Goede gewoonten in ere houden

Gestart door HYA, 15 december 2013, 19:00:22 PM

HYA

Vooreerst m'n dank voor jullie mega positieve reacties.

Citaat van: OlivierV op 15 december 2013, 19:29:45 PM
Laat ik je wel een tip geven, moest ik marklinist/3railrijder zijn, dan zou ik wel opteren voor K-rails, aangezien je daar ook flexrail in hebt, wat met C-rails niet het geval zit en je dus bijgevolg vast zit aan die geometrie.
Citaat van: PeterC op 15 december 2013, 21:17:35 PM
Ik moet OlivierV bijtreden, maar C en K samen kunnen natuurlijk ook (K rijdt wel veel 'aangenamer').
Citaat van: dani op 16 december 2013, 09:52:49 AM
Wat sporen betreft, kan je makkelijk alles door elkaar gebruiken als dat moet.
C was de keuze van het gemak zo'n dikke 10 jaar geleden.
Maar inderdaad het is nuttig mee te nemen dat men de types kan combineren en vooral ... dat je met K dat flex voordeel hebt. Ik heb trouwens geen idee wat het prijsverschil is tussen C en K.

HYA

#16
Citaat van: bossie op 16 december 2013, 17:08:27 PMEr was toch wat met ajuinen in Aalst?  :P
Citaat van: Rangeerduivel op 16 december 2013, 17:19:20 PM
...
Zo heeft men het mij tenminste wijs gemaakt,ajoinen,indien ik mij vergis,vergeef het mij! ;D ;D ;D
Inderdaad ui of ajuin is ajoin in het Aalsters.
Je verhaaltje van "aja" is inderdaad iets dat rondwaait, maar toch ook een fabeltje.
De alom bekende spotnaam 'ajuinen' of op zijn Aalsters 'ajoinen' vindt zijn oorsprong in de 19de eeuw toen in Aalst en omstreken de uienteelt enorm floreerde dankzij de vruchtbare rivierpolders langs de Dender.

Tot zover de bijdrage van de heemkundige dienst.  ;) ;D

Citaat van: ToThePoint op 16 december 2013, 15:47:03 PM
Gaat er ooit een carnaval parade op uw baan verschijnen ?
Het was al eens opgekomen ja, maar scenery issues zijn nog heel ver weg ...

PietB

Citaat van: HYA op 16 december 2013, 19:31:23 PM
Ik heb trouwens geen idee wat het prijsverschil is tussen C en K.
Dat zul je aan de hand van de prijslijst zelf moeten bepalen.
Maar ik kan je vertelllen dat de 188mm rechte rails in K of in C uitvoering bij Conrad per 10 stuks voor 27,99 verkocht worden.
Er zullen best verschillen zijn en dat komt dan vooral door de populariteit van het artikel, iets dat beter verkoopt zal goedkoper zijn dan iets wat bijna geen omzet heeft.
Vergeet ook niet dat voor iedere overgang C->M, C->K en andersom er overgangs rails nodig zijn.

grt Piet.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

philippe_007

Hey Jan,

Welkom op het forum en succes met de bouw van uw baan

HYA

Citaat van: bossie op 16 december 2013, 21:43:51 PM
bij Conrad per 10 stuks ...
Wordt er veel bij Conrad gekocht en niet bij plaatselijke sporenboer ?
Ik zal eens een prijsvergelijkende studie moeten doen dus.

dani

het grote verschil is dat je ze in de lokale winkel vaak per stuk ook kan kopen (niet verplicht per 6 of 10) en bij passtukjes is dat handig.   Ik koop de passtukjes en kleine hoeveelheden meestal bij Patrick in de Kattestraat achter 't Belfort.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Catje

Citaat van: bossie op 16 december 2013, 21:43:51 PM
Citaat van: HYA op 16 december 2013, 19:31:23 PM
Ik heb trouwens geen idee wat het prijsverschil is tussen C en K.
Dat zul je aan de hand van de prijslijst zelf moeten bepalen.
Maar ik kan je vertelllen dat de 188mm rechte rails in K of in C uitvoering bij Conrad per 10 stuks voor 27,99 verkocht worden.
Er zullen best verschillen zijn en dat komt dan vooral door de populariteit van het artikel, iets dat beter verkoopt zal goedkoper zijn dan iets wat bijna geen omzet heeft.
Vergeet ook niet dat voor iedere overgang C->M, C->K en andersom er overgangs rails nodig zijn.

grt Piet.

Piet , bij die 27,99 dien je wel nog verzendkosten te betalen. :o

Stieven76

Bij een bestelling vanaf 25€ heb je geen verzendkosten bij Conrad  ;) . Wel enkel wanneer je online betaald.

wouterdt

Welkom op het forum en veel succes met de baan
Je bent ook altijd eens welkom in de club in Aalst voor een bezoek en een babbel.


HYA

Citaat van: wouterdt op 19 december 2013, 22:29:27 PM
Je bent ook altijd eens welkom in de club in Aalst voor een bezoek en een babbel.
tanx Wouter. Ik kom wel eens langs, het is immers alweer meerdere jaren geleden dat ik nog eens in jullie lokalen was.