Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

tentoonstellingsbaan HALTE STRAND

Gestart door DIORAMABOUWER, 02 november 2013, 23:42:10 PM

DIORAMABOUWER

Hallo iedereen,ik ben nieuw op het forum sinds een 2-tal weken(maar al ruim 30 jaar met modelbouw bezig en aan 3 dioramawedstrijden deelgenomen)  en zoals beloofd in de rubriek "nieuwe leden"zal ik op geregelde tijdstippen een paar foto's posten van de vorderingen van m'n tentoonstellingsbaan.De baan bestaat uit 2 delen van elk 1,30 m op 1m+ een fiddle yard(afm en systeem nog te bepalen).Het is een fictieve situatie in tp 3 .Het stelt een haven voor  met o.a.duinen,een vismijn,een dok,een vuurtoren,wat huizen en uiteraard het "vissers"café en een "halte"(geen station)aan het strand voor de toeristen.de 1ste foto is een overzichtsfoto genomen vanaf de rechterzijde,tot binnenkort met meer foto's.
   
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

DIORAMABOUWER

dit is het midden van de baan

dit is de linkerkant

en rechterkant
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Stieven76

Dat zal iets mooi worden! Ik volg  ;)

DIORAMABOUWER

Hallo,door werkomstandigheden weinig tijd gehad om verder te werken aan de baan,maar nu eindelijk een beetje tijd gevonden.Heb kunnen verder werken aan het rechter gedeelte van de baan en de duinen hebben op de gehele baan hun duinenzand gekregenIntussen wel begonnen aan 2 artitec visserboten.Hier een paar foto's van het rechter gedeelte met de vismijn.

[/URL
[URL=http://s1334.photobucket.com/user/dioramabouwer/media/IMG_4697_zpsb3c1260f.jpg.html]
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

DIORAMABOUWER

Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

Pol

Ik volg alvast! Ik hou wel van de manier hoe dat groen tussen die kasseien groeit. En duinen zie je niet zo vaak op modelbanen of diorama's dus dat is ook weer wel eens verfrissend!  :)
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

mnieuwlaet

Magnifiek eh
Zal het nog eens moeten komen bewonderen van dichtbij.

Snobby Crash

Inderdaad heel prachtig !

Op welke tentoonstelling kunnen we deze bewonderen ?

Geert

DIORAMABOUWER

Citaat van: Snobby Crash op 07 augustus 2014, 12:41:11 PM
Inderdaad heel prachtig !

Op welke tentoonstelling kunnen we deze bewonderen ?

Geert
Deze baan is bijlange nog niet klaar,maar het is de bedoeling om er wel mee naar tentoonstellingen te trekken in de toekomst.Ik heb een drukke beroepsbezigheid en wil niets overhaasten,ik hou jullie op de hoogte,gr Marc 
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

DIORAMABOUWER

Hallo,zondag nog eens wat scenery verder afgewerkt in de duinen: grassen, struiken en grove dennen geplaatst,gr Marc
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

DIORAMABOUWER

de foto's waren niet mee met het vorig bericht ,heb blijkbaar iets verkeerd gedaan!!t'zal voor morgen zijn,gr Marc
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

DIORAMABOUWER

allé ze zijn er dan toch nog gekomen,ik was vergeten dat ze eerst op fotobucket moesten gezet worden,t'was een beetje lang geleden dat k nog iets gepost heb
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *