Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Trix Reeks 59

Gestart door loco, 14 december 2004, 18:04:15 PM

loco

Vandaag zou de Trix versie van de reeks 59 geleverd worden aan de winkels. En weer ben ik benieuwd of iemand de loc is tegengekomen. Gaat het hier om hetzelfde nummer als de M?rklinversie. En wat zit er onder de kap?

__________________________

www.de-pijl.be : met ondermeer recent nieuws uit het grootbedrijf en modelbouw

loco

Gisteren mijn Trix versie gekocht in Houten (Nedereland) en snel even uitgeprobeerd op mijn testbaantje met Roco digitaal. Prima Loc en ondanks alle slechte geruchten lijkt deze locdecoder het prima te doen. In de loop van volgende week volgt de grote test. Ik wil weten of deze loc ook elke vijf voet stilvalt en herstart zoals ik reeds van verschillenden moet vernemen. Ik denk dat ik alweer geluk heb gehad. Anders komt er een nieuwe generatie locsound in.
Loco

tonycabus

Misschien is de "Trix" wel reeds met een ander type decoder uitgerust Loco?

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

LokSound

Op de site van Loksound.de vind je de geluidsfile voor de 59 voor LokSound versie 2. Deze file is makkelijk te converteren naar versie 3 en dan is ie ook passend voor een mfx-decoder... Ik vind het heel stom dat M?rklin (dus ook Trix) een loc uitbrengt met een geluidsdecoder die er GEEN is: enkel tyfoon, wetende dat dat typisch diesel-motor-geluid toch veel mooier is...

Als je zoals M?rklin dan al samenwerkt met ESU, waarom dan toch nog kleinzielig zitten knoeien met je eigen geluidplaquetje....
Een dealer in Jette.. verkocht de helft van zijn "59's" met LokSound (kleine ombouw...) dat dat klinkt HEMELS!

De mijne rijdt met LokSound (of wat had je verwacht!). Al wie dat geluid wil bewonderen... en de andere ombouwmogelijkheden...(doven rode achterlichten, cabineverlichting) afspraak op 'Treinen voor Toeristen' eind maart te Blankenberge...

Patrick
LokSound Benelux/France


citaat:
Geplaatst door loco

Gisteren mijn Trix versie gekocht in Houten (Nedereland) en snel even uitgeprobeerd op mijn testbaantje met Roco digitaal. Prima Loc en ondanks alle slechte geruchten lijkt deze locdecoder het prima te doen. In de loop van volgende week volgt de grote test. Ik wil weten of deze loc ook elke vijf voet stilvalt en herstart zoals ik reeds van verschillenden moet vernemen. Ik denk dat ik alweer geluk heb gehad. Anders komt er een nieuwe generatie locsound in.
Loco


locomotion

Ik ben echt benieuwd naar het geluid van een reeks 59 ingebouwd in een M?rklin loc reeks 59. Ik hoop dat het motorgeluid van de loc het geluid van de decoder niet overstijgd of in elk geval geen storende invloed heeft.
Locomotion