Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Walferdange 2013

Gestart door doomslu, 13 november 2013, 21:27:05 PM

doomslu

Het is al voorbij, maar ik wou jullie toch wat foto's laten zien die mijn vriend Loïc daar maakte (publicatie met zijn toestemming).

"Fat City Terminal" van Alexander Lösch :









l'AMFL Walferdange in 0.Il




l'Aubraie" de Bernard Junck, onlangs nog in MSM te zien:









"le Canal de Remainoul" à Tournet :



"Alsace du nord" van Fernand Popp.


















" Le train de la Moder" van Hubert et Laurent Bertrand zal te zien zijn in MSM 131:













0n30 van Jacq Damen :"The Mill".Kennen we allemaal  ;):













"De Hezelpoort 1927" (H0) van Loek Bronkhost :



Zwitsers smalspoor,"Rifflealp" (H0e) van Matthieu Jacquemart :





H0e , "Schmalspurig durch Reichsbahnland" van MEC Münchberg :










"Bahnhof Böhme" (N) van Michael Kirsch :



"B.A. Bodil" (0 / H0 / N & Z) vanModelspoorgroep Valkenswaard is ons goed bekend, want de winnaar van de minibaantjes 2010:





"Bahnhof Lewin Leski" (H0 & H0e) van Polska Makieta Modulowa :









TT, "Landovice nove mesto" van Sebastian Schmidt :







luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

...winnaar minibaantjes 2010? Was dat niet het tramdiorama van dezelfde gasten? Of is jaartallen onthouden een probleem van mij?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

Uit het blote hoofd, en ik heb een slecht geheugen:
2008 Veldhoven
2010 B.A. Bodil
2012 Val-Rikard
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

just ja (dacht ik toch), was even aan het twijfelen.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michael

Luc leuke foto's, leuke banen, heb eigenlijk toch wel een beetje spijt dat ik niet geweest ben, ondanks de afstand.
Wie weet volgend jaar??
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Steam.N

Citaat van: doomslu op 13 november 2013, 21:27:05 PM
... wat foto's laten zien die mijn vriend Loïc daar maakte ...

Erg mooie foto's.
Heel spijtig dat ik dat moois niet in het echt kon zien ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Sattrickske

Inderdaad (meestal) prachtige fotos en een zeer mooie baan!
Maar als ik effe wat kritisch mag zijn, ik vind de 2e foto maar niks.  't Is precies of de weathering op de loc totaal verknoeid werd, maar als je goed kijkt, blijkt dat de hele foto vol ruis zit.  Maar ja, 'k ben ne lastige hé ;)

doomslu

Foto's uit de hand hé, Patrick...

Ik heb er gelukkig enkele met statief, maar die zijn voor één of ander roddelblaadje bestemd...  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Sattrickske

Citaat van: doomslu op 18 november 2013, 20:58:39 PM
Foto's uit de hand hé, Patrick...
Ah dat verklaart veel!  Te hoge ISO dus...
't is je vergeven; ik dacht eerst: allez wat een slechte weathering is me dat.  Ik vond het maar raar, zo'n knappe baan en zo'n slecht geweatherde loc, tot ik de foto beter bekeek...

doomslu

De foto's zijn niet van mij, maar ik weet dat ze uit de hand genomen zijn.
Dan heb je een te hoge ISO nodig...  :-[
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michael

Kan iemand dat uitleggen, foto's uit de hand genomen dus te hoge ISO waarden????
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Sattrickske

Citaat van: Michael op 19 november 2013, 19:42:55 PM
Kan iemand dat uitleggen, foto's uit de hand genomen dus te hoge ISO waarden????
Heel dikwijls staat de camera in (bijna) volledig automatische modus.  De camera gaat zelf proberen om de instellingen uit te kiezen om een zo goed mogelijke foto te bekomen.  Wanneer er (te) weinig licht is, gaat de camera de ISO waarde naar boven instellen om toch nog een zo hoog mogelijk sluitersnelheid te bekomen met een redelijk diafragma.  Dit is om te voorkomen dat, wanneer je een foto uit de hand maakt, de foto 'bewogen' zou zijn.  Hogere sluitersnelheden verhinderen dat de foto 'bewogen' zou zijn als je effe beweegt of bibbert wanneer je de sluiter indrukt.  Maar om een hogere sluitersnelheid te bekomen moet je ergens 'licht' gaan zoeken en ISO ligt het meeste voor de hand.  Een andere oplossing is diafragma, maar dat gaat ten koste van de diepte scherpte.  Daarom kiezen de automatische instellingen van de cameras meestal voor ISO...

doomslu

En als de camera het niet automatisch doet moet jij dat wel manueel op precies dezelfde wijze oplossen.
Vooral bij rijdende treinen moet je een vrij korte sluitertijd hebben.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *