Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

'schaduwstation'?

Gestart door TBCédric, 24 november 2013, 21:00:25 PM

TBCédric

Omdat ik steeds meer materieel aan  het verzamelen ben en ik binnen een X-aantal maanden/weken/jaren een paar extra rijtuigen/loks/wagens/stellen ga hebben zou ik eigenlijk een 'schaduwstation aanleggen van 3 sporen. Ze kunnen elk ong. 6-8 rijtuigen+ lok herbergen. Maar wegens de 4.7 meter lengte van mijn kamer kan ik maar een beperkte diepte maken. Ik heb een beetje gerekend en ik kom voor mijn stijging 3.5% uit.
bovenbouw:

Naamloos by modeltrainho, on Flickr

onderbouw
Naamloos2 by modeltrainho, on Flickr

Wel dit plan is niet voor direct maar binnen een X-aantal maanden/jaren.

Wat zijn jullie bevindingen?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

doomslu

Niet eenvoudig te realiseren op zo'n kleine oppervlakte.  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Snobby Crash

Voor alle problemen is er een oplossing... Waarom niet opteren voor doodlopende opstelporen...
Ok, je gaat niet kunnen kijken naar je doorgaande treinen, maar zal meer moeten focusen op
treinen die op tijd moeten stoppen, van lok wisselen en opnieuw naar het hoofdstation rijden...

Maak van je hoofdtation ook een kopstation, en je hebt maar langs een zijde een lus nodig...
Plaats genoeg zou ik zeggen !

Geert

TBCédric

Ik zie liever mijn treinen rijden dan efkes optrekken en dan terug afremmen.  :-[
de sporen zijn ook al gelegd, maar ik zou graag een kleine uitbreiding doen. Ofwel schaduwstation of wel opstelsporen (max 2 : plaatsgebrek)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

Kan je dat wat je nu hebt niet dubbel uitvoeren, dus 2 verdiepingen...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan