Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Oriënt Express

Gestart door Koen, 26 december 2013, 09:25:12 AM

jakke

Veel dank.

Voor het juiste spoor zal het nmbs-personeel mij hopelijk willen helpen .

Jan
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Eddytje

als je naar Brugge zou gaan zal het rap spoor 9 zijn...

doenitz

zondag 2 november zou wel eens de laatste keer kunnen geweest zijn dat de orient express in brugge/belgie geweest is.
althans volgens de site van het nieuwsblad, dit omdat de werken rond parijs (de reden waarom hij naar belgie kwam) gedaan zijn.
helaas.
 

Eddytje

Dit wil niet zeggen dat het ermee gedaan zijn. Er kunnen nog altijd andere werken gepland zijn komende jaren maar hij is ook al naar België gekomen wanneer er gestaakt werd in Frankrijk.

SuSke

Even onze vakbondsmilitanten naar ginder sturen om de boel wat op te hitsen :) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

rgp

Suske,

Das maar één woord, he.  Effe, in Antwerpen een kantoor opbellen; kunne ze daarna een remake maken van: "Paris, brûle-t-il ? ??? ::) >:(

Roland

janieburton

Citaat van: rgp op 13 november 2014, 21:14:24 PM
Suske,

Das maar één woord, he.  Effe, in Antwerpen een kantoor opbellen; kunne ze daarna een remake maken van: "Paris, brûle-t-il ? ??? ::) >:(

Roland

:) :) :) :)
 

jakke

Het was me ontgaan een reactie te plaatsen .
Ik ben gaan kijken in Brugge op 2 november .
Als ieder was uitgestapt van buiten af naar de mooie interieurs gekeken . Prachtig ! Maar of de chique omkadering nu het vele geld waard is , daar moet ik nog eens over denken .
Wat mij wel opviel waren de blikken gevuld met brandhoutjes , lijkt wel kachel-aanmaak-hout , op een balkon van een van de rijtuigen .
Voor het overige veel bedrijvigheid om het wasgoed e.d. van de trein , en ravitaillering voor de volgende rit op de trein , een hele organisatie .
Toen ik bij schemering terug door het station kwam was het wel een romantisch zicht . Die houten interieurs in warme kleuren verlicht met die lampadairekes voor de ramen .
Ik vond het de moeite .

Jan






Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen