Vragen van een leek

Gestart door StevenDV, 12 december 2013, 16:37:01 PM

StevenDV

Zoals ik al aangaf in mijn voorstel topic zou ik graag een baantje gaan bouwen. Het zal voor mij een projectje van lange adem gaan worden, met 2 kleine kindjes in huis is vrije tijd iets zeldzaam geworden.

Als eerste vraag gaat het over iets die hier toch al vaak besproken is, maar ik ben er nog niet helemaal uit en om geen oude topics boven te halen of die van iemand anders te vervuilen stel ik ze toch nogmaals. Voor het plannen van mijn baan kan ik best eerst beslissen welke sporen ik best kan gebruiken. Ik was zelf aan het denken aan märklin K rails, maar volgens wat ik kan lezen zijn er ook alternatieven. Welke alternatieven raden jullie dan aan en waarom?

De tweede vraag gaat over het ombouwen van mijn loco's, wat ik weet is dat ze beide een delta chip hebben. Nu lees ik vanalles over het ombouwen van de motors en dan naar digitaal, maar ik heb de informatie niet gevonden over exact wat ik nodig heb en wat de mogelijkheden zijn. In mijn loco's zitten bv nog van die kleine gloeilampjes, ik kan mij gerust voorstellen dat het mogelijk is dit allemaal om te bouwen naar led's die zelfs met de rijrichting van kleur veranderen. Ik zit eigenlijk een beetje op het punt dat ik door het bos de bomen niet meer zie, wie kan mij een beetje op weg helpen in de digitale wereld van de modeltreintjes?

Alvast op voorhand bedankt

PietB

Hoi Steven k-rail is een goede keuze, is prima vast te leggen en wat heel mooi is als enige Märklin railtype is er ook flexrails voor.
Wat betreft het ombouwen, dat is zo loc specifiek dat daar in zijn algemeenheid geen goed antwoord op te geven is.
Kom eens met wat modelnrs dan kunnen we er wat dieper op in gaan.

grt Piet.

StevenDV

Leuk dat ik door mijn zoektochten dan toch al voor de rails op het juiste spoor zat  :P

Wat betreft de loco's heb ik het even opgezocht en gaat het over een stoomlocomotiefje 81010 en over een electrische locomotief E41024 hopelijk helpt dit jullie genoeg verder om te weten waarover het gaat en kan ik ook verder geholpen worden.

alvast bedankt