Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

grootste 0 baan in Europa.

Gestart door PietB, 08 november 2013, 11:40:40 AM

PietB

In dit filmpje zie je een impressie van de graatste 0-baan in Europa, met een gedeelte cab-ride.
Merk ook op dat er wel bovenleiding masten en portalen staan maar dat er geen draad tussen hangt.
Het is niet eens strorend.

http://youtu.be/6PuCeqNPtOQ

grt Piet.







Sattrickske

Indrukwekkende baan en 't was me eerst ook niet opgevallen dat er geen draar in de bovenleiding aanwezig was.  'k Heb 't pas gezien als een elektrische loc passeerde met de pantografen naar beneden...

mivc057

Fantastische baan in een fantastische schaal.
Wie binnenkort wil kennis maken met schaal 0 , allen naar:
http://www.0-forum.be/nl/weekend.html 


erwin9

Wel groot, qua schaal en oppervlakte. Maar de rijdraad zou in deze schaal zeker niet mogen ontbreken ! Verder vind ik alles nogal "clean", en vind dat 0-schaal meer mogelijkheden bied om fijner en realistischer te detailleren.
Deze baan is niet echt mijn ding ! Maar misschien is ze nog niet "af" ? Mijn voorkeur ligt meer in "kleine" banen die voldoende realisme en detail tonen, al dan niet naar werkelijke situaties, die meer sfeer weergeven. Dergelijke "kleinere" banen geven meer voldoening in het bouwen, en de verschillende tentoonstellingen in de buurlanden tonen meer en meer kleinere modelbanen, in verschillende schalen trouwens ! Maar ja, dat is natuurlijk de keuze die iedereen voor zichzelf moet maken, en onze hobby is zo omvangrijk dat eenieder er wel ergens zijn gading in vind !
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas

opa-ludo

Zelf heb ik deze baan al enkele malen kunnen bezoeken en sta daarbij nog steeds in bewondering hoe de leden erin slagen de baan meer en meer af te bouwen en te detailleren. Het is een werk van jaren want ondertussen is men toch al meer dan 10 jaar bezig.
Uiteraard is deze baan nog niet af, maar men kan ondertussen al wel rijden, hetgeen een enorme motivatie betekent voor de bouwers.
Als men voor de bouw van zulk een baan besluit dient men niet alleen over een BLIJVENDE locatie te kunnen beschikken, maar eveneens over het ENGAGEMENT van een vast aantal bouwers om niet te spreken over de nodige FINANCIËLE ONDERSTEUNING.
Deze 3 basiselementen heb ik hier spijtig genoeg in België nog niet teruggevonden.
Het is dan ook wel heel eenvoudig om deze baan te bekritiseren; ik kom trouwens altijd graag kijken naar het werk van degenen die beter kunnen.
En Erwin, het is altijd natuurlijk gemakkelijker en sneller om een kleine baan te bouwen en die goed te detailleren, want die wetenschap is al tientallen keren bewezen door de diorama bouw.
groetjes