Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

facebook

Gestart door TBCĂ©dric, 09 december 2013, 12:59:56 PM

Klaas Zondervan

Ik weet niet precies hoe dat gaat met facebook, maar volgens mij bereik je daarmee alleen de mensen die al op jou geabonneerd zijn. Die tonen dus al belangstelling, en weten ongetwijfeld via andere kanalen al dat er iets te doen is.
Maar al die mensen die niet op jouw pagina geabonneerd zijn zien er niets van, dus die bereik je ook niet.

Benny

Citaat van: Klaas Zondervan op 28 augustus 2014, 11:12:30 AM
Ik weet niet precies hoe dat gaat met facebook, maar volgens mij bereik je daarmee alleen de mensen die al op jou geabonneerd zijn. Die tonen dus al belangstelling, en weten ongetwijfeld via andere kanalen al dat er iets te doen is.
Maar al die mensen die niet op jouw pagina geabonneerd zijn zien er niets van, dus die bereik je ook niet.

Dat niet, maar je kan bepaalde dingen delen vanuit de pagina waardoor je deze plaatst op je eigen tijdlijn, daarmee bereik je wel al jou vrienden/kenissen. Zo kan het "virus" wel overslaan natuurlijk, niet?

Peter

CiteerDe jeugd moet terug wat aangesproken worden met deze hobby

Dan zullen de winkels en de klubs toch eens wat meer moeite moeten doen.
In Duitsland zijn er een paar hondert kleine klubs en tentoonstellings baantjes (de grote klubs en tentoonstelingsbanen niet inbegrepen) die ALLE dagen of minstens 6 dagen open zijn.
In de meeste modelspoor (modelbouw) staat daar nog altijd een veelvoud van modeltreinen van wat er hier staat
Op veel scholen wordt tijdens het lesuur handenarbeid nog steeds modelspoor gebruikt (geen hoogstaande banen maar gewoon hobby baantjes)
en last but not least REKLAME en nog eens reklame, al moet ik zeggen dat MSM hier als enige hun uiterste best in doen
Met vriendelijke groeten
Peter

OlivierV

Citaat van: Peter op 28 augustus 2014, 11:02:51 AM
Zoals vele van mijn kennisen gebruik ik geen Facebook (ik heb het maanden geleden als afgezegd) omdat ik er er het nu niet van inzie.
Ik heb een PC, dus Email en een gewone tel. en GSM en dat is ruim voldoende.
Door al die dingen zoals SMS en Facebook enz, vergeten de mensen maar al te dikwijls gewoon met elkaar te praten, zij het face to face of per telefoon
Dus voor mij...geen facebook of twitter
Sociale media zijn eigenlijk alles behalve sociaal ...

Velen zitten dan bv soms wanneer ze bij mekaar zijn of op een familiefeest gewoon doelloos naar die gsm te staren. Ik heb zelf ook een iPhone en heb daar ook de fb-app op staan, maar ik gebruik die gsm toch vooral enkel voor praktische zaken (email, bellen, sms, foto/film, mobile banking, gps ...).

Maar het ging hem om de hobby te promoten. Het probleem ligt hem bij het algemeen beeld van de hobby, vele mensen hebben daar zoiets bij van, ja een oude man op zolder met een groot ovaal waar 100 treinen op staan en waar die rondjes mee rijdt....
Dat is het soms, maar voor een echt modelbouwer is dat niet wat de hobby inhoudt...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Benny

correct olivier, en van dat imago moeten we nu proberen af te raken, alle middelen zijn goed  ;)

dieselfreak

Citaat van: Peter op 28 augustus 2014, 11:02:51 AM
Zoals vele van mijn kennisen gebruik ik geen Facebook (ik heb het maanden geleden als afgezegd) omdat ik er er het nu niet van inzie.
Ik heb een PC, dus Email en een gewone tel. en GSM en dat is ruim voldoende.
Door al die dingen zoals SMS en Facebook enz, vergeten de mensen maar al te dikwijls gewoon met elkaar te praten, zij het face to face of per telefoon
Dus voor mij...geen facebook of twitter


Peter, ik deel je mening. Facebook en Twitter zorgen ervoor dat mensen steeds meer op hun eigen virtuele eiland leven. Ik merk dat vooral op de trein, iedereen is tegenwoordig druk in de weer met zijn smartphone of gsm om via de sociale media al hun zogenaamde vriendjes en vriendinnetjes op de hoogte te houden waar men zich momenteel bevind en wat men aan het doen is, alsof iemand daarin geinteresseerd is. Afstompingscultuur op zijn best!
MC

doomslu

Ik ben akkoord met jullie mening.
Doch mijn vraag was vooral: heeft het nut om bepaalde media te gebruiken om de expo te promoten?
Daar heb ik al een paar antwoorden op gekregen, waarvoor mijn dank.
Ik hoop echter dat er veel mensen hier gaan reageren. Tenslotte zijn jullie al allemaal bezig met een modern medium: het forum. Nu ja, modern... sommigen zullen zeggen: voorbijgestreefd.  ;)

Alle reacties welkom!!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirky

Expo promoten via FB kan een goed idee zijn!
Mijn MSM-FB-vrees is dat een deel van de forumbezoekers een "eigen" clubje gaan hebben op FB waar wij hier helemaal niets meer zullen aan hebben...



