Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

facebook

Gestart door TBCédric, 09 december 2013, 12:59:56 PM

TBCédric

Heb vlug een pagina in elkaar geflanst tijdens mijn pauze.
Wie mee wilt helpen de pagina beter te maken, stuur dan maar een PB of een mailtje.
https://www.facebook.com/pages/Modelspoormagazine/646173425421493?skip_nax_wizard=true

Nu is het nog niet veel soeps maar links naar filmpjes of mensen die toestemmen om hun projectjes van hier op fb te laten zetten zijn altijd welkom!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Stieven76

Je kan misschien best al beginnen om de profiel foto wat beter te maken, zodat de naam er goed doorkomt.
Als je een deftige officiele MSM facebook pagina wil maken zal je er iets meer tijd moeten insteken ipv het effe snel in elkaar te flansen  ;)
Maar het idee is wel goed om MSM en modelspoor in het algemeen ook op facebook te promoten, al ben ik zelf geen zware fb gebruiker. Ik gebruik het meestal om bepaalde dingen te volgen, waar MSM zeker bij mag.  ;)


Het zijn mijn zaken niet, maar heb je hier toestemming voor gekregen?


Grts,


Stieven

Binco

Citaat van: Stieven76 op 09 december 2013, 13:25:59 PM
...
Het zijn mijn zaken niet, maar heb je hier toestemming voor gekregen?


Dat vraag ik mij dan ook af ...  ???
Zou het dan ook niet beter zijn dat één van de admins admin wordt van die groep?

Langs de andere kant, er bestaat al een groep 'modelspoorhobby' waar heel veel nieuws in komt, alsook de cover van iedere nieuwe MSM.
Het begint dan al een beetje op een dubbele groep te lijken ...
Leuk initiatief, maar misschien iets te impulsief in elkaar 'geflanst'.

TBCédric

Ik heb toestemming gevraagd (eeen beetje te laat aan luc). Ik wist niet dat je toestemming moest vragen aan de ... henzelve. Dani heeft mij erop gewezen (waarvoor dank) en heb direct een mailtje naar luc gestuurd om toestemming (en wat hulp).
modelspoorhobby is een groep en msm is een pagina. kMoet nu wel een beetje voortmaken wat ik moet een beetje verder leren.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Stieven76

Citeerer bestaat al een groep 'modelspoorhobby'


Wist ik niet en bij deze me dan maar aangemeld..
Merci voor de tip  ;)

factageklerk

#5
Ik weet niet of je het weet maar er is al een tijdje een facebookpagina van modelspoormagazine/trainminiaturemagazine. Deze is trouwens 2 talig ook. Ik heb deze destijds opgericht en een paar forumleden hebben deze mee helpen uitbouwen, ikzelf zit niet meer op facebook
https://www.facebook.com/groups/modelspoorhobby

 

Stieven76

Citaat van: factageklerk op 09 december 2013, 15:32:47 PM
Ik weet niet of je het weet maar er is al een tijdje een facebookpagina van modelspoormagazine/trainminiaturemagazine. Deze is trouwens 2 talig ook. Ik heb deze destijds opgericht en een paar forumleden hebben deze mee helpen uitbouwen, ikzelf zit niet meer op facebook
https://www.facebook.com/groups/modelspoorhobby


Dat is de groep die ik net toegevoegd heb, al zie ik daar niet echt een verwijzing naar MSM staan.  :-\
Lijkt me alleszins wel een leuke groep met veel foto's..

vyncky

Modelspoorhobby is de vroegere groep van MSM/TMM.

Echter kwam er weinig reactie op! (Op 2 of 3 leden na) . Sinds de naam verandert is naar Modelspoorhobby is de groep levendiger geworden!

Ik ben al lang lid van deze groep, (maar ben zelf geen beheerder)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

doomslu

Hoe zit dat eigenlijk met 'onze' Facebook-pagina?

Ik ben zelf geen Facebook gebruiker en vroeg me af of deze pagina nog leeft.

Ik ben namelijk aan het denken om onze expo in Leuven ook via de nieuwe media te promoten.

