Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Wat schaft de pot?

Gestart door OlivierV, 11 november 2013, 12:35:30 PM

Eres

Citaat van: Chrisrail op 15 november 2013, 18:05:00 PM
Citaat van: dani op 15 november 2013, 14:40:41 PM
vanavond een Panini met  Parmaham, Mozarella, zongedroogde tomaatjes, rucola en een spatje Balsamico.

MMDNZ  (meer moet dat niet zijn)

Pan(n)ini???

Woas da nie da merk van die afplakkers van die coureurs en die voetbalisten veur in die boeken te plakken?

;D ;D ;D ;D ;D ;D

Kan het misschien in beschaafd Nederlands a u b? Komt bij mij over als iemand die het onderwijs niet heeft afgemaakt
Wim

Peter

Citeervanavond een Panini met  Parmaham, Mozarella, zongedroogde tomaatjes, rucola en een spatje Balsamico

Geef mij maar liever een goede Belgische Pistolé met ham of kaas.
Met vriendelijke groeten
Peter

dani

de gustibus et coloribus non disputandum est,.....   natuurlijk
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Eres

Citaat van: Peter op 15 november 2013, 18:37:41 PM
Citeervanavond een Panini met  Parmaham, Mozarella, zongedroogde tomaatjes, rucola en een spatje Balsamico

Geef mij maar liever een goede Belgische Pistolé met ham of kaas.

Of een kombinatie van beide Peter, heel gezond en heel lekker

Wim

Chrisrail

#34
.

http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 15 november 2013, 16:05:01 PM
2 verdiepingen lager dan mijn treinbaan... in de keuken .

@Rudy :  "ik dacht het niet"...  Met eentje heb ik genoeg, maar ik eet dat niet alleen, de chef lust dat ook, dus toch paninI

En toch is de term  "panini"  voor 1 broodje  algemeen erkend.   Om het verschil te maken tussen een gewoon stokbroodje type "smos" en eentje in de grill

http://en.wikipedia.org/wiki/Panini_(sandwich)


Blijkbaar is het blijven doordrammen hier eigen aan sommige forumleden,dus ga ik mij er ook maar eens aan gewagen.

Ook blijkbaar is meneer Wikipedia géén Italiaan.
Wat ze er tegen zeggen in Amerika zal mij worst wezen,maar panini is en blijft in het Italiaans meerdere broodjes(meervoud)
Panino is 1 broodje(dus enkelvoud)
Het is vergelijkbaar met het feit dat er in onze regionen spaghetti Bolognèse als volwaardige maaltijd gegeten wordt,
een echte Italiaan krabt zich in zijn haar als je dat zegt,want spaghetti wordt in Italie enkel gegeten als voorgerecht(Antipasti/primi piatti)
En zo worden veel authentieke dingen verbasterd,eten,taal,gewoontes...noem maar op.
Nè,na wettet é!!!  ;D

;)

eve

Als je dan toch wilt doordrammen : spaghetti bolognese kennen ze niet in Italië. Bolognesesaus is daar ragù.

Erik

Eres

#37
Citaat van: Chrisrail op 15 november 2013, 19:19:53 PM
Citaat van: Eres op 15 november 2013, 18:31:29 PM
Kan het misschien in beschaafd Nederlands a u b? Komt bij mij over als iemand die het onderwijs niet heeft afgemaakt
Wim


Wim
1)  Mag het ook eens een keer in het oud VLOAMSCH dialect ???>:( >:(
     Dank U
     for old times sake

     Ik denk dat er hier op het forum genoeg zijn die het wel begrijpen ( toch als men een beetje moeite wil doen )

2)  Is er mischien iets mis met mensen die hun onderwijs niet afgemaakt hebben?
     Voor mij maakt dat geen verschil, maar denk dat jij er precies een andere mening op na houdt.
     Ik zou graag eens weten hoelang uw ouders en voorouders naar school geweest zijn? Waren zij daarom minder in Uw ogen?
     Ik denk trouwens dat er onder onze collega modelbouwers ook nog zijn die maar tot hun 14 jaar school gelopen hebben en dan moesten gaan werken,
     net als mijn ouders. Ik prijs me gelukkig dat ik langer school heb mogen lopen, dankzij het harde werk van mijn ouders en ben hen daar eeuwig dankbaar voor.

