Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Vraag ivm Decal Paper

Gestart door dani, 31 oktober 2013, 16:31:11 PM

Herwig

Het 31ste...

1979/1980:  diensttijd Vliegveldbeveiliging Kleine Brogel    Einde F 104, aanvang F 16... .
1979:  er stond toen nog een Thunderstreak te verkommeren in de bosjes van Sint-Truiden, opleidingscentrum.  (zwart/wit-foto's op zolder...)
Vanaf wanneer is de    [Rode Leeuw op blauwe achtergrond-kokarde]   van Kleine Brogel?
Groeten,   Herwig.                  (zijn géén treintjes, pardon...)

(Ben jaarlijkse bezoeker van IPMS-Hoboken...)

marc goovaerts

Citaat van: Peter op 01 november 2013, 14:46:29 PM
En inderdaad: elk jaar in maart is er de tentoenstelling/beurs hier in Hoboken (ga ik nog altijd naar toe)
Trouwens een echte aanrader "ook voor modelspoorders" al was het enkel maar voor verven, decals gereedschappen
en de duizend en een kleine dingen die in onze hobby ook bruikbaar zijn.
100 % mee akkoord. Ook de soortgelijke beurzen van Putte en Lier zijn dikwijls de moeite.
Vergeleken met treintjesbeurzen trouwens meestal spotgoedkoop. Hoboken is zelfs gratis inkom.

Herwig

IPMS Hoboken,

Gratis inkom & parkeren       +       goei Vlaamse pistoleetjes en de Koninck van 't vat... .
En inderdaad regelmatig dingen en dingetjes die bruikbaar zijn voor spoormodelbouw...

Thommy

ik heb hier een laserprinter staan, kleur/recto verso/...
Ik heb een pakje decal papier gekocht voor laser printers. Kan ik het riskeren dat gewoon in m'n printer te jagen? Want printer kost me wat teveel om die al te vervangen
Greetz

Thommy

Metpetergaathetbeter

kweet niet maar ik denk dat je moet opletten of je je papier er juist insteekt ????
Groeten Peter ;)

dani

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 08 november 2013, 16:36:53 PM
kweet niet maar ik denk dat je moet opletten of je je papier er juist insteekt ????
Groeten Peter ;)
printer is recto -verso  dus in het ergste geval gewoon even omdraaien.  Hele nuttige bijdrage.


@Thommy : als het decal papier voor laser geschikt is , dan is er geen probleem.
In het andere geval begrijp ik je bezorgdheid !  Ik heb ooit jaren terug een laserprinte gezien waar iemand had geprobeerd om een "transparant"  (slide) te drukken voor een presentatie.  Maar in plaats van  3M  transparant folie te gebruiken had die een van die plastic insteekhoesjes  voor in een "classeur" gebruikt.   Die printer was helemaal om zeep.  De fuser, de oven en de rollen , alles plakte aan elkaar vn de gesmolten plastic .   Als de verpakking het specifiek vermeldt dan zit je safe.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

kasteel

@dani
mogelijk moet je aanpassen dat het om een zwaarder type papier gaat ( normaal is papier 70 à 80 gr - ik denk dat decal papier zwaarder is)
bekijk toch eens je usersmanual van de printer wellicht vind je daar specificaties- sommige printers hebben extra opties voor bv transparanten - fotopapier
Jan

dani

inderdaad, die aanpassingen doe je dan in  de printer driver, vlak voor je op "afdrukken" klikt.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

ACFI

Hi,

Kijk ook eens na of je printer eventueel een vlakke doorvoer heeft.

Ttz of je bijvoorbeeld het blad langs achter in plaats van langs onder/via een onderlade invoert. Voordeel is dat dan het papier niet geplooid of gerold wordt maar mooi vlak blijft. Natuurlijk dan wel je recto/verso afzetten.

Steven

Thommy

Citaat van: dani op 08 november 2013, 16:39:45 PM
@Thommy : als het decal papier voor laser geschikt is , dan is er geen probleem.
In het andere geval begrijp ik je bezorgdheid !  Ik heb ooit jaren terug een laserprinte gezien waar iemand had geprobeerd om een "transparant"  (slide) te drukken voor een presentatie.  Maar in plaats van  3M  transparant folie te gebruiken had die een van die plastic insteekhoesjes  voor in een "classeur" gebruikt.   Die printer was helemaal om zeep.  De fuser, de oven en de rollen , alles plakte aan elkaar vn de gesmolten plastic .   Als de verpakking het specifiek vermeldt dan zit je safe.

wel dat is idd mijn bezorgdheid. Ik heb ze speciaal voor laser gekocht (met ander doeleind dan modelbouw, eigenlijk voor de presentjes bij de geboorte)

Citaat van: kasteel op 08 november 2013, 16:43:36 PM
@dani
mogelijk moet je aanpassen dat het om een zwaarder type papier gaat ( normaal is papier 70 à 80 gr - ik denk dat decal papier zwaarder is)
bekijk toch eens je usersmanual van de printer wellicht vind je daar specificaties- sommige printers hebben extra opties voor bv transparanten - fotopapier
Jan

dat is geen probleem. Kan printen tot 200gr dacht ik. 160 gaat er nog erg vlotjes door
Greetz

Thommy