Van Biervliet AM86 (Duikbril)

Gestart door Jurgen, 25 oktober 2013, 10:48:08 AM

Svendw

Citaat van: Jurgen op 18 maart 2017, 16:25:33 PM
Onlangs heb ik mijn model kunnen afhalen en ik ben er enorm tevreden over.

Maar ik ben eens wat dichter naar het model gaan kijken en zie dat er geen rokersafdeling op mijn 943 zit, ook al heeft die 2 1ste klasse-afdelingen. Als ik MSM moet geloven werd na het rookverbod de helft van de 1ste klasse gedeclasseerd. Hoe lang heeft de 943 dan zonder rokersafdeling en met de volledige 1ste klasse rondgereden?

Heeft de 903 een rokersafdeling?

De 903 heeft maar 1 1ste klasse afdeling.. met zo'n gele streep boven. Nergens iets vermeld van roken..

Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

Jurgen

Bedankt voor het antwoord Sven.

De versie die nu nog komt in Bordeaux is ook met slechts 1 1ste klasse afdeling, dus zal ook een niet-rokersstel zijn.

Hoewel ik tegen roken ben hoop ik toch nog op een bordeaux stelletje met rokersafdelingen (met de bekende blauwe streep in de witte balk). Maar ze mogen wel even wachten daarmee, eerst wil ik ruimte om te sparen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Svendw

Geen probleem Jurgen. Zou trouwens wel dens willen weten of het stel van nu gekoppeld kan worden met het stel van 2 jaar terug..
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

Metpetergaathetbeter

Sven, gewoon eens naar Belgium rijden hé kan toch niet ver zijn hé ;D ;)

Svendw

Volgens zijn naam is hij van Geel Peter.. dat ligt in Belgium he  ;D ;D ;D

Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

Jurgen

Haha, en toch ben ik niet van Geel, maar van Aarschot.
Ooit heeft dit in mijn profiel gestaan, maar blijkbaar is dat verdwenen.

Afin, er zit een NEM-schacht op het stel en je kan ofwel een NEM-koppeling gebruiken om de stellen te koppelen ofwel de vaste GF-koppeling die bijgevoegd is.

Helaas heb ik (voorlopig) maar 1 stel, dus ik kan geen gekoppeld stel laten zien. Het tweede stel staat wel in bestelling, in het echt zit er ook een tijd tussen de levering van 2 stellen hé.  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ho-fan-ho

Hallo iedereen,
Ik ben in het weekend mijn 945 bordeaux duikbril AC gaan ophalen.
Vergeleken met het poststel klikt hij zeer moeilijk in elkaar en in meerdere bochten springt hij uit de rails. Mijn baan is nochtans opgebouwd met C-rails .
Iemand die ook deze problemen ervaart?
Met spoorse groeten,
Roland

OlivierV

Citaat van: ho-fan-ho op 26 juni 2017, 22:34:30 PM
Hallo iedereen,
Ik ben in het weekend mijn 945 bordeaux duikbril AC gaan ophalen.
Vergeleken met het poststel klikt hij zeer moeilijk in elkaar en in meerdere bochten springt hij uit de rails. Mijn baan is nochtans opgebouwd met C-rails .
Iemand die ook deze problemen ervaart?
Met spoorse groeten,
Roland
Het is verstandig om te vragen om materiaal toch altijd eerst even op de rails te zetten bij de winkelier, doe ik altijd wanneer ik iets koop in een winkel, dan vermijd je dit soort euvels. ;)

Zeker bij Van Biervliet of Olaerts, gezien deze zich op een serieuze afstand van mijn woonplaats bevinden is het gewoon handiger om dit te doen, dan weet je zeker dat je een werkend product mee naar huis neemt.

Niet echt een oplossing voor je probleem, maar eerder raad naar de toekomst toe. Bij problemen met je stel kan je gewoon bellen of mailen naar je leverancier ze zullen je wel verder helpen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

stoomlokje

Citaat van: Svendw op 18 maart 2017, 23:38:54 PM
Citaat van: Jurgen op 18 maart 2017, 16:25:33 PM
Onlangs heb ik mijn model kunnen afhalen en ik ben er enorm tevreden over.

