Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Zelf stoffering maken

Gestart door Cord, 24 november 2013, 19:50:42 PM

Cord

Ik vind eigenlijk dat de meeste bouwpakketten maar weinig doen met de stoffering van het interieur; meestal zit er een velletje papier bij met een slechte opdruk van gordijnen en vitrage, maar je kunt duidelijk zien dat het voor de meeste fabrikanten een sluitpost is.
Tsja, dan ga je toch lekker zelf aan de slag?


Gordijnen, bijpassend behang en schilderijtjes voor aan de muren. Die televisie wil ik maken met een verlicht testbeeld (tv met een ledje erachter). De tegeltjes komen in een slagerij.


Idem maar dan met een De Gruyter interieur, een vloer en een drankrek. De poster met een exploded  view van een varken komt in het interieur van een slagerij.

Voor wie dit eens wil uitproberen op hogere resolutie:
eerste afbeelding
tweede afbeelding
Spreekt voor zich dat uitprinten op een laserprinter aanzienlijk scherper resultaat oplevert dan afdrukken op een inkjetprinter.

Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Metpetergaathetbeter

die vloer leg je best niet in een café want ik krijg de indruk als je blijft kijken dat het lijkt dat je begint te draaien! :-\ ;D

Groeten Peter ;)

Cord

Ik weet niet hoe of het komt, maar Preisertjes in een café staan altijd stil en ook al staan ze in een café, ik zie ze ook nooit wat bestellen. Dan kun je hooguit nog afvragen: als ze niks drinken, waarom staan ze dan in een café? Tsja dat is nou weer zo typisch bij dat volk, ik zie ook vaak Preisertjes in een trein zitten die vertrek van een station en even later weer aankomt bij precies hetzelfde station waarvandaan ze zijn vertrokken.
En die vloer? Misschien kan ik 'm beter beter niet gebruiken... ik heb tóch geen café.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Gerolf

Als je Google-d op "vintage afbeeldingen" kom je heel wat mogelijke patronen tegen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Paulogic

Voor veel stofferingen of 'patronen' zou je eens moeten kijken bij de 'poppenhuizen' of sites over en voor poppenhuis bouwers. En er zijn er een pak...

Onlangs nog zo'n website tegengekomen met honderden gratis te downloaden bitmaps.
Deze waren in 1/12 dus beter dan wij in onze schalen nodig hebben. Verkleinen is geen enkel probleem qua kwaliteitsverlies (er is geen  ;) )

mvg,
Paul(ogic)

marc goovaerts

Paul, ge kunt er misschien in een keer die website bijgeven ?  ;)

Paulogic

Ik weet het Marc... maar ik vind hem niet terug. Ik hou geen geschiedenis of cookies bij.
mvg,
Paul(ogic)

Cord

Ach, het internet staat vol met bruikbaar spul. Als je zoekt op "vintage wallpaper" dan kom je best wel een boel bruikbaars tegen. Een zoekopdracht met: "vintage rug" geeft een complete sortering een Perzische tapijten.
Mijn voorkeur gaat wèl uit naar afbeeldingen met hogere resolutie. Klinkt misschien wat raar als je het zo klein afdrukt, maar ik zie als het is afgedrukt op een laserprinter duidelijke verschillen tussen lage en hogere resolutie.


Een Perzisch tapijtje kan zó in de woonkamer.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

marc goovaerts

Zonder 'mijnalbum.nl' dan liefst ... ;D

doomslu

Citaat van: marc goovaerts op 25 november 2013, 20:18:15 PM
Zonder 'mijnalbum.nl' dan liefst ... ;D
Op schaal 1/87 zie je dat waarschijnlijk niet meer en op 1/160 is de ganse mat verdwenen.  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Cord

Al mijn tapijtjes zijn leverbaar zonder opdruk.  8)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Steam.N

Citaat van: doomslu op 25 november 2013, 20:58:31 PM
...  en op 1/160 is de ganse mat verdwenen. ...

Dat vrees ik dus ook ... :(
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Cord

Nou werk ik op Schaal 1:87 dus heb ik daar niet zoveel last van.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

oebr

Citaat van: Cord op 24 november 2013, 20:34:49 PM
Ik weet niet hoe of het komt, maar Preisertjes in een café staan altijd stil en ook al staan ze in een café, ik zie ze ook nooit wat bestellen. Dan kun je hooguit nog afvragen: als ze niks drinken, waarom staan ze dan in een café? Tsja dat is nou weer zo typisch bij dat volk, ik zie ook vaak Preisertjes in een trein zitten die vertrekt uit een station en even later weer aankomt in precies hetzelfde station waarvandaan ze zijn vertrokken.
En die vloer? Misschien kan ik 'm beter beter niet gebruiken... ik heb tóch geen café.

hilarisch tekstje  ;D  super !
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992