3D tekenpakketten

Gestart door Dirky, 25 december 2013, 11:48:12 AM

raf

met het zojuist geleerde weer eventjes aan het werk geweest



dit is een cameramount voor in een duikboot  .de camera is beweegbaar en de bedoeling is met de camera richten op een doel en de boot vaart daar dan zelfstandig naar toe tot een bepaalde afstand (sonar afstand meting)
nu nog aan dat hekwerk beginnen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

rgp

Raf,

En waarom zou ge niet meer beschikbaar zijn ?  Of zijn Ford-mensen van 55+ "beter" dan anderen ?

Maar ik heb reacties gekregen van mensen van bij de Ford toen ze een job kregen aangeboden; één woord: walgelijk.

Roland

raf

ja ronald dat geloof ik graag maar zo is niet iedereen
en nee ik ben niet beter maar ik was en 59 en ik heb meer als 40 jaar gewerkt dus waarom zou ik het niet doen.
ik wilde werken en cursussen tegelijk volgen maar ik kwam nergens meer voor in aanmerking ik was te oud
voor een jobke van 1500 euro daar paste ik ook voor en dat zou gij ook doen want dat bedrag heb ik nu ook
en daar moet ik niet voor uit mijn bed komen
wel weten dat ik van 2200 in de maand netto kwam
en opklimmen in het bedrijf vergeet dat maar want op 6 jaar die ik nog moest doen zat dat daar niet in
en veel van die waar ik solliciteerde wilde me ook niet meer hebben omdat ik te oud was
hopelijk kun jij blijven werken tot aan je pensioen want iemand moet dat van mij betalen en daar draag jij dus aan bij
ik wilde blijven werken maar anderen hebben beslist dat ik dat niet meer kon

maar ach gij hebt uw idee er over en dat heeft niets meer te maken met het topic
dus liefst terug over waar het zou om moeten gaan


If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

janieburton

Citaat van: rgp op 18 maart 2016, 14:57:33 PM
Raf,

En waarom zou ge niet meer beschikbaar zijn ?  Of zijn Ford-mensen van 55+ "beter" dan anderen ?

Maar ik heb reacties gekregen van mensen van bij de Ford toen ze een job kregen aangeboden; één woord: walgelijk.

Roland


Even off topic: ik heb nog geen 1800 netto en ik werk 35 jaar en ze zoeken bij ons mensen om op SWT te gaan, mij niet gezien ik ga niet op SWT. Beschikbaar blijven is ok en eventueel terug gaan werken is ook ok maar men kan je verplichten om te gaan werken bij de nieuwe werkgever aan een lager netto loon dan de SWT uitkering en zelfs aan 50% of 75% en als dat bedrijf je na 6 maanden ontslaat ben je je SWT uitkering kwijt.(info gegeven door de vakbonden in ons bedrijf)

En nu verder "on Topic"

Maar Roland bedankt voor de info betreffende de CVO.
 

raf

ford heeft nog van de vorige regelgeving kunnen genieten .
nu zijn de wetten daar rond veranderd .

die dubbele lijnen kan ik in nanocad niet terug vinden en nergens staat er iets op het net daar over
librecad heeft die functie wel maar het kan niet zijn dat nanocad deze functie niet heeft alleen zit ze weer goed verborgen


het hekwerk terug getekend nu nog at aan elkaar zetten zodat ik 40 cm tegelijk kan frezen
dan kan ik het station beginnen aan te kleden en de straat eindelijk vorm beginnen te geven

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

sn00zerman

Voor mensen die geen "angst" hebben voor cloud-based oplossing:
https://www.onshape.com/

online versie van Solidworks, compleet gratis (onder bepaalde voorwaarden), werkt zelfs op iPad.
(Ik gebruik Solidworks voor al m'n 3D werk op m'n iMac & macBookProRetina, en nu dus 's avonds ook regelmatig op de iPad (ik heb wel een iPad pro, met zo'n pen bij dus) - werkt allemaal als een tierelier, files van solidworks naar onshape en omgekeerd, 100% compatible)


groeten,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


ACFI

Kris,

bedankt voor de link.

Brengt me terug naar mijn jonge jaren en stoeien met ProEngineer en SolidWorks.

ACFI.

Steam.N

Citaat van: ACFI op 17 juni 2016, 13:00:28 PM
Kris,

bedankt voor de link.

Brengt me terug naar mijn jonge jaren en stoeien met ProEngineer en SolidWorks.

ACFI.

+1
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kris

#53
Hallo,
Alle grote spelers volgen elkaar , autodesk heeft fusion 360 , ongeveer net het zelfde , mooi maar de tekeningen staan in de cloud alsook het programma , meestal is het niet erg duidelijk als het voor altijd gratis is voor hobbygebruik of voor 1 jaar als ze plots geld vragen ben je er wel aan voor de moeite
Samenstellingen maken is ook niet zo eenvoudig

Kris

conducteur

Ik werk met Fusion... Idd een hele aanpassing om te werken met samenstellingen... Werkt toch heel wat anders, maar je moet er mee "weg" zijn denk ik.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum