Van Biervliet AM86 (Duikbril)

Gestart door Jurgen, 25 oktober 2013, 10:48:08 AM

Metpetergaathetbeter

1965 dan had jij heel weinig Belg. spoorwegmateriaal gehad en degene die je dan had waren veelal amateuristische verbouwingen !

Groeten Peter.

dieselfreak

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 23 november 2014, 12:55:42 PM
1965 dan had jij heel weinig Belg. spoorwegmateriaal gehad en degene die je dan had waren veelal amateuristische verbouwingen !

Groeten Peter.

Maar die modellen waren wel jarenlang zonder probleem verkrijgbaar. Ik bedoelde hier eigenlijk vooral mee dat het NMBS materiaal wat in die tijd reed mij persoonlijk veel meer aanspreekt, een duikbril en een Desiso zijn niet echt mijn ding. 
MC

Metpetergaathetbeter

ieder merk had dan een loc en anderhalve wagon die op een Belg. geleek, geef mij nu maar waar ik de modellen voor 't uitkiezen heb !

dieselfreak

Wat de modellen betreft heb je gelijk, maar nogmaals, ik heb het hier vooral over het rollend materieel wat toen door de NMBS werd gebruikt, dat spreekt mij veel meer aan dan wat je nu ziet rijden, maar die discussie hoort niet echt thuis in dit draadje.
MC

SuSke

Citaat van: Peter op 23 november 2014, 11:00:58 AM
Op de beurs in Leuven werd er volgens mij alleen reklame gemaakt voor het Desiro treinstel en werd er met geen woord gerept over in te schrijven voor de Duikbril, net zo min als voor de reeks 91.

CiteerZe willen een model laten maken maar willen ook dat alles wordt verkocht

Waarom maken ze dat al tegen februari al een nieuwe reeks.

Als je een model op de markt brengt tegen de feestdagen mag je er mee rekenen dat er meer van verkocht zullen worden.



De duikbrillen die nu uitgeleverd worden zijn de TP IV modellen. De nieuwe reeks is de schildering die nu nog rond rijdt, dus net voor de laatste modernisering (ook een volgende uitgave bij VBV).

Die informatie is me reeds ter ore gekomen op de tentoonstelling bij MSKK in Oostende door Kristof zelf.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ward

Even terug naar het onderwerp..
Zijn er nog mensen die wel al een mail gehad hebben?
Ter info, net even de mail terug opgezocht, mijne is besteld geweest op 10/2013

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Koen

Nog niet Ward.
Ik heb met Sophie afgesproken om komende donderdag te bellen. Als hij klaar is, ga ik zaterdag de duikbril afhalen.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

thor

nog geen mail mogen ontvangen, was bij de eersten die deze besteld hebben.....
zal wel komen, ongetwijfeld
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

B_Modelbouw

De voorinschrijving was reeds in 2011, je ziet maar tijd vliegt snel ...

Ik wacht rustig af... Want vader Jaques was enkele weken geleden nog stevig aan het sleutelen om de klap in het deurgeluid optimaal te krijgen.

Komend jaar komt de 945 erbij, om af te sluiten met de 916 (nieuwe schildering).
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


janieburton

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 23 november 2014, 15:17:50 PM
ieder merk had dan een loc en anderhalve wagon die op een Belg. geleek, geef mij nu maar waar ik de modellen voor 't uitkiezen heb !

?? ?? Nu moet je 2 jaar op voorhand bestellen en je weet niet hoe het eruit zal zien.

Als je nu wacht tot het verkrijgbaar is heb je geen modellen om uit te kiezen want de kans is groot dat ze allemaal al uitverkocht zijn door de voorintekening.
 

ACFI

Citaat van: janieburton op 24 november 2014, 01:35:25 AM
...
?? ?? Nu moet je 2 jaar op voorhand bestellen en je weet niet hoe het eruit zal zien.
...
Janie,

je moet niets he.


  • Je kan/mag een bestelling doen drie jaar op voorhand zonder dat je weet wat de kwaliteit zal zijn. het financieel risico is voor jou.
  • je kan/mag hopen dat de leverancier zijn markt goed inschat of overschat en dus meer produceert dan het aantal voorinschrijvingen. Het financieel risico is voor de fabrikant bovenop al het andere risico dat hij of zij neemt.
  • Je kan/mag na de lancering het model kopen op ibee en consoorten, bij iemand die het financieel risico heeft genomen om voor in te tekenen zonder te weten wat de uiteindelijke goesting van de markt zal zijn voor het model. En die wil daar dan natuurlijk een (on-)redelijke vergoeding voor. Het financieel risico is voor de wederverkoper.

Het is misschien een spijtige evolutie van de markt. Maar een fenomeen dat al lang bestaat, kijk maar naar wat met Marklin modellen gebeurde. Zeker de speciale modellen. De markt vroeg altijd maar meer speciale modellen. Maar Marklin heeft die koe uiteindelijk zo uitgemolken dat het uiteindelijk hun kop gekost heeft. (en de trein loopt alweer)

Internet heeft de derde groep veel krachtiger gemaakt in vergelijking met vroeger. Voor het bestaan van eBay was je verplicht om elk weekend via beurzen te verkopen. Nu hoef je er zelfs niet voor uit je zetel te komen. En je verkoopt over heel de wereld.

En door die derde groep kunnen de kleinfabrikanten ook een deel van het risico spreiden. Idem door te werken met voorintekening.

