Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Goede gewoonten in ere houden

Gestart door HYA, 15 december 2013, 19:00:22 PM

HYA

Hoi allen,

Het blijkt hier een goede gewoonte dat een nieuw forumlid zich even voorstelt. Wel aan goede gewoonten wordt niet getornd. Bij deze ...

Onder de naam Jan werd ik 46 jaar geleden geboren in Aalst alwaar ik ook werd getogen. "Aalst ?" hoor ik je vragen ... ja inderdaad carnaval. En voor je het hoeft te vragen, ik was in m'n jongere jaren een tijdje voorzitter van een carnavalsvereniging.

Sinds jong droomde ik, als zovelen, van een treinpanorama met bergen, dalen en tunnels. Ik was echter nooit de bezitter van een aangedreven treintje. De verwezenlijking van m'n droom beperkte zich als kind tot het bladeren en bestuderen van de Märklin catalogus.
Toen het geld begon binnen te stromen (zoals op een ander, met emmers tegelijk) wegens deel uitmakend van de actieve bevolking, besliste ik een doos te kopen van voornoemde producent. De gewone basisdoos en vervolgens de uitbreidingen. Buiten enkele testen en het eens openleggen van de sporen bleef ik echter op mijn honger zitten. Ook de aanschaf van Wintrack en daarmee een volledig uitgewerkt sporenplan met bijna al mijn verzuchtingen kon geen zoden aan de dijk brengen, te weinig tijd.

Sinds dit voorjaar besliste ik "pensioen" te nemen als coach wat meteen een massa tijd vrij heeft gemaakt.
Ik zit terug achter de tekentafel (de PC dus) en heb m'n nieuwe sporenplan quasi klaar (wat het sporenschema betreft). Het was dus een logische stap lid te worden van een forum met ervaren ratten die alle spitstechnologie in treintjesland beheersen.

Binnenkort post ik mijn plan zodat, wie er zin in heeft, het aan een kritisch oog kan onderwerpen en me eventueel op de hoogte kan brengen van alle gemaakte stommiteiten.

Nog enkele trefwoorden: HO, C-gleis, Diesel

Het is voor mij een eer hier te posten.
Alvast bedankt.

Groeten

jan


mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

OlivierV

Welkom Jan, velen uit de omstreken die zich tegenwoordig in dit gekkenhuis aanmelden.

Laat ik je wel een tip geven, moest ik marklinist/3railrijder zijn, dan zou ik wel opteren voor K-rails, aangezien je daar ook flexrail in hebt, wat met C-rails niet het geval zit en je dus bijgevolg vast zit aan die geometrie.

Boys and their Toys ..., het is een gezegde.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

mivc057

Ook van hieruit  welkom onder ons en veel treinplezier.

Steam.N

Welkom Jan.
Veel plezier en succes met de treintjes  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Olivier77

Welkom Jan,

Ik wens je nog veel plezier op de site en met U "treintjes".

Mvg

Olivier
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

PeterC

Jan,

Welkom!

Ik moet OlivierV bijtreden, maar C en K samen kunnen natuurlijk ook (K rijdt wel veel 'aangenamer').


Groetjes, Peter


Catje

Jan ,
Van harte welkom hier op dit gezellige forum.
Heeft u vragen, schroom niet er is hier altijd iemand die behulpzaam is. 8)

Modelspoorgroeten,
Willy

dani

Welkom, Jan....

Nog nen "Oilsjteneir" van 46 jaar ....    Hier ook eentje :-)
Wat sporen betreft, kan je makkelijk alles door elkaar gebruiken als dat moet.
Zo kan je bvb je C rails nog gebruiken, een deel (bvb schaduwstations etc) in   oudere M rails en bepaalde stukken K rail.
Ik heb ook de 3 samen op mijn baan liggen.   
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Niettegenstaande ik (maar) 2rail rijd,toch van mijnentwege ook welkom op dit forum Jan

Grtn
Rudy  ;)

Stieven76

Hier ook een welkom vanuit Erondegem (Erpe-Mere)  ;)

ToThePoint

Hallo Jan

Welkom carnavalist.
Gaat er ooit een carnaval parade op uw baan verschijnen ?

Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Jefftrack

Welkom en veel plezier op het forum.

Jeffrey

PietB

Ja Jan, van harte welkom hier.

Citaat van: dani op 16 december 2013, 09:52:49 AM
Nog nen "Oilsjteneir" van 46 jaar ....    Hier ook eentje :-)
Er was toch wat met ajuinen in Aalst?  :P

grt Piet.

Rangeerduivel

Citaat van: bossie op 16 december 2013, 17:08:27 PM
Ja Jan, van harte welkom hier.

Citaat van: dani op 16 december 2013, 09:52:49 AM
Nog nen "Oilsjteneir" van 46 jaar ....    Hier ook eentje :-)
Er was toch wat met ajuinen in Aalst?  :P

grt Piet.

Dat denken de meesten Piet,maar het zou naar't schijnt enigzins anders liggen,
het gaat om sinoniemen;

Het is moeilijk te vertalen,maar het komt er op neer dat a join,hier staat voor a ja
(een voorbeeldje ;doet hij het? aja,hij doet het...a join,a doent)
Maar in het Aalsterse dialect zegt men ook een ajoin op een ui.

Zo heeft men het mij tenminste wijs gemaakt,ajoinen,indien ik mij vergis,vergeef het mij! ;D ;D ;D

;)