Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Saroulmapoul

Gestart door Rochevalien, 06 maart 2006, 11:53:28 AM

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Havoc
[
citaat:
Wat denkt ge ?? kunnen we hieromtrent iets afspreken hier in het forum??


Ik vind het een schitterend idee en geef jullie al mijn morele steun. Maar ik begin niet aan nog een andere schaal. Trouwens de experimenten om zoiets op poten te zetten in Z op dit forum indachtig vrees ik dat jullie het moeilijk gaan hebben in iets
nog "extremer".



Ik laat het in elk geval niet aan mijn hart komen,ik weet hoe moeilijk het is om een aantal mensen op ??n lijn te krijgen en ze nog zover te krijgen dat ze ook ?cht iets gaan maken.
Ik ben dan ook gestart met mijn diorama en zal hier daar ook regelmatig over verslaggeven met wat foto's en wat uitleg.Misschien dat er gaandeweg wat meer mensen geintresseerd raken .Het is voor mij tegelijk dan ook een stimulans om hier mee verder te doen en tegen 2008 met een baan op de MSM expo te staan .Ik heb dit trouwens halvelings al beloofd aan Nico.En om het met Argie te zeggen:we zien wel wat het word.

Gerrit




 






argilla

Gerrit een voorstel. Als wij ( misschien nog anderen) eens zorgen dat we ook een module op 1/35 bouwen ( tegen 2008) en we verbinden die dan in Mechelen ????
Maar dan hebben we een plan nodig en ( we nummeren de modules bv.  Gerrit maakt 1 /Archie maakt 2 enz......)
En natuurlijk de "juiste afmetingen" van het frame voor de modules
Zie jij dat zitten ???[;)]
We geven verslag hier in dit forum onder de noemer "schaal 1/35" Dit enkel en alleen voor de bouwers van de modules. ( neen geen discriminatie, enkel een praktische overweging)
We kunnen elkaars vorderingen volgen, bijsturen waar nodig , tips geven................
Let wel: als er iemand zich engageerd om mee tedoen "moeten" we ook zeker zijn dat die persoon de taak volbrengt. DWZ: ben je niet zeker doe dan niet mee. Tenslotte moeten we ook op elkaar kunnen vertrouwen en bouwen. Begrijp je waar ik naar toe wil Gerrit ??
Kan jij je hierin vinden ???[:D]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Rochevalien

Hallo Mark,wel ik ben zelf al een aantal jaren(5) aan het zeggen tegen iedereen dat ik een baantje aan het maken ben op schaal 1/35 maar dat is ondertussen een beetje stilgevallen ,moet ik eerlijk bekennen. Nu wist ik,toe ik hiermee begonnnen ben , absoluut niks over veldspoor en zeker over veldspoor in die schaal .Dat is nu wel anders:ik heb verschillende boeken,een abonnement op Voie Libre lopen (en alle andere nummers nabesteld!)en ik ben ook nog altijd (passief) lid van een paar fora die specifiek over dit onderwerp gaan.Ik kan dus zonder te zeveren zeggen dat ik hier toch ??n en ander weet. Nu even terug over mijn fameus projekt:ik was van plan om als onderstel voor deze baan gewone schragen te gebruiken uit de gamma met daarop een soort beugel gemonteerd.Hierop zouden dan gewoon de modulebakken komen te liggen.Nu heb ik al een paar keer een proefopstelling gemaakt (in mijn garage)en deze konstructie bleek niet helemaal te voldoen.Ik heb ze dan versterkt met een "l drager"extra erop te plaatsen en dat is veel beter.Je kan heel dit geval bekijken via mijn MSN space,volg de link hieronder en klik op fotoalbums-onderframe.Ik had ook 2 modules maar die voldeden mij ook niet dus die zijn ook gesneuveld.Daar lag Peco Oe spoor op en dat is toch wel h??l zwaar van uitzicht.Ik ga nu gewone Ho biels en spoor (code75)nemen met de biels een 15mm uitelkaar.Dat ga ik eerst eens uittesten op mijn diorama.Ik heb ook nog 2 bakken die tesamen een fiddle yard vormen maar die ook afzonderlijk bruikbaar zijn.Daar id ook nog een bijhorend bedingspaneel bij.Je ziet ik (of beter we)moeten niet van 0 beginnen.Ik denk dat het toch  mischien  het beste is om in standaard modules te werken ipv een vast baantje,je weet nooit wie er nog allemaal op de kaar springt.Ik zal mijn onderframe no eens opstellen en alle maten opmeten en die hier doorspelen.Van modulenormen bestaat er ,bij mijn weten ,niets in deze schaal.Alhoewel er is in Duitsland een clubje die modules hebben en die volgens Fremo normen werken,ik denk dat ik daar nog ergens foto's van moet hebben.
Als er nog vragen moesten zijn,vuur maar af!

Gerrit    







Havoc

Ben eens naar je constructie gaan kijken Gerrit (want ook op zoek naar iets dergelijks). Hoe hoog staat dat van de grond? Het lijkt me h??l hoog, maar dat kan een gevolg van het perspectief zijn.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

argilla

ja ben ook west zien......geen slecht idee, maar ook ik vraag me af ( zoals Havoc) welke afmeting hier in het spel zijn
maar prima hoor [:)][:)][8D]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door argilla

ja ben ook west zien......geen slecht idee, maar ook ik vraag me af ( zoals Havoc) welke afmeting hier in het spel zijn
maar prima hoor [:)][:)][8D]



>>> Ik zal dat straks nog eens opstellen,opmeten (?n opschrijven[:I] )nog wat foto's nemen en dat hier eens laten zien.Die eerste reeks foto's had ik in hoge resolutie genomen en dat laad verschrikkelijk traag op(behalve bij die MSN space[?]) en dan starten we een nieuwe draad onder 1/35 of zoiets.Ik zal ook eens in mijn fotocollectie duiken om nog wat meer bruikbare foto's te kunnen laten zien.

Tot later

Gerrit