Os.Kar OS1805: Stoomlok Type 64.082 (P8) NMBS

Gestart door eve, 26 november 2013, 09:13:29 AM

eve

http://modellbahnunion.com/index.php/oskar-produkte/oskar-loks/99-oskar/355

Deelvertaling : "Voor het draaistel worden wielen met grotere en kleinere diameter geleverd voor montage volgens de gebruikte bochtenstraal. Aanbevolen minimumstraal 420mm."

Goed zo dat een fabrikant het "diktat" van de "36 cm"-bochten naast zich neerlegt...

Erik

OlivierV

Die R1 bochten achter zich laten werd wel eens tijd, natuurlijk wel minder voor mensen met plaatsgebrek ...

Maar je bent sowieso op minimaal R3 (480mm) aangewezen als je met die pinnetjes in de cilinders gemonteerd wil rijden....
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan



d@niel


Herwig

#5
Meest opvallende        , behoudens andere volgorde doms, aantal voorseinen/-lampen, fijnheid van de leidingen en de spaakwielen, e.a.,          is de groentint.
De Oskar lijkt, op de foto, meer richting kaki .

Hoe zou de technische kwaliteit & duurzaamheid zijn van een Oskar-stomer, vergeleken met een Fleischmann ?

OlivierV

Citaat van: Herwig op 24 december 2015, 20:17:36 PM
Meest opvallende        , behoudens andere volgorde doms, aantal voorseinen/-lampen, fijnheid van de leidingen en de spaakwielen, e.a.,          is de groentint.
De Oskar lijkt, op de foto, meer richting kaki .

Hoe zou de technische kwaliteit & duurzaamheid zijn van een Oskar-stomer, vergeleken met een Fleischmann ?
Dat is hij volgens mij gewoon, mijn voorkeur gaat ook eerder uit naar de Fleischmann...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan