Modelbaan Moustiers (Schaal N)

Gestart door Dirkh, 29 november 2013, 22:32:48 PM

Gerolf

Citaat van: Steam.N op 22 februari 2015, 23:02:10 PM
Erg mooi, Dirk !
Doe zo maar lustig voort: het is een plezier om te zien !

+1  8)  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirkh

Nog een pruts ding aan het maken, de reling voor de brug, 7 mm hoog met stijlen van 0.3 mm en een bovenste bar van 0.5 mm
Ik moet nog wat details erop lijmen zoals verdikkingen bij de verticale stijlen, de reling boven aan krijgt ook een extra verdikking en op de middelste stukje moet ook nog een klein ovaaltje als versiering komen





Sorry voor de kwaliteit van de foto's maar ik heb ze snel met de smartphone gemaakt.

Bolje

Ziet er toch al leuk uit.
En vooral heel klein.  ;)
Vele groeten,
Ronald

Steam.N

Man man man ...
Goed bezig, Dirk !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Dirk, dit wordt /is een mooi hek. Je laat ons af en toe vergeten dat je in N bouwt, ik heb bewondering voor je werk.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Dirkh

Deju, ik heb niet de juiste lijm om die synaps te lijmen,de enige lijm die ik heb liggen en die op de synaps pakt is niet vloeibaar genoeg en kan ik niet dun genoeg aanbrengen waardoor er lijmresten de balustrade ontsieren, dus die verdikte stijlen zullen nog even moeten wachten.
Ik moet op zoek naar "uhu snap" blijkbaar of met seconden lijm werken maar om een strip van 200 mm te lijmen met seconde lijm dat werkt niet. Voor de kleinere stukken kan ik met seconde lijm werken.

Maar net in msm gezien dat moustiers er al in vermeld wordt, hoewel er nog maar 1/5 van de baan eigenlijk af is. Ben ik een beetje trots. :)

Michael

Dirk je maakt dit toch in styreen? Aceton en een kwastje is voldoende voor perfecte hechting, geen lijm resten.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Dirkh

Michael, dat is niet gemaakt met styreen, wel met AGFA SYNAPS XM230 papier (een soort polyester papier). Dat is steviger voor kleine stukken dan styreen en beter te bewerken met de plotter dan styreen.
Probleem is dat ik enkel dik vloeibare (eerder gel) papierlijm heb die op de SYNAPS pakt. En verder enkel seconden lijm. Van een collega bouwer weet ik dat het met UHU snap wel gaat maar die heb ik niet in huis.

Michael

Sorry Dirk, ik had niet goed opgelet, balen dat je niet verder kan nu.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Dirkh

Lang geleden dat ik nog eens iets heb kunnen doen. Maar nu mijn moeder verhuist is naar een service flat heb ik terug wat tijd om aan de baan te werken.
Dus vandaag een begin gemaakt van het volgende huisje. De ruwbouw ik al klaar nu nog de details.



De ramen en deuren ben ik nog aan het snijden met de snijplotter. Die volgen straks hopelijk. De balustrade is al goed gelukt  :)
Nog een lampje voor op het terrasje en een stoeltje en tafeltje maken en dan kan ik dat ding verder afwerken.

marc goovaerts

De balustrade staat er prachtig op !

Dirkh

Het volgende huisje is bijna klaar, nog wat ledjes monteren en een tafeltje en enkele stoeltjes voor op het terasje maken en we kunnen aan het volgende beginnen.





ik moet hier en daar nog wat corrigeren en de daken nog verder afmaken. Later volgen dan nog wat details zoals een straatlantaarn en afvoerpijpen.

Gerolf

Leuke compositie  :)
Een mens komt zo in vakantiestemming  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Yep.  Erg mooi.
Voorzie je wat variatie in kleuren van de gevels?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Citaat van: Steam.N op 02 april 2015, 13:30:23 PM
Yep.  Erg mooi.
Voorzie je wat variatie in kleuren van de gevels?

Bedankt Jean en Gerold, en de andere gevels krijgen andere kleuren, eigenlijk was het de bedoeling van deze ook lichter te maken maar ik heb bij het mengen niet goed op gelet waardoor deze na het drogen donkerder is uitgevallen dan de bedoeling was. Maar ja zo erg is dat nu ook weer niet. Volgend pandje wordt een winkeltje in een vuil witte kleur.
Morgen eerst eens zien of ik tafeltjes en stoelen krijg gemaakt met synaps papier. Straks alles uit tekenen en morgen wat prutsen om alles te te monteren.