Als er hier iemand aangesproken wordt omdat men geen punt of komma wilt zetten moet men de andere ook aan pakken voor zijn onjuist Nederlands taalgebruik. Er werd toen gezegd om het forum netjes te houden in zijn taal en dat zie ik daar beslist niet in terug eerder een afgang.

Mensen die nauwelijks onderwijs hebben genoten dat kunnen zij niet helpen het zal een andere oorzaak hebben waarvoor ik alle begrip heb en zal ondersteunen om verder te komen in het leven. Maar mensen die verder hebben geleerd en die hun eigen taal met opzet verkrachten daar heb ik geen respect voor. Van een buitenlander wordt geëist dat hij gaat integreren en goed de taal zal leren! Daar ik in het Frans talige deel woon en bijna aan de grens met het Duits talige kan ik net zo goede beide talen gaan gebruiken maar waar is dan het einde? A.B.N.= Algemeen Beschaafd Nederlands meer niet.

Wim

doomslu

Laat ons de discussie over de taal nu stoppen.
We verdragen over het algemeen taalfouten en zouden dus toch ook moeten verdragen dat iemand hier eens een woordje dialect gebruikt?
Iemand die hier een vraag stelt in een andere taal wordt ook gerust geholpen.
We hebben begrepen dat Wim het niet apprecieert dat er dialect wordt geschreven.

Doch,  dus nu stop hierover en terug naar de keuken!  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 15 november 2013, 20:15:12 PM


Doch,  dus nu stop hierover en terug naar de keuken!  :D

honger Luc ?
Groeten Peter ;)

Eres

Citaat van: doomslu op 15 november 2013, 20:15:12 PM
Laat ons de discussie over de taal nu stoppen.
We verdragen over het algemeen taalfouten en zouden dus toch ook moeten verdragen dat iemand hier eens een woordje dialect gebruikt?
Iemand die hier een vraag stelt in een andere taal wordt ook gerust geholpen.
We hebben begrepen dat Wim het niet apprecieert dat er dialect wordt geschreven.

Doch,  dus nu stop hierover en terug naar de keuken!  :D

IK werd door een iemand op dit forum ga geen namen noemen er op gewezen dat ik moest gaan opletten dat ik een komma en een punt moest gaan gebruiken. Dan ook na de punt een spatie en een hoofdletter. Dat zit mij nog heel goed in die oude bovenkamer Luc. Dan moet die persoon nu ook ingrijpen en zeggen A B N zie ergens een artikel in het hoofd van het forum.  Als we allemaal ons eigen taal gaan gebruiken wordt het een zootje en daar is niemand mee gediend dan ga ik vanaf morgen drietalig schrijven is dat beter?

Enne ik heb al gegeten en het was heerlijk

Wim

eve

Zeg mannen !!!

Ik ben op dit forum en in heel mijn leven al zo dikwijls "tegen mijn kar" gereden dat het merk onherkenbaar geworden is.

Ge kunt hier tegenwoordig geen draadje meer opendoen of het is weer gehakketak : oude vetes, andere afkomst, andere taalgroep, punten en komma's...

Dat is niet meer plezant !

Doe er wat aan !

Erik

doomslu

Je hebt gelijk Erik, maar wat kan je er aan doen?  :-[
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

Citaat van: doomslu op 15 november 2013, 22:50:13 PM
Je hebt gelijk Erik, maar wat kan je er aan doen?  :-[


Allemaal ons verstand gebruiken en communiceren als volwassenen bijvoorbeeld...?
Maar blijkbaar lukt dit niet altijd ???

;)

Ik heb dit bericht moeten veranderen,ik had per ongeluk een dubbele spatie getypt!!! :-[ :-[ :-[

philippe_007

komen eten, het ontbijt staat klaar  ;)