Class 66 - een vergelijking

Gestart door modelbaanHO, 11 november 2013, 22:28:29 PM

Rangeerduivel

Citaat van: ceuleer op 15 november 2013, 18:15:34 PM
Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan, misschien moet je de helften wel scheiden om de motor, cardanassen en de draaistellen te demonteren.
Wanneer je de vijzen lost en de loc op een zijde legt, kan je misschien 1 helft optillen zodat alle onderdelen in de andere helft blijven liggen. Is maar een idee hé.  :-\
Ik ga het nu niet uitproberen zolang het niet nodig is .  :)

grz,
Gunter

Iets in die richting dacht ik ook,en misschien nog een reden te zoeken in het vormgieten...

;)

ward

Tis wel een Class 77, maar enkele foto's van de binnenkant:








en voor een grotere foto van de volledige binnenkant *KLIK* (en klik op de foto voor nog groter..)
http://www.photoward.be/trein/IMG_0643groot.jpg


Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

ceuleer

Amai,
daar zit nogal wat in.... ??? :)
Ja , met al die snufjes die ESU erin stopt heb je electronica nodig hé.
't Is wel bangelijk afgewerkt, ik ben direct een fan, spijtig dat ik mijne portomoné met geld in niet meer vind. ;D
Zeg Ward, rij jij 2 of 3 rail ?
Ik heb ergens gelezen dat een sleeper voor 3 rail er gewoon opgeklikt wordt en dat je dan de wielen kan omruilen voor AC wielen.
Is dat zo ?

grz,
Gunter

krispy

Citaat van: ceuleer op 27 november 2013, 23:08:21 PM

Ik heb ergens gelezen dat een sleeper voor 3 rail er gewoon opgeklikt wordt en dat je dan de wielen kan omruilen voor AC wielen.
Is dat zo ?

grz,
Gunter

Hij heeft wielen die stand voor de 3railrijders gebruikt kan worden , sleeper zit er stand op bij uitlevering

de sleeper kan er gewoon afgeklikt worden en dan is dienen klaar voor 2 rails
Wat extra wielen betreft , dat zijn RP25 wielen voor DC die men kan verkrijgen
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

ward

Zoals eerder gezegd zijn de 3 rail wielen standaard, en de sleper zit er ook bij.
In de doos vind je dan naast allerlei kleine accesoires een pipet voor de rookgenerator, een speciale pincet voor de stroomafnemer af te nemen en de laatste bladzijde van de handleiding (die overigens enkel in het duits erbij zit) vind je een bon voor de 2-railwielen.

Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

ceuleer

Aha, de loc heeft standaard AC wielen.
Ik wist dat er iets kon geruild worden, maar het was een bon voor DC wielen.

Grz,
Gunter

krispy

Maar het kan ook anders :

bij deze een foto van een nieuwe Class 66 Captrain die na 2 minuten niks meer deed ;

Heb een fotooke genomen van het binnenwerk wat echt niet fraai is ( echt chineese makelei die voor VEEEL geld verkocht wordt   zeer spijtig  >:( >:( >:( >:(

Zoals ge kunt zien , verschillende geplette draadjes , spoeltjes beschadigd enz...

Heb deze terug binnengebracht :

resultaat na een week : men heeft bij esu een nieuwe decoder geplaatst ( was defect door kortsluiting , waar ik echt niet van opkeek )

Maar aan de geplette draden en gebroken spoelen heeft men NIETS gedaan , van service gesproken ??? :'( :'( :'(



Had hem bij terug afhallen na herstelling door men huisleverancier laten open maken , en deze verschoot ook , dacht dat ik overdreef en gaat deze foto doorsturen naar esu zelf met de nodige klacht

Heb ondertussen dan maar zelf gezorgd voor de nodige aanpassingen , de geplette draaden vervangen maar de spoelen moeten zo blijven daar ik deze niet heb liggen .

