Een MSM-model in schaal N?

Gestart door Michiel, 20 december 2013, 14:27:55 PM

Michiel

In navolging van het succesverhaal in H0, in hoeverre zou het mogelijk zijn om in schaal N iets dergelijks te verwezenlijken?

Ik denk bijvoorbeeld aan:
* een Belgische "Nohab" van Kato. Kato heeft de bolle neus wel in Luxemburgse kleuren gebracht, maar niet in Belgische kleuren. Kwestie van Kato te overtuigen.
* een echte Belgische diesel (vb reeks 55) in samenwerking met MTE Blankenberge... MTE blij en wij ook.
* een set M2 rijtuigen op basis van PB-Messingmodelbouw of MTE kappen, samen met een onderstel. Haalbaar?
* een model bij David in bestelling laten plotten?
* (en noem nog maar een paar wilde ideeën)

Wie heeft interesse? Welk potentieel sucessvol model als eerste productie? Wie zou dit willen modereren/organiseren? Ik gooi maar een ballontje op, maar geloof werkelijk dat een dergelijk project mogelijkheden heeft. Ik denk dat we eerst eens zouden kunnen toetsen of er bij een grootproducent of bij een van onze artisanale producenten een interesse is voor een dergelijk project. Eenmaal we een potentiele producent kennen, kunnen we ook het te produceren model duidelijker invullen.

't Is maar een idee. Reageer en toon uw interesse hier. Indien het hier stil blijft, dan heeft het natuurlijk geen zin om verder te gaan met de ontwikkeling van dit idee. Dus, reageer massaal aub!  :)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Michiel, hier zéker interesse !!!
Vooral dat idee om bij David eens aan de bel (of zijn oren) te trekken  ::) ::) ::)
Enig idee welk model ?  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

philippe_007

Michiel,

ik ben nu geen N-rijder, maar ik zou het een tof initiatief vinden.
Afhankelijk van welk model het is zal ik mss ook interesse hebben,
ik zit al langer wat te broeien om eens een paradebaan te maken in  spoor N, dit zou dan misschien de doorslag kunnen geven.

De vraag is natuurlijk hoeveel interesse zal er zijn. Ik heb er geen idee van hoeveel N-rijders er op het forum zitten of MSM lezen. En zijn deze N-rijders dan geïnteresseerd in een Belgisch model... 

Zoals Michiel zei, N-rijders met interesse, maak jullie bekend.

Tricolor

Michiel, hier ook interesse.
Misschien ook eens "polsen" bij TMM , kwestie van nog kanditaten "te ronselen".

Mvg,

Bjorn

Michiel

Prima idee! ik ga er de oproep ook plaatsen. Wie weet!

Citaat van: Steam.N op 20 december 2013, 14:32:28 PM
Vooral dat idee om bij David eens aan de bel (of zijn oren) te trekken  ::) ::) ::) Enig idee welk model ?  ;D
Zei ik GCI? Hmmm... nee, ik zei toch niets over CGI? Alhoewel ik die GCi's graag zie komen, maar ik denk de GCI's hier niet als meest haalbaar model zal uitkomen. Maar GCI's zijn wel mooie modellen.  ::) ;D

Citaat van: philippe_007 op 20 december 2013, 14:33:42 PM
Ik heb er geen idee van hoeveel N-rijders er op het forum zitten of MSM lezen. En zijn deze N-rijders dan geïnteresseerd in een Belgisch model... 
Ik ken ze ook niet allemaal persoonlijk, maar ik schat een paar tiental overtuigde N-rijders, waarvan een vijftal forum-actief. Maar er zijn heel veel meer N-rijders die uit miserie en gebrek aan enig Belgisch aanbod Duits zijn gaan rijden. Ik denk dat er een enorm potentieel aan N-rijders is dat graag Belgisch zou willen gaan. Een actie als deze kan al deze "spookrijders" aanspreken. En dan zijn er natuurlijk onze  noorderburen. Met een bepaalde modelkeuze kunnen zij ook interesse tonen. Maar het blijft voor het moment erg speculatief. Ik hoop dat de stille meelezende N'er toch even uit z'n schulp komt om hier zijn steun te betuigen...  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Citaat van: Michiel op 20 december 2013, 15:01:26 PM
... Zei ik GCI? Hmmm... nee, ik zei toch niets over CGI? Alhoewel ik die GCi's graag zie komen ...

Ah, tiens !  Daar zeg je zo iets ... GCI zou wel iets zijn ... maar daar zal de interesse wel niet voor gaan, vrees ik ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Citaat van: Tricolor op 20 december 2013, 14:47:29 PM
Misschien ook eens "polsen" bij TMM , kwestie van nog kanditaten "te ronselen".

V Check!  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

philippe_007

Een poll plaatsen zodat je al een idee krijgt....

Michiel

Een poll is leuk, maar ik denk dat we eerst een verkennende wandeling moeten maken langs producenten, om te zien wie er "brood" in ziet. Het heeft geen zin om te stemmen voor een "reeks 20" (die vandaag of morgen definitief naar de schroot gaat, dacht ik), en dan merken dat de kandidaat producent dit model op geen enkele manier voordelig kan produceren.

Ik denk dat we in eerste instantie moeten zien dat er hier, en bij TMM, een publiek met reele interesse bestaat. Dan eens gaan polsen voor een geïnteresseerde producent. En als derde, een poll samenstellen uit het gamma van modellen dat hij/zij voordelig zou kunnen produceren. Maar nogmaals, ik gooi het nu allemaal maar spotaan in de groep. Ik heb geen ervaring met die dingen. Ik hoop dat er iemand opstaat om dit project onder de arm te nemen eenmaal er een belangrijk publiek blijkt te zijn.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

railrunner

We hebben al een aan Davids oren getrokken en ja, hij heeft gereageerd.  David is met iets heel interessants bezig voor de belgische markt voor liefhebbers van periode IV.  David, wil je hier al meer over vertellen?

MARKLINRIJDER

#10
Wait and see




Grtjs,

David

MARKLINRIJDER


Dirky

Jammer dat je foto's steeds van slechte kwaliteit zijn. Je kan helemaal niet zien of het mooi is! Vlakkken lijken mooi te zijn maar hier en daar zijn ook wel bramen te zien.
Ma ja, als je het zelf zegt zal het wel mooi zijn zeker?  ;)

MARKLINRIJDER

Dirky,

Je kan op de fotos klikken waardoor ze groter worden getoond.

Dan is het duidelijker denk ik.

Grtjs,

David

Steven123

Als je erop klikt kom je uit bij photobucket > daar rechtsonder op de foto klikken op het vergrootglas, als de foto even groot blijft nog een 2e keer klikken ("view original size") en dan is de foto een heel stuk groter.
(Hangt er een beetje vanaf in welke browser je werkt denk ik.)

Mij lijkt het toch een geslaagde print  ;)
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook