Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Mededeling van de admins

Gestart door doomslu, 23 oktober 2013, 22:50:17 PM

doomslu

Beste forumleden,

Gerolf, Erwin en ikzelf, als admins van dit forum, wensen met deze mededeling te reageren op enkele tendensen die we de laatste tijd op dit forum merken. Ondanks dat over het algemeen de sfeer op ons forum erg vriendschappelijk is, maken we ons toch zorgen om het feit dat er steeds vaker maatschappelijke thema's worden aangesneden, die niets met modelspoor te maken hebben. Soms verdenken we de schrijvers ervan dat het enkel te doen is om te provoceren, en dat soort dingen verpest de gemoedelijke sfeer. Zelfs al heeft de schrijver geen kwade bedoelingen, de discussie kan steeds uitdraaien op gekrakeel, iets wat de laatste tijd helaas meer en meer gebeurt.

Nu hebben we uiteraard op zich niets tegen wat off-topic gepraat, we hebben daarvoor onze 'babbelhoek', maar we voelen ons wel genoodzaakt om in te grijpen omdat we het gevoel hebben dat onze babbelhoek te vaak een 'gekanker'-hoekje aan het worden is. Bovendien schrikken sommige leden er niet voor terug om meteen een zeker aversie tegen bepaalde mensen of bevolkingsgroepen te ventileren.

Wat we niet gaan doen is discussies verbieden, we zijn en blijven een democratisch forum met een hoog zelfregulerend gehalte. We hopen ook van harte dat we niet moeten tussenkomen. Wat we daarentegen voortaan wel wensen te doen is sneller optreden tegen uitspattingen en uitspraken die foutief kunnen geïnterpreteerd worden of zelfs tegen de forumregels indruisen. Daarmee bedoelen we niet het sneller berispen of bannen van leden (dat zijn de allerlaatste sancties waaraan we denken), maar het wissen van uitspraken die naar onze mening fout zijn en/of schade kunnen berokkenen. Liever voorkomen dan genezen dus.

Wanneer één van de admins een dergelijk bericht waarneemt zal hij in eerste instantie de inhoud van het bericht verwijderen, mits behoud van een kopie. We nemen dan onze tijd om gezamenlijk te overleggen wat we gaan doen. Dat kan zijn: een licht gewijzigd bericht plaatsen (na overleg met de auteur natuurlijk), het bericht verwijderen of het bericht desondanks terugplaatsen. Aangezien dit overleg meestal per mail gebeurt kan daar wel wat tijd inzitten. We zijn ook niet continu ingelogd op het forum. Het zou dus kunnen dat we een draadje daarom tijdelijk op slot zetten. In de koelkast als het ware.

Wij rekenen op uw begrip en medewerking om dit forum te laten zijn wat het is: één van de beste en gemoedelijkste Nederlandstalige fora over (model)treinen.

Erwin, Gerolf en Luc
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

itchy

100% akkoord ! Erwin, Gerolf & Luc: ik hoop dat iedereen het hier vriendelijk, positief & vooral ook ON TOPIC houdt en dat jullie dus weinig of niet moeten tussenkomen...

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Michael

Beste admins, ik ben erg blij dat jullie dit opgemerkt hebben en met enige actie komen, hartelijk dank hiervoor.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

argilla

#3
The freedom of speech.....


is een artikel in het VN verdrag van de rechten van de mens admins. En ja sorry jullie zijn met 3 in de minderheid maar dat zal wel geen problemen opleveren denk ik en hoop ik !


Wie daar aan raakt , onder welke vorm dan ook, gaat glad ijs op ook al wil hij geen verbod of tussen komst in welke zin dan ook.


Ieder zijn heug en meug denk ik dan maar !


