Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Mededeling - Onderhoudswerken

Gestart door doomslu, 31 oktober 2013, 17:26:09 PM

PietB

Proficiat Luc,
je beheert niet het grootste treinenforum in de BeNeLux, maar wel het modernste.
3-rail versie 2.0.3
BNLS versie 2.0.5
MSM-TMM versie 2.0.6
Je kunt er weer een tijd tegen.


grt Piet.

Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

conducteur

Citaat van: Geert op 02 november 2013, 11:48:08 AM
En wat is er nu anders?

Geert
Ik heb Luc gevraagd om nog iets tof extra toe te voegen voor de programmeurs onder ons, zou dat lukken Luc?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

PietB

Citaat van: Geert op 02 november 2013, 11:48:08 AM
En wat is er nu anders?
Nou voor ons niets merkbaars Geert.
Als je onderaan de pagina's kijkt zie je SMF 2.0.6 | SMF © 2011, Simple Machines staan.
Dat was tot voor kort 2.0.2 met deze upgrade zijn wat kleine bugfixes en beveiligings updtes toegepast.

grt Piet.

Geert

3 rail forum heeft wel meer mogelijkheden zoals Youtube filmpjes afspelen in het draadje zelf. Net getest op dit forum, maar lukt niet. Bij 3 rail wel zie LINK

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

argilla

alles normaal verlopen hier !  ;)  werkt als een zonnetje
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Geert

Ja, ik heb een verandering opgemerkt: in de rechterbovenhoek staat reclame voor simplemachines forum, waarbij hiervoor een link stond naar MSM startpagina...


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

PietB

Hoi Geert,
Inderdaad het MSM logo staat er nog wel maar is een tekst die SMF zegt

Citaat van: Geert op 02 november 2013, 12:00:37 PM
3 rail forum heeft wel meer mogelijkheden zoals Youtube filmpjes afspelen in het draadje zelf. Net getest op dit forum, maar lukt niet. Bij 3 rail wel zie LINK
Daar had ik Luc ook al over ge tipt.
Luc onderzoekt dat.

grt Piet.

doomslu

Het was een broodnodige upgrade en zoals dat meestal gaat lukte het niet meteen.
Met dank aan Bossie (Piet) voor de ondersteuning via mail.

Inderdaad, het logo rechtsboven linkt nog verkeerd. Goed opgemerkt.
Herinner ik me nog wat ik daarvoor moet wijzigen?  ???

Die Youtube integratie is iets wat Piet me gisteren ook ingefluisterd had. Eens zien of dat lukt om te installeren.
En dan was er nog Rian met een speciaal verzoek...
Het enige probleem met die modificaties is dat je dat telkens opnieuw moet installeren als je een upgrade maakt.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

marc goovaerts

Oef het gevaar op crashen is geweken...
Puik werk !
Ik heb zelfs niet gemerkt dat het forum offline geweest is (wel dat van TMM)

argilla

Luc, ik weet niet of ik het bij het rechte eind heb maar..
Als je ooit , zoals Rian, eens een aanpassing doet zou het dan niet mogelijk zijn om foto's rechtstreeks te kunnen uploaden van bv je camera. Nu moet je een URL  link ingeven  als je bv  in een mail bericht wel sturen,of via deze weg,   en/of je moet via photobucket om gaan en dan een IMG aanklikken om hier foto's  te posten en dan posten/verzenden.
Nogal omslachtig en als je in de toekomst een Youtube wil inlassen kan je dat toch ook voor foto's ?


Weet niet of ik de bal mis of juist slaag  ::)  sorry indien niet!
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Steam.N

Proficiat, Luc !
Je hebt deze keer wat tijd over om van het weekend te genieten.
Profiteer ervan !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kautenbach

goeie timing Luc,

ik had vanmorgen keuring msm binnen, nu voor 1e keer doorgelezen en klaar is de klus, proficiat, ik heb de ballen verstand van dit soort klussen, weet alleen dat het goed fout kan gaan, hier dus niet ;)

bedankt voor de vele moeite die jullie doen!


doomslu

Citaat van: argilla op 02 november 2013, 14:11:05 PM
Luc, ik weet niet of ik het bij het rechte eind heb maar..
Als je ooit , zoals Rian, eens een aanpassing doet zou het dan niet mogelijk zijn om foto's rechtstreeks te kunnen uploaden van bv je camera. Nu moet je een URL  link ingeven  als je bv  in een mail bericht wel sturen,of via deze weg,   en/of je moet via photobucket om gaan en dan een IMG aanklikken om hier foto's  te posten en dan posten/verzenden.
Nogal omslachtig en als je in de toekomst een Youtube wil inlassen kan je dat toch ook voor foto's ?


Weet niet of ik de bal mis of juist slaag  ::)  sorry indien niet!
Beste Marc,

het probleem is vrij eenvoudig uit te leggen, maar niet op te lossen.
Foto's en filmpjes opslaan kost veel ruimte, heel veel ruimte. En deze ruimte is zeer duur.  :(
Daarom kunnen we niets anders dan vragen om het beeldmateriaal op te slaan op externe servers, die net daarvoor in het leven geroepen zijn: Photobucket, Youtube, etc...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *