wel heel veel voor zo 6 wagentjes...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ems

Ik ga mijn wielen ook maar eens nazien: ik heb een trein van 15 van deze wagens (+ 3 DB Fals) en alleen de Mehano reeks 51 en VBV reeks 60 krijgen de trein fatsoenlijk vooruit. Het is idd de slechts lopende trein die ik heb. Ik zie het ook aan de koppelingen. Direct achter de loc is er zeker een halve cm ruimte tussen de buffers, terwijl bij de achterste wagens deze bijna buffer aan buffer rijden.
Groet, Edwin