Voor dergelijke voorvallen die nu "volgens" de admins gebeuren heb ik al in een verleden een alarm belletje laten rinkelen. Het is toen weg gelachen en nu zie .....


uw mededeling komt wel vrij laat ! Hebt U gelijk of ongelijk ? ? tijd zal het uitwijzen !






om de mijn bedoeling uit te leggen; volgens mij had het item " babbelhoek" er nooit moeten komen dat bedoel ik! Het achteraf bewerken of veranderen of ingrijpen zelf in samenspraak met de auteur is eigenlijk iets van " als het kalf verdronken is ....." . To little and to late en volgens mij is het dan sorry ( niet slecht bedoeld of kritiek ) eerder een soort van machts -arrogantie van de admins.( zonder te willen kwetsen naar de admins toe,  eerder ter verduidelijking van  een standpunt)
Mijn aanvoelen. Dank U !
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Steam.N

Erwin, Gerolf, Luc,

Volledig akkoord met jullie beslissing.
We zijn inderdaad een gezellig zelf-regulerend forum, en het merendeel van de berichten vormt geen enkel probleem.
Hopelijk blijft dit zo, en hoeven jullie niet in te grijpen.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

bellejt

zeer goed initiatief wat in de toekomst zeker zal voorkomen dat leden zich gevizeerd zouden voelen.

rgp

Dag,

The freedom of speech is zoals iedere "freedom": deze eindigt waar de freedom van een ander eindigt, maar dat vergeten velen !

Als men wenst in te grijpen, hoop ik dat alleen maar dat het voor iedereen geldt en voor alle strekkingen, maar eerlijk gezegd heb ik twijfels. ( u weet wel "politiek correct, ......)

Roland

dani

absoluut positief mee eensn met dit initiatief.
Je kan zo'n onderwerpen aansnijden, maar als iedereen een beetje zijn gezond verstand gebruikt dan escaleert het niet meteen en hoeft er zelfs niet te worden ingegrepen.
Hopelijk is dit bericht op zich al voldoende om mensen daar te laten over nadenken en zijn "ingrepen" of correcties niet eens nodig.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

argilla

Citaat van: rgp op 24 oktober 2013, 09:15:27 AM
Dag,

The freedom of speech is zoals iedere "freedom": deze eindigt waar de freedom van een ander eindigt, maar dat vergeten velen !

Als men wenst in te grijpen, hoop ik dat alleen maar dat het voor iedereen geldt en voor alle strekkingen, maar eerlijk gezegd heb ik twijfels. ( u weet wel "politiek correct, ......)

Roland




couldn't agree more Roland ! :D


Dit impliceert dat men het werk en de mening van anderen respecteert en mekaar hulp biedt......  staat in hun zelf opgestelde regeltjes ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

PietB

Prima aktie, Luc, Gerolf en Erwin.

Ik voelde me juist op dit forum zo thuis omdat er weinig gekibbel was en het in een gemoedelijke sfeer over treintjes ging.
Ook ik zag dat dit de laatste tijd wat ging verschuiven, niet extreem maar voor je het weet is dat wel het geval.
Goede aktie van jullie om daar wat aan te gaan doen.

grt Piet.

Huugooke

Beste admins, als die topic "irriterend" u irriteert: van mij mag die weg hoor! ;D

argilla

Citaat van: Huugooke op 24 oktober 2013, 09:34:20 AM
Beste admins, als die topic "irriterend" u irriteert: van mij mag die weg hoor! ;D






juist mag ik er iemand aan herinneren ( zonder bijbedoelingen ) dat zelfs admins weleens ( goed bedoeld misschien) zich bezondigen aan wat zij anderen verwijten van te doen ? ?


citaat:  [size=78%]Irriterend... ouderwetse mensen.  [/size][size=78%]


juist in het item " irritant"  ;) ;)
[/size]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

dani

.... en daar gaan we dan weer .
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Gerolf

Even onszelf citeren:

Citaat van: doomslu op 23 oktober 2013, 22:50:17 PMSoms verdenken we de schrijvers ervan dat het enkel te doen is om te provoceren, en dat soort dingen verpest de gemoedelijke sfeer.

... en dat zou eigenlijk genoeg moeten zeggen  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

argilla

even jullie , Luc,  citeren als het mag...


Wij rekenen op uw begrip en medewerking om dit forum te laten zijn wat het is.....


en dat zou ook meer dan genoeg moeten zeggen  ;) ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15