Koppelingen, de eeuwige vraag

Gestart door Peter, 12 november 2013, 20:18:57 PM

Rangeerduivel

Kortkoppelingen met nemschacht kunnen ALTIJD uitgerust worden met FLE-profi,maar daar gaat het niet om,de vraag van Herwig is er toe gericht om GOEDKOPER treinen te koppelen die toch nooit ontkoppeld dienen te worden.

;)

Even terzijde,
De Marklin kortkoppeling is niet aan te raden bij niet-Marklin voertuigen,omdat zij mogelijk in scherpe bochten de buffers kunnen raken,daar zij tamelijk hoog komen.
Met alle andere systemen heb ik goede ervaringen,en qua prijs zit daar allemaal niet zoveel verschil op.

Herwig

Vaste stangetjes als koppelingen tussen rijtuigen of wagens:

zo'n stangetjes zijn ook OPTISCH bescheidener dan die andere Fleischmann,  Roco of Märklin-koppelingetjes...  (zeker bij (macro)foto's maken...)

Rangeerduivel

Herwig,
Als je de perfectie wil qua uitzicht,de K107 van Symoba,
en Brawa zou ook iets dergelijks in zijn gamma hebben...

;)

Herwig

#  Die Symoba-vaste koppelingen zijn inderdaad een H0-nabootsing van een schroefkoppeling.  Ook in de Symoba-startset zitten er bijgevoegd..

#  Ribu is blijkbaar... Rietze.


jean-luc

KaDee is my way of life.  :D

Duur?  Dan maar een locje minder kopen. ::)

Thommy

Citaat van: jean-luc op 03 december 2013, 22:07:39 PM
KaDee is my way of life.  :D

Duur?  Dan maar een locje minder kopen. ::)

koppelen idd perfect... Zelfs tussen m'n 2 grijze muisstellen (varkensneus noemen andere ze) zitten er kadee's...
Greetz

Thommy

WAJ Janse

Citaat van: Herwig op 19 november 2013, 22:25:23 PM
#  Die Symoba-vaste koppelingen zijn inderdaad een H0-nabootsing van een schroefkoppeling.  Ook in de Symoba-startset zitten er bijgevoegd..

#  Ribu is blijkbaar... Rietze.

Herwig, Ribu is inderdaad Rietze.
Ik heb een paar setjes kortkoppelingen van dit merk, maar omdat dit bouwpakketjes zijn, vind ik ze niet zo lekker
werken als de Symoba's. Eerst in elkaar prutsen, en dat moet heel precies omdat ze natuurlijk goed glijbaar moeten zijn.
Met vaste van Ribu heb ik geen ervaring. Wel heb ik vaste van symoba: de K104. Heel fraai. Voor deze heb je dan
wel een NEM schachtje nodig, dus per saldo iets duurder dan de K108, maar 't oog wil ook wat.
Wim
 

B_Modelbouw

Er bestaat toch ook een digitale Profi-koppeling bij Fleischmann onder het nummer 651581 (zelf geen ervaring mee)

Dus lijkt het toch mogelijk om de Profi-koppeling te gebruiken en ze te ontkoppelen zonder ontkoppelspoor.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Rangeerduivel

Ja,en bij Lippe kost die (maar :o) 84€
Niet van de poes!

;)