Persoonlijk heb ik verschillende modellen waar je enkel voor kon intekenen, toch pas achteraf gekocht. En dit voor de normale of een lagere prijs. Dat lukt niet voor alle modellen natuurlijk. Maar als dat niet gelukt was, dan zou ik er toch niet om treuren. Ik hoop al langer op een HLD 205 o.b.v. de HLD 55 maar als Van Biervliet die niet uitbrengt, dan blijft mijn ouwe koffiepot van Marklin rondrijden. Simpel.

Steven.

Huugooke

Ik kan de initiatieven van de producenten van Belgisch materiaal ook alleen maar goedkeuren.
Toch voel ik me een beetje ongemakkelijk bij deze manier van verkopen. Plezant voor de verkoper/producent die zeker is van de verkoop.
Minder aangenaam voor de koper die lang moet wachten, of de boot heeft gemist en het model aan zijn neus ziet voorbij gaan.
In de sfeer van de aan de gang zijnde staking is dit een voorbeeld van hoe de ondernemer vooral risicoloos wil werken, terwijl het juist het nemen van initiatieven met risico een eigenschap van het ondernemen is.

OlivierV

Citaat van: Huugooke op 24 november 2014, 08:20:32 AM
Ik kan de initiatieven van de producenten van Belgisch materiaal ook alleen maar goedkeuren.
Toch voel ik me een beetje ongemakkelijk bij deze manier van verkopen. Plezant voor de verkoper/producent die zeker is van de verkoop.
Minder aangenaam voor de koper die lang moet wachten, of de boot heeft gemist en het model aan zijn neus ziet voorbij gaan.
In de sfeer van de aan de gang zijnde staking is dit een voorbeeld van hoe de ondernemer vooral risicoloos wil werken, terwijl het juist het nemen van initiatieven met risico een eigenschap van het ondernemen is.

Ik ben eigenlijk ook niet zo'n fan van deze manier van verkopen, maar ik kan de winkeliers wel begrijpen. De markt voor modeltreintjes is niet gigantisch en je wil toch wel zeker zijn dat alles de deur uit gaat...

Ik heb nu bij vbv nog nooit voor iets vooraf ingetekend. Het enige waar ik dat wel bij ga doen is wanneer ze een blauwe reeks 25 uitbrengen, aangezien ik die nodig ga hebben voor mijn marklin trek-duw m2's voor elektrische tractie.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

janieburton

Citaat van: ACFI op 24 november 2014, 08:11:35 AM
Citaat van: janieburton op 24 november 2014, 01:35:25 AM
...
?? ?? Nu moet je 2 jaar op voorhand bestellen en je weet niet hoe het eruit zal zien.
...
Janie,

je moet niets he.


  • Je kan/mag een bestelling doen drie jaar op voorhand zonder dat je weet wat de kwaliteit zal zijn. het financieel risico is voor jou.
  • je kan/mag hopen dat de leverancier zijn markt goed inschat of overschat en dus meer produceert dan het aantal voorinschrijvingen. Het financieel risico is voor de fabrikant bovenop al het andere risico dat hij of zij neemt.
  • Je kan/mag na de lancering het model kopen op ibee en consoorten, bij iemand die het financieel risico heeft genomen om voor in te tekenen zonder te weten wat de uiteindelijke goesting van de markt zal zijn voor het model. En die wil daar dan natuurlijk een (on-)redelijke vergoeding voor. Het financieel risico is voor de wederverkoper.

Het is misschien een spijtige evolutie van de markt. Maar een fenomeen dat al lang bestaat, kijk maar naar wat met Marklin modellen gebeurde. Zeker de speciale modellen. De markt vroeg altijd maar meer speciale modellen. Maar Marklin heeft die koe uiteindelijk zo uitgemolken dat het uiteindelijk hun kop gekost heeft. (en de trein loopt alweer)

Internet heeft de derde groep veel krachtiger gemaakt in vergelijking met vroeger. Voor het bestaan van eBay was je verplicht om elk weekend via beurzen te verkopen. Nu hoef je er zelfs niet voor uit je zetel te komen. En je verkoopt over heel de wereld.

En door die derde groep kunnen de kleinfabrikanten ook een deel van het risico spreiden. Idem door te werken met voorintekening.

Persoonlijk heb ik verschillende modellen waar je enkel voor kon intekenen, toch pas achteraf gekocht. En dit voor de normale of een lagere prijs. Dat lukt niet voor alle modellen natuurlijk. Maar als dat niet gelukt was, dan zou ik er toch niet om treuren. Ik hoop al langer op een HLD 205 o.b.v. de HLD 55 maar als Van Biervliet die niet uitbrengt, dan blijft mijn ouwe koffiepot van Marklin rondrijden. Simpel.

Steven.

ik begrijp wel  de situatie maar om het heel "cru" te zeggen: de klant moet tevreden zijn met de kwaliteit of dat deze goed of slecht is en vooral "blij zijn" dat we überhaupt Belgische modellen krijgen aangeboden.

men kan het anders stellen, de Belgische modelliefhebber moet het volgende doen: soit belle et tais-toi  :o
 

B_Modelbouw

4.  Je hebt ingetekend voor een model, maar bent echt niet tevreden en weigert de aankoop

Ook nog een optie en volgens de rechten van de consument dient je voorschot dan ook teruggestort te worden.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC