Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Mededeling - Onderhoudswerken

Gestart door doomslu, 31 oktober 2013, 17:26:09 PM

Sattrickske

Inderdaad, webhosting ruimte is gewoon te duur om fotos rechtstreeks in het forum op te slaan.  Maar de oplossing via externe 'foto-providers' stoort me helemaal niet, het enige wat vervelend kan zijn is dat die provider plots z'n manier van linken gaat veranderen (heb het al eens voorgehad).  Ik ben van plan om binnenkort, m'n fotos via m'n eigen website te hosten en dan zal het doorlinken veel simpeler gaan (geen speciale Photobucket url meer nodig, maar een simpele vanaf m'n eigen website).

In ieder geval, knap werk Luc, heb niet eens gemerkt dat het forum offline geweest is. En ik weet dat Piet hierin een 'krak' is, dus je hebt er goed aan gedaan om hem ter hulp roepen.  En het siert je dat je niet zelf met al de pluimen gaat lopen zoals ik een paar andere gevallen ken.

Metpetergaathetbeter

Luc,
werd de Franstalige ook al aangepakt, wijkt nogal af van hier, vind hem minder overzichtelijk en als je ingelogd staat je forumnnaam niet bovenaan (hallo of bonjour......)

Groeten Peter ;)

PietB

Citaat van: Sattrickske op 02 november 2013, 19:45:50 PM
En ik weet dat Piet hierin een 'krak' is, dus je hebt er goed aan gedaan om hem ter hulp roepen.
Nou nou dat is veel te veel eer hoor Patrick!
Het is tenslotte mijn schuld dat vorig jaar zomer het MSM forum is overgestapt naar deze software, dus enige nazorg is wel op zijn plaats.
Maar het is uiteindelijk wel Luc die het werk gedaan heeft.
Dus alle credits naar hem, vind ik.
Citaat van: Sattrickske op 02 november 2013, 19:45:50 PM
En het siert je dat je niet zelf met al de pluimen gaat lopen zoals ik een paar andere gevallen ken.
Ik geloof ook niet dat Luc zo inelkaar steekt.

grt Piet.

doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 02 november 2013, 20:52:45 PM
Luc,
werd de Franstalige ook al aangepakt, wijkt nogal af van hier, vind hem minder overzichtelijk en als je ingelogd staat je forumnnaam niet bovenaan (hallo of bonjour......)

Groeten Peter ;)
Ja, het TMM-forum was eerst aan de beurt.  ;)

De structuur daar zit inderdaad een beetje anders in mekaar, maar dat is zo gegroeid met de tijd.
Trouwens, bij mij staat daar wel "Bonjour doomslu" bovenaan hoor.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

Het is altijd fijn dat je weet als er iets fout loopt, dat er dan iemand helpt meedenken.
Dankzij Piet hebben we deze forumsoftware in de zomer van 2012 gekozen en geïnstalleerd.
Ik krijg nog altijd koude rillingen als ik terugdenk aan die periode.  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 02 november 2013, 22:21:15 PM

Trouwens, bij mij staat daar wel "Bonjour doomslu" bovenaan hoor.

awel bij mij niet........en ook geen bonjour metpetergaathetbeter ! :o

Groeten Peter ;)

doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 02 november 2013, 22:29:51 PM
Citaat van: doomslu op 02 november 2013, 22:21:15 PM

Trouwens, bij mij staat daar wel "Bonjour doomslu" bovenaan hoor.

awel bij mij niet........en ook geen bonjour metpetergaathetbeter ! :o

Groeten Peter ;)
Staat er rechtsboven naast het logo een wit pijltje naar onder of naar boven?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

misschien in de toekomst ook niet mogelijk (of is men daar niet voor ?) om te zien wie op een bepaald ogenblik een bepaalde blz zit te lezen bijvoorbeeld bovenaan aangebracht ?

Groeten Peter ;)

conducteur

Piet, gezien je blijkbaar een krak bent in deze forumsoftware:
M'n vraag aan luc was, is het mogelijk source code formatting toe te voegen aan blokken code, zoals hier
http://www.circuitsonline.net/forum/view/115963
?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Metpetergaathetbeter

 :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[

Groeten Peter ;)

(ik denk dat je het antwoord al weet ) :)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

argilla

source code formatting toe te voegen aan blokken code

wat is dat voor een beest ? als je iets post leg dan ook aub eens uit wat het is. Voor u misschien een makkie voor leken niet verstaanbaar. En eerlijk gezegd dat is soms irritant en hier een veel gebruikte manier van iets te posten . Spijtig want het kan leerzaam zijn voor anderen.

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :(


;)  geen kritiek maar een opmerking
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Sattrickske

Citaat van: argilla op 03 november 2013, 09:09:41 AM
source code formatting toe te voegen aan blokken code

wat is dat voor een beest ? als je iets post leg dan ook aub eens uit wat het is. Voor u misschien een makkie voor leken niet verstaanbaar. En eerlijk gezegd dat is soms irritant en hier een veel gebruikte manier van iets te posten . Spijtig want het kan leerzaam zijn voor anderen.

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :(


;)  geen kritiek maar een opmerking
??? ? Rian had het toch uitgelegd?  Wel bij wijze van een voorbeeldje, maar toch:
Citaat van: conducteur op 02 november 2013, 22:34:11 PM
Piet, gezien je blijkbaar een krak bent in deze forumsoftware:
M'n vraag aan luc was, is het mogelijk source code formatting toe te voegen aan blokken code, zoals hier
http://www.circuitsonline.net/forum/view/115963
?
De link verwijst naar een ander forum, met een mooi voorbeeldje van source code formatting...

Heel kort uitgelegd: je kan op dit forum stukjes broncode van software posten via de '#' knop en/of de 'code' tags.  'Probleem' is nu dat de broncode op dit forum totaal geen formattering bevat zoals de ontwikkelaars/programmeurs dat gewend zijn.

Ik vind het niet echt een noodzaak maar wel een nice-to-have  ;)

PietB

Hoi Rian,
ja dat is inderdaad een mooie feature, maar zoals Patrick al zegt het circuits online forum gebruikt een ander forum pakket.
En voor SMF, het pakket dat hier in gebruik is, is geen mod(ule) of aanpassing om dit resultaat te krijgen beschikbaar.
Het enige dat ter beschikking is, is het "voeg code toe" venster.

On_interrupt rotary
SYMBOL INTF = INTCON.1        ' RB0 External Interrupt Flag
SYMBOL INTE = INTCON.4        ' RB0 External Interrupt Enable
SYMBOL GIE = INTCON.7         ' Global Interrupt Enable

SYMBOL led = PORTA.0
DIM teller AS BYTE
ALL_DIGITAL true
teller=0
DELAYMS 500
CLS
LOW led
GOTO over_irq

rotary:
IF PORTB.0 = 1 THEN
  IF PORTB.1 = 1 THEN
    DEC teller
  ELSE
    INC teller
  ENDIF
  TOGGLE led
ENDIF
INTF=0
CONTEXT RESTORE


over_irq:
GIE=0
INTE=1
GIE=1

loop:
DELAYMS 100
PRINT AT 1,1, DEC teller,"  "
GOTO loop
END



In essentie het zelfde als wat hier onder staat, maar dat met de keywords extra geaccentueerd.


Dat is erg mooi en je ziet ook meteen de programma structuren, maar helaas het is niet beschikbaar.

grt Piet.

doomslu

Ik heb ook gezocht, maar geen enkele oplossing gevonden.  :(
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *