Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Class 66 - een vergelijking

Gestart door modelbaanHO, 11 november 2013, 22:28:29 PM

ceuleer

#15
Da zal wel.

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 12 november 2013, 17:24:12 PM
@Gunther: als jij de 2  al doet die je hebt, dan ben ik zeker dat er wel iemand met een ESU  de tegenprestatie wil leveren....
Misschien heeft  Rudy  (rangeerduivel) er wel zo eentje ?  Ik wil die gerust eens gaan uit elkaar gooien :-) :-) :-)


GIJ BLIJFT VAN MIJN LOC'S AF,VIJS DE UWE UITEEN!!! >:( >:( >:(

Nee,alle gekheid op een stokje,ik heb geen(meer) class 66,misschien later nog eens...
Ik had de RAIL4CHEM,maar die heb ik verkocht wegens niet meer up to date,om hem te vervangen door een Belg.
Ik heb alleen NMBS loc's,alhoewel,de 2901 is ook geen zuivere,maar toch een ietsiepietsie meer Belgisch dan de privé-operatoren.
Reden dat ik er geen heb;Je kan niet alles hebben!

;)

Gerolf

Vergelijkende tests zijn vaak erg nuttig, maar soms ook een bron van twist.
Ik herinner me zo een (domme) discussie tussen aanhangers van LS en Classix  ::)

Als het zo objectief wordt bekeken als hier, kan ik het alleen maar toejuichen
... en hoop ik stilletje tussen een vergelijkende tests van een P8 of G8 of ... (veel voorkomende stomers)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

modelbaanHO

Citaat van: modelbaanHO op 12 november 2013, 11:32:56 AM
... maar dan moet ik die dingen weer open doen en daar ben ik echt niet goed in.  :(

Om me zelf te citeren: neen liever niet dus.
Ik herinner me het monteren van de decoder in de DE64. Je moet vijsjes losdraaien die half onder de draaistellen verborgen zitten. Dat losdraaien tot daar toe, maar ze terug op hun plaats krijgen om ze vast te zetten >:(

En dan bij het terugplaatsen van de kap: al de draden van de decoder die voortdurend mee uit die kast komen piepen. Je moet een duizendpoot zijn om dat klaar te spelen. Als er iemand daar trucjes voor heeft: ik hou me warm aanbevolen.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

dani

Citaat van: Rangeerduivel op 12 november 2013, 17:59:26 PM
GIJ BLIJFT VAN MIJN LOC'S AF,VIJS DE UWE UITEEN!!! >:( >:( >:(

Pfff, ik mag hier NIKS...    ik ben nochthans zooo nen brave jongen !

Citaat van: Rangeerduivel op 12 november 2013, 17:59:26 PM
Reden dat ik er geen heb;Je kan niet alles hebben!

Nee, maar toch veel hee.....

(mijn grootmoeder zei:   "jongen, ge kunt ni alles hebben in 't leven een dikke vrouw  en veel plaats in uw beddeke")
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

Citaat van: modelbaanHO op 12 november 2013, 18:18:20 PM
En dan bij het terugplaatsen van de kap: al de draden van de decoder die voortdurend mee uit die kast komen piepen. Je moet een duizendpoot zijn om dat klaar te spelen. Als er iemand daar trucjes voor heeft: ik hou me warm aanbevolen.
Een klein stukje dubbelzijdig plakband kan wonderen doen om draadjes op hun plek te houden.  Dat moet maar een stukje zijn van een halve cm bij een halve cm soms...   Ik gebruik daarvoor die van de Action.  39 cent voor 10m rolletje denk ik.  (of 5m, ik twijfel even)    Heel dun en kleeft goed

Een ander truukje is om draadjes bij elkaar te houden met een stukje plakband of ze met enkelen samen in een krimpkousje te steken.  Maar dan moet je vaak de-solderen en weer opnieuw vastsolderen, en als je al niet te heroïsch bent met het openen en sluiten veronderstel ik dat solderen uitgesloten is .... ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Citaat van: modelbaanHO op 12 november 2013, 18:18:20 PM
Citaat van: modelbaanHO op 12 november 2013, 11:32:56 AM
... maar dan moet ik die dingen weer open doen en daar ben ik echt niet goed in.  :(

Om me zelf te citeren: neen liever niet dus.
Ik herinner me het monteren van de decoder in de DE64. Je moet vijsjes losdraaien die half onder de draaistellen verborgen zitten. Dat losdraaien tot daar toe, maar ze terug op hun plaats krijgen om ze vast te zetten >:(

En dan bij het terugplaatsen van de kap: al de draden van de decoder die voortdurend mee uit die kast komen piepen. Je moet een duizendpoot zijn om dat klaar te spelen. Als er iemand daar trucjes voor heeft: ik hou me warm aanbevolen.



Uw draden en eventueel decoder vastleggen met doorschijnende kleefband,"lakskes" in de volksmond,omdat die zo dun zijn,dat helpt je al een heel stuk op weg.
Wel opletten dat alles goed geisoleerd is,ook de decoder!

;)

Klaas Zondervan

Inderdaad, met plakband, precies zoals de vanuit de fabriek aangebrachte draden ook op hun plaats worden gehouden.

Rangeerduivel

Citaat van: Klaas Zondervan op 12 november 2013, 19:14:59 PM
Inderdaad, met plakband, precies zoals de vanuit de fabriek aangebrachte draden ook op hun plaats worden gehouden.

Voor zover ik mij herinner legg(d)en ze bij Mehano de boel vast met afplaktape die schilders gebruiken.
En naar ik weet waren zij de enigen die dat deden.
Doeltreffend maar niet fraai,voor een amateur is dat goed maar een fabrikant kan toch beter vind ik,alhoewel,het zit toch vanbinnen en in feite ziet niemand dat...

;)

ceuleer

#24
Ja, dat zou beter moeten.

Klaas Zondervan

Citaat van: Rangeerduivel op 12 november 2013, 19:57:41 PM
Voor zover ik mij herinner legg(d)en ze bij Mehano de boel vast met afplaktape die schilders gebruiken.
In mijn exemplaar zat er gewoon doorzichtig kleefband op.

railtravelmanager

 :) mooi mooi, binnenkant ESU zal ik zelf pas zien tegen begin februari 2014 , voor mijn verjaardag zou
ik voor mezelf een ESU lok willen kopen de Crossrail of de bordeaux CFL Cargo  :)

grtz

Erwin
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

ceuleer

#27
Dat zijn mooie modellen Erwin.

loco

Knap en objectief.
Zo mogen er meer vergelijkingen gemaakt worden. Zonder al te veel commentaar. De foto's zeggen vaak al genoeg.
Een vraag: bij Mehano is het chassis in de lengterichting in twee delen verdeeld. Het chassis bestaat uit twee helgften die tegen elkaar worden geplaatst. Waarom? Is dit voor de isolatie?
Is dit ook het geval bij lemke? Ik veronderstel van wel, want het is een mehano die door Lemke verkocht wordt men enkele verbeteringen.
Is dit ook het geval bij ESU?

ceuleer

Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan, misschien moet je de helften wel scheiden om de motor, cardanassen en de draaistellen te demonteren.
Wanneer je de vijzen lost en de loc op een zijde legt, kan je misschien 1 helft optillen zodat alle onderdelen in de andere helft blijven liggen. Is maar een idee hé.  :-\
Ik ga het nu niet uitproberen zolang het niet nodig is .  :)

grz,
Gunter