SuSke

Citaat van: doomslu op 28 augustus 2014, 10:58:11 AM
...Waar het ons om te doen is, zijn de niet-lezers van MSM. We willen de expo en de hobby promoten voor de gezinnen en de mensen waar het virus sluimert...  :D
Maar, je moet die wel bereiken!

Gezinnen met kleine en grote kinderen en grootouders kan je bereiken via een reclame in het blad van de GEZINSBOND (franstalige tegenhangere: La FAMILLE)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

eric

En dat is al (een paar jaar) Dirky.
Het zijn groepen en of pagina's waar je al dan niet lid van kan worden en waar vele van hier ook in enkel groepen opduiken. Ook bompa's, bomma's, papa's, mama's enz.
Alle datums van evenementen heb ik via FB, van zowel grootspoor als van modelspoor. Binnen- en buitenland.
ps Peter
Jij hebt nog steeds een actief FB account. Je hebt (had) er twee!

SuSke

Citaat van: Peter op 28 augustus 2014, 11:27:13 AM
CiteerDe jeugd moet terug wat aangesproken worden met deze hobby

Dan zullen de winkels en de klubs toch eens wat meer moeite moeten doen.
...

Maar wel opletten dat je club geen "kinderoppas" wordt. Het gaat hem nog altijd om een hobby waar we de jeugd inderdaad in moeten opleiden / begeleiden, maar niet iedereen is daar even begaafd in.

Bij MTD is de minimum leeftijd voor een lid gezet op 16 jaar, maar we maken met liefde een uitzondering voor jongere enthousiastelingen maar we vragen dan van de ouders ook een inspanning om de hobby van hun kind ook daadwerkelijk te ondersteunen zodat we geen kinderoppas worden. Dat heeft tot nu toe toch al enkele gedreven jongeren (en in sommige gevallen hun vader) in de hobby gehaald.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Benny

Citaat van: SuSke op 28 augustus 2014, 12:38:09 PM
Citaat van: Peter op 28 augustus 2014, 11:27:13 AM
CiteerDe jeugd moet terug wat aangesproken worden met deze hobby

Dan zullen de winkels en de klubs toch eens wat meer moeite moeten doen.
...

Maar wel opletten dat je club geen "kinderoppas" wordt. Het gaat hem nog altijd om een hobby waar we de jeugd inderdaad in moeten opleiden / begeleiden, maar niet iedereen is daar even begaafd in.

Bij MTD is de minimum leeftijd voor een lid gezet op 16 jaar, maar we maken met liefde een uitzondering voor jongere enthousiastelingen maar we vragen dan van de ouders ook een inspanning om de hobby van hun kind ook daadwerkelijk te ondersteunen zodat we geen kinderoppas worden. Dat heeft tot nu toe toch al enkele gedreven jongeren (en in sommige gevallen hun vader) in de hobby gehaald.

Kunnen er dan geen jeugd/volwassenen afdelingen ingezet worden? Zoals in de meeste sporten/hobby's het geval is? Er zullen waarschijnlijk wel leden zijn dat enorm graag met jeugd bezig is, de basisbeginselen bijbrengen van de tech die erachter zit en het knutselen(zelfbouw) ik zeg niet dat er 5 jarigen moeten aan deelnemen hoor maar er zijn gerust wel 8+ kinderen die al heel wat kunnen.

MickeyMouse

Ik denk dat het vooral geen kwaad kan om de sociale media meer te gebruiken en zou dus zeggen: DOEN.

Martin Welberg

FB is goed te gebruiken voor schaamteloze zelfpromotie  ;) ;D Dus ook voor de expo !

SuSke

Citaat van: Benny op 28 augustus 2014, 12:47:01 PM
Citaat van: SuSke op 28 augustus 2014, 12:38:09 PM
Citaat van: Peter op 28 augustus 2014, 11:27:13 AM
CiteerDe jeugd moet terug wat aangesproken worden met deze hobby

Dan zullen de winkels en de klubs toch eens wat meer moeite moeten doen.
...

Maar wel opletten dat je club geen "kinderoppas" wordt. Het gaat hem nog altijd om een hobby waar we de jeugd inderdaad in moeten opleiden / begeleiden, maar niet iedereen is daar even begaafd in.

Bij MTD is de minimum leeftijd voor een lid gezet op 16 jaar, maar we maken met liefde een uitzondering voor jongere enthousiastelingen maar we vragen dan van de ouders ook een inspanning om de hobby van hun kind ook daadwerkelijk te ondersteunen zodat we geen kinderoppas worden. Dat heeft tot nu toe toch al enkele gedreven jongeren (en in sommige gevallen hun vader) in de hobby gehaald.

Kunnen er dan geen jeugd/volwassenen afdelingen ingezet worden? Zoals in de meeste sporten/hobby's het geval is? Er zullen waarschijnlijk wel leden zijn dat enorm graag met jeugd bezig is, de basisbeginselen bijbrengen van de tech die erachter zit en het knutselen(zelfbouw) ik zeg niet dat er 5 jarigen moeten aan deelnemen hoor maar er zijn gerust wel 8+ kinderen die al heel wat kunnen.

Join the club Benny   :)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.