Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Van Biervliet AM86 (Duikbril)

Gestart door Jurgen, 25 oktober 2013, 10:48:08 AM

SuSke

Citaat van: Huugooke op 24 november 2014, 08:20:32 AM
...In de sfeer van de aan de gang zijnde staking is dit een voorbeeld van hoe de ondernemer vooral risicoloos wil werken, terwijl het juist het nemen van initiatieven met risico een eigenschap van het ondernemen is.

Dat de ondernemer zonder risico wenst te werken, is mede te danken aan de (onbaatzuchtige) drang van de stakers om altijd het onderste uit de kan te willen hebben ook. Dat onderste uit de kan willen, geldt ook voor de overheden die het de ondernemer in België zeker niet gemakkelijker maken door hun (overmatige) drang naar papieren en andere administratieve rompslomp.

Citaat van: B_Modelbouw op 24 november 2014, 14:16:31 PM
4.  Je hebt ingetekend voor een model, maar bent echt niet tevreden en weigert de aankoop

Ook nog een optie en volgens de rechten van de consument dient je voorschot dan ook teruggestort te worden.

Een optie die ik al meerdere keren heb toegepast wanneer de leveringstermijn veel te lang werd en nooit voldoende gecommuniceerd werd (de firma is gekend) en mijn detailhandelaar verstaat dat. Voor hem ook geen probleem, want er staan er meestal nog genoeg aan de deur te drummen om mijn reservatie over te nemen. Bijkomend is het dan meestal ook zo dat je slechts een zeer beperkte tijd krijgt om je reservatie op te halen. De handelaar wil ook zo snel mogelijk zijn geld terug, want hij heeft ook eerst moeten betalen alvorens zijn levering te krijgen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

janieburton

Citaat van: SuSke op 24 november 2014, 15:02:08 PM
geldt ook voor de overheden die het de ondernemer in België zeker niet gemakkelijker maken door hun (overmatige) drang naar papieren en andere administratieve rompslomp.


Je vergeet iets: de belastingen
 

ward

Terug naar het onderwerp nu..
Vandaag achter de vroege direct de auto in en m'n duikbril gaan afhalen..
Wat een model! Petje af voor Van Biervliet!
Snel al wat testen gedaan van de verlichting, het rijden, en een kleine aanpassing al gedaan..
Straks of later deze week hem eens laten inrijden, maar het ziet er een supergeslaagd model uit..
Het lange wachten is beloond, en voor diegene die deze gemist hebben.. Er komen nog 2 versies, zowel in bordeaux (reeds aangekondigd) als de "new look versie"





Mvg,
Ward  8)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

centauri167


NielsVV

Zitten die passagiers er standaard in of heb jij die er in geplaatst?
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

centauri167

Citaat van: NielsVV op 26 november 2014, 18:34:44 PM
Zitten die passagiers er standaard in of heb jij die er in geplaatst?

vroeg ik me ook af

Metpetergaathetbeter

possitief is dat het geen platgestampte Chinezen zijn, Ward, fraai machien!

Groeten Peter ;)

ward

Passagiers zitten er niet standaard in, net als de bestuurder.
Even bij VBV gevraagd hoe deze er het beste in te steken, en er is een heel gemakkelijke manier voor waardoor de gehele kap er niet af moet en de kans dat er onderdelen afbreken heel klein is.
Voor deze set eens gekeken voor de preisers, omdat binnenkant gewoon perfect afgewerkt is, en er ook de mogelijkheid eens is de beentjes niet te moeten afknippen.
Details zijn er in overvloed, en de gordijntjes komen heel realistisch over..
Ik ben enorm benieuwd naar de rij-eigenschappen, maar da zal voor morgenmiddag zijn..
Ik zal proberen er dan een deftig filmpje van te maken.

Mvg,
Ward  8)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

thor

Citaat van: ward op 26 november 2014, 19:37:57 PM
Even bij VBV gevraagd hoe deze er het beste in te steken, en er is een heel gemakkelijke manier voor waardoor de gehele kap er niet af moet en de kans dat er onderdelen afbreken heel klein is.

Proficiat met je aankoop Ward, ik wacht met spanning op mijn exemplaar.
Kan je die 'makkelijke manier' even toelichten ? Wil mijn AM86 ook voorzien van bestuurder en passagiers.
Nog veel plezier toegewenst met dit prachtige treinstel.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

ward

Thor,

ter hoogte van de deuren lichte druk uitoefenen waardoor je het dak er gemakkelijk af kan nemen (beetje gelijk de lima M4, maar steviger en vlotter).
Daarna kan je met 3 vijsjes de binnenverlichting even losmaken waardoor je gemakkelijk aan de zetels kan om je reizigers erop te plaatsen.
Even desnoods bij afhaling achter een demo vragen, dan is het direct duidelijk (of als je wil mail ik je de foto's van het proces door..)

Mvg,
Ward  8)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

B_Modelbouw

Hé Ward, zeer interessant om hem te openen... Mogelijk kun je het hier gewoon delen op het forum hoe je de kap opent met foto's en een woordje uitleg.  Alvast bedankt
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


loco

Ward, knappe foto's, professioneel.

Houdini

Zeer mooi! Echt waar...!
Chapeau aan Ward (voor de foto's en de mooie verbeteringen) en aan VBV voor het model!  ;)

NielsVV

Ward, nog 1 vraag en dan trek ik ook mijne portemennee open. Kan de interieur verlichting uitgeschakeld worden met de decoder?
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

ward

Citaat van: NielsVV op 27 november 2014, 13:43:41 PM
Ward, nog 1 vraag en dan trek ik ook mijne portemennee open. Kan de interieur verlichting uitgeschakeld worden met de decoder?

Niels, dat gaat perfect.
Ik heb het model in AC, met sound en als optie binnenverlichting.
Het model heeft dan volgende functies:

F0: witte koplichten, automatische omschakeling met rijrichting
F1: motorgeluid, start, panto
F2: claxon 1
F3: rode lichten (sluitseinen) apart schakelbaar
F4: cabineverlichting, mee met rijrichting hoort bij de binnenverlichtingsoptie
F5: claxon 2
F6: rangeermodus - halve snelheid
F7: binnenverlichting rijtuigen OPTIE
F8: spoorgeluiden
F9: geluid panto (omhoog / omlaag)
F10: luchtcompressor
F11: luchtaflaat
F12: geluid koppeling
F13: stationsaankondiging NL 1
F14: stationsaankondiging FR 1
F15: geluid automatische deuren open / toe
F16: stationsaankondiging NL 2
F17: stationsaankondiging FR 2
F18: conducteursfluit
F19: geluid venster open / toe
F20: remmen lossen
F21: spoorgeluiden
F22: tussendeur (binnen) open / toe
F23: sifa-remblokkering
F24: dubbele claxon

Tevens zijn er automatische geluiden zoals compressor, remmen, ...

Mvg,
Ward  8)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--