Een eigen webstek hebben we (www.modelspoorexpo.be).
Een nieuwsbrief hebben we ook (zie vorige link om in te schrijven). Een eerste nieuwsbrief verschijnt nog dit weekend...
Wat met Facebook?
En Twitter??? Hier heb ik helemaal geen kaas van gegeten.

Jullie ongezouten meningen?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dieselfreak

Waar heb dat nou voor nodig? Facebook en Twitter: toegevoegde waarde is grosso modo nihil. Trouwens de Facebook hype is al over zijn hoogtepunt heen, Twitter volgt wellicht over enkele jaren.
MC

Benny

Citaat van: doomslu op 28 augustus 2014, 10:34:12 AM
Hoe zit dat eigenlijk met 'onze' Facebook-pagina?

Ik ben zelf geen Facebook gebruiker en vroeg me af of deze pagina nog leeft.

Ik ben namelijk aan het denken om onze expo in Leuven ook via de nieuwe media te promoten.

Een eigen webstek hebben we (www.modelspoorexpo.be).
Een nieuwsbrief hebben we ook (zie vorige link om in te schrijven). Een eerste nieuwsbrief verschijnt nog dit weekend...
Wat met Facebook?
En Twitter??? Hier heb ik helemaal geen kaas van gegeten.

Jullie ongezouten meningen?

Mijn mening? Doen, dat is de toekomst. Ben eerder verbaasd dat jullie het nog niet doen.

doomslu

Citaat van: dieselfreak op 28 augustus 2014, 10:52:28 AM
Waar heb dat nou voor nodig? Facebook en Twitter: toegevoegde waarde is grosso modo nihil. Trouwens de Facebook hype is al over zijn hoogtepunt heen, Twitter volgt wellicht over enkele jaren.
Marc, vandaar mijn vraag...
Is het nuttig om mensen aan te trekken of niet?

Ter info: op de nieuwsbrief zijn geen 400 mensen ingeschreven.
Volgens mij behoorlijk weinig, als je ziet dat er bij de 10.000 bezoekers aan de expo zijn.

Waar het ons om te doen is, zijn de niet-lezers van MSM. We willen de expo en de hobby promoten voor de gezinnen en de mensen waar het virus sluimert...  :D
Maar, je moet die wel bereiken!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Zoals vele van mijn kennisen gebruik ik geen Facebook (ik heb het maanden geleden als afgezegd) omdat ik er er het nu niet van inzie.
Ik heb een PC, dus Email en een gewone tel. en GSM en dat is ruim voldoende.
Door al die dingen zoals SMS en Facebook enz, vergeten de mensen maar al te dikwijls gewoon met elkaar te praten, zij het face to face of per telefoon
Dus voor mij...geen facebook of twitter
Met vriendelijke groeten
Peter

conducteur

Citaat van: dieselfreak op 28 augustus 2014, 10:52:28 AM
Waar heb dat nou voor nodig? Facebook en Twitter: toegevoegde waarde is grosso modo nihil. Trouwens de Facebook hype is al over zijn hoogtepunt heen, Twitter volgt wellicht over enkele jaren.
Ik ben zelf reporter/fotograaf-vrijwilliger voor de website "www.zee-online.be". Wij hebben ook een facebookpagina, en ik denk toch dat je onderschat hoeveel mensen wij daarmee extra kunnen bereiken!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Benny

Citaat van: Peter op 28 augustus 2014, 11:02:51 AM
Zoals vele van mijn kennisen gebruik ik geen Facebook (ik heb het maanden geleden als afgezegd) omdat ik er er het nu niet van inzie.
Ik heb een PC, dus Email en een gewone tel. en GSM en dat is ruim voldoende.
Door al die dingen zoals SMS en Facebook enz, vergeten de mensen maar al te dikwijls gewoon met elkaar te praten, zij het face to face of per telefoon
Dus voor mij...geen facebook of twitter

Daarom juist dat ze via dat kanaal de overblijvende minderheid moeten benaderen. De jeugd moet terug wat aangesproken worden met deze hobby vind ik ipv hele dagen op playstations en consoorten te spelen.