moraal van dit verhaal : HET IS NIET OMDAT HET DUUR IS DAT HET ZEKER OK IS  :-[ >:( :'(
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

ceuleer

Ik ben onlangs te weten gekomen dat er meerdere ESU loco's hersteld moeten worden of teruggestuurd moeten worden naar de fabrikant voor grote herstellingen.
Voor ongeveer 400 euro zou dat toch niet mogen zijn hé, ze worden zelfs niet voldoende getest. >:(
Die Chinezen krijgen geen tijd om het degelijk te maken denk ik, dat ander draadje met die treinstellen van jocadis die eerst getest moeten worden en soms hersteld moeten worden voor je ze kan afhalen, dat is ook zo een geval denk ik, in China rap ineen geflanst, de Belgen zullen het zelf wel oplossen.
Eigenlijk betalen we te veel geld aan al die Chinese brol, als je vroeger naar de kermis ging en van de kraampjes iets kocht of won voor de kleine, als er" Made in China" opstond wist je al genoeg, veel zal het nog niet verbeterd zijn vrees ik.
Toch veel geluk gewenst met de loc, wanneer hij gemaakt is bedoel ik dan, want die kapotte spoelen, dat kan gewoon toch niet !

grz
Gunter

evan

Een vriend van me zijn class 66 heeft ook maar een meter gereden met een daarop volgende kortsluiting.  Nadien hing hij een lokprogrammer er aan om de decoder uit te lezen met als gevolg dat de programmer ook om zeep is.   Jammer...
Hij rijdt met rocoline rails en op de gepolariseerde hartstukken hebben esu loks blijkbaar problemen op de rocoline wissels...

Ik ben een esu-fan, maar dit is blijkbaar een ernstig kwaliteitsprobleem.

Zelf heb ik een hlr 80 in bestelling en hou mn hart dus vast :-[

Tijd brengt raad ::)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ward

Blijkt dan wel om de class 66 vooral te gaan en als ik het goed lees in combinatie met DC?
Hier heeft de Class 77 al serieus wat km gereden zonder één probleem..

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Klaas Zondervan

Citaat van: ceuleer op 07 december 2013, 18:53:59 PM
Die Chinezen krijgen geen tijd om het degelijk te maken denk ik,
Volgens mij is het vooral een gebrek aan kwaliteitsbesef. Ik heb meer voorbeelden gezien waar de Chinezen denken: dit is goed genoeg, maar waar de Europeaan denkt: dit is helemaal fout.

Mattias

Iemand van in onze club kocht zich ook een ESU crossrail (omdat hij bij crossrail werkt en er graag een loc van wilde)
Zelf had ik hem de (bijna de helft kostende) mehano aangeraden, daar ik heel tevreden ben van mijn 2 mehano's..
Toch bleef hij koppig volharden hij de ESU.

Hij nam de loc mee naar de club en liet de loc enkele rondjes toeren op de modelbaan.
De dag erna was ik er ook en wilde hij trots zijn loc showen.
Op de sound na deed de loc niks meer... En uitlezen van de decoder ging ook niet meer..

Hij heeft de loc teruggebracht en een nieuw exemplaar gekregen..
Eens benieuwd hoe lang dit exemplaar zal rijden...  :-\
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

edemul

Ik heb onlangs ook een class 77(crossrail) gekocht van ESU.
Hij werkt zeer goed,geen problemen met de decoder of zo.
Maar ik ben niet tevreden over de trekkracht van deze machine.
Bv. een goederentrein met vijf container-wagens krijgt hij niet naar boven op een spiraal.
Al mijn andere locs van Mehano, Roco of LS- models hebben daar geen probleem mee.
Zijn er hier al mensen die ook dat probleem ondervonden hebben?
Ik heb al veranderingen in  de Cv's 53 en 54 gedaan , maar zonder deftig resultaat.

ERVIN

@Eddy , dat is niet normaal hé , ik heb verschillende Class 66ers , deze zijn wel van Mehano , en die hebben een enorme trekkracht , ik heb ook al klazen zien rijden van ESU met een lange sleep aan hun haak.

Ofwel zijn je bochten misschien té scherp van je spiraal , maar dan zouden je andere locs er ook moeite mee moeten hebben , bekijk eens even CV56 , deze bepaalt hoeveel % de lastregeling effect zal hebben op je motor.

edemul

@Erwin,ik vind het ook niet normaal aangezien mijn class 66ers van mehano, alsook mijn Ls-models (type12)  geen last hebben van de helling of van de bochten.
De diameter van de spiraal bedraagt 120cm.
Ik heb de cv's 54 en 55 aangepast van respectievelijk 48 en 32 naar 200.
Ook al geprobeerd om op 255 te zetten, maar ook dat geeft geen verschil
De cv 56 stond op 255, wat ook het maximum is, denk ik.
Cv 5 = 190 ipv 120
Cv2 = 14 ipv 3
De loc vertoont geen slip tijdens het rijden bergop.


Eddy.