Maar ik ben eens wat dichter naar het model gaan kijken en zie dat er geen rokersafdeling op mijn 943 zit, ook al heeft die 2 1ste klasse-afdelingen. Als ik MSM moet geloven werd na het rookverbod de helft van de 1ste klasse gedeclasseerd. Hoe lang heeft de 943 dan zonder rokersafdeling en met de volledige 1ste klasse rondgereden?

Heeft de 903 een rokersafdeling?

De 903 heeft maar 1 1ste klasse afdeling.. met zo'n gele streep boven. Nergens iets vermeld van roken..

Sven

foto van 943 met 2 - 1°kl zonder blauwe lijn  in 1991

http://www.railfaneurope.net/pix/be/electric/emu/AM86/940-952/B943.jpg

Saskia

Jurgen

Saskia, in 1991 zal de rokersafdeling er wel geweest zijn hoor. Die blauwe streep is er pas ergens midden jaren 90 op gekomen onder de rokersafdelingen.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

loco

De afschaffing van de rokersafdelingen op binnenlands reizigersmateriaal dateert van 2005. De deklassering van één afdeling eerste klasse dateert van 2007. Dit leid ik af van de onderschriften bij een foto in Op de Baan nr 81 blz 40 (jammer genoeg in het frans). Daarbij werd ook het interieur aangepast en kregen de zetels een nieuwe bekleding in groen kunstleer.
Tussen 1995 en 2005 kregen de rokersafdelingen een blauwe band.
Echter op sommige foto's die dateren van 2003 zie ik dat sommige stellen deze blauwe band niet meer hebben en dat er alleen symbolen zijn van niet rokers (rokers met een kruis). Dus bij een aantal stellen is de blauwe band reeds vroeger verdwenen. Omdat de rokersafdeling tweede klasse vooraan was (deel met panto), is dit goed te zien op de foto's.
Dus het is perfect mogelijk een duikbril te hebben met twee eerste klasse afdelingen die volledig ingericht was voor niet-rokers tussen 2003 en 2007.
Omdat de foto's die ik heb niet van mij zijn, kan ik ze niet plaatsen, tenzij de maker van de foto's akkoord is met plaatsing. Dat moet ik eerst nog vragen.

ho-fan-ho

#161
Inderdaad akkoord met de opmerking dat hij in de winkel eens zou mogen getest worden. Heb dit inderdaad gevraagd en er werd mij op vriendelijke manier geantwoord dat dit niet nodig was daar elk stel voordien in de winkel werd getest ! Had misschien eens moeten aandringen wat in de toekomst zal gebeuren. Ondertussen even deze stand van zaken: hij is getest op een clubbaan en reed vlot. Dus deze rechtzetting hierbij is zeker nodig. Het blijft wel zo dat het inklikken van de twee stellen zeer moeilijk is. Het lukt niet wanneer de stellen op de sporen staan. Ik moet ze echt op hun zijde leggen en zo aan elkaar schakelen. Bij mijn posttrein ken ik dit probleem niet en daar lukt het zonder enig probleem. Dus besluit: rijden ok, maar aan elkaar schakelen zeer moeilijk.

bellejt

moet de mijne ook gaan halen.Dat aaneenschakeling ben ik zelfs blij mee dat het niet makkelijk gaat.Beter wat stroever dan dat het om de haverklap loslaat.De marklin Orient express en Rheingold zijn trouwens ook moeilijk in elkaar te klikken.op hun zij gaat dat vrij goed en makkelijk op een rechtstuk spoor te zetten.

Bonaza

Beste Roland en ook alle andere model spoorders,

Inderdaad ken ik dezelfde problemen met de duikbril van Van Biervliet. Ik moet hem ook op een vlakke tafel koppelen. Het is dan natuurlijk niet zo gemakkelijk om hem dan op de sporen te plaatsten. Ook ontspoort hij gemakkelijk. Hij heeft een zeer starre koppeling. Bij het minste knikje ik de sporen bij een helling is voldoende. Door de starre koppeling heft de motorwagen de wagon op waardoor de wielen uit de sporen klikken. Ik moet op drie plaasten mijn hellingen aanpassen. De koppeling had in verticale richting een beetje soepelere moeten zijn.

Groeten

Marcel

deevie

Ik heb ook het AC model en al paar testronden laten rijden op de kortste bochten. Hij blijft wel mooi op het spoor. Het koppelen gaat idd moeizaam.