Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Van Biervliet AM86 (Duikbril)

Gestart door Jurgen, 25 oktober 2013, 10:48:08 AM

Jurgen

Vreemd, er bestond nog geen draadje over de AM86 van Van Biervliet, ofwel stond dit onder geen enkele van mijn zoektermen verstopt.

Afin, Van Biervliet deelt het volgende mee:

CiteerOpgelet : treinstel AM-86 , ref VB-4002, nr 943 is volledig uitverkocht. (levering voorjaar 2014)
Reservatie van de VB-4001, nr 903 is nog mogelijk.

Levering is dus voorzien voor 2014 wat ik al wel gedacht had. Maar dat geeft niets, zo kunnen we nog wat sparen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

loco

Uitverkocht en toch kan je nog reserveren. Dat begrijp ik niet goed.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Eigenaardige manier van werken/verkopen tegenwoordig. Een model dat er nog niet is, is al uitverkocht. Heb ik geluk dat ik Duits rij. Gewoon naar de winkel/webshop gaan en het model kopen dat ik wil. Geen gezeur met reserveren of iets kopen dat er nog niet is. ???
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Citaat van: Gerolf op 25 oktober 2013, 11:10:37 AM
Ander nummer, Loco  ;)

Peter was misschien nog niet helemaal wakker.  :D


Er konden dus 2 modellen besteld worden. Er was er een met 2 compartimenten 1ste klas en de andere had er maar 1. Daarnaast was er ook een verschil in de gele lijn op de koppen en uiteraard het nummer van het treinstel.

In Genk stond trouwens een ongeschilderd prototype in de vitrine, net achter de loc reeks 23.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

B_Modelbouw

Slechts twee modellen ???

Had die ook geen nummer varianten aangekondigd ?

En nu het model er toch is ... Waarom niet een in de
nieuwe NMBS-Huisstijl (Grijs met gele neus).
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Eres

Citaat van: Peter op 25 oktober 2013, 12:27:24 PM
Eigenaardige manier van werken/verkopen tegenwoordig. Een model dat er nog niet is, is al uitverkocht. Heb ik geluk dat ik Duits rij. Gewoon naar de winkel/webshop gaan en het model kopen dat ik wil. Geen gezeur met reserveren of iets kopen dat er nog niet is. ???

Ja Peter en ik gelukkig in het goederen verkeer. Dat komt best goed maar het is een hele vreemde aangelegenheid dat een model voor verschijnen al uitverkocht is. Je zou haast zeggen als er zo veel vraag naar is bestel er dan meer in de productie.
Maar denk dat het een zaak is beperkt inkopen, geen restanten en snelle omzet Zo kunnen ze dan geld verdienen
 
Wim

doomslu

Wellicht brengen ze later wel de 'new-look' versie hoor.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Citaat van: B_Modelbouw op 27 oktober 2013, 15:34:34 PM
Slechts twee modellen ???

Had die ook geen nummer varianten aangekondigd ?

En nu het model er toch is ... Waarom niet een in de
nieuwe NMBS-Huisstijl (Grijs met gele neus).

Ja, er waren er om te beginnen maar 2 aangekondigd. Beide met een ander nummer, maar toch met kleine detailverschillen zoals ik hierboven al vermeld heb.
De "New Look" variant zal ook nog wel komen zeker. Toen het model werd aangekondigd was die nieuwe livrei er nog niet dus kon men nog niets aankondigen hé. Geduld hebben, alles op zijn tijd.


Trouwens, er is nog steeds de mogelijkheid om een model te bestellen hé. Ze zijn niet allemaal uitverkocht, alleen 1 variant kan je niet meer verkrijgen. Ik denk dat iedereen ook wel tijd genoeg gehad heeft om er eentje te bestellen hé.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Anarchy

Beide versie zijn dan nog eens "speciallekes". Ik vermoed dat er ook nog een normale bordeaux versie komt. Nog keuze genoeg om uit te brengen dus.

Jurgen

Hoezo speciallekes? Wat is dan het verschil met een gewone bordeaux?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Eres

Jurgen

Hoe was je tweede gesprek trouwens vandaag?

Wim

Jurgen

Wim, heb net een verslagje neergeschreven. Kijk hier maar eens.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ward

Deze week nog gemaild met VBV, de new-look versie zal er zeker nog komen.
Van de MR86 zijn er in het echt ook wel verschillende varianten geweest.

Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Anarchy

Jurgen,

Het ene stel heeft een dubbele 1e klasse tov een enkele. En het andere stel heeft een vereenvoudigde gele lijn op de neus.