Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

PROBLEEM met chasis Klein Modellbahn NMBS 60

Gestart door 1op32, 18 oktober 2013, 21:37:41 PM

nmbssncb

Citaat van: Herwig op 14 december 2014, 11:23:03 AM
    Ter info:   de oorspronkelijke Oostenrijkse firma     "Gebrüder Klein =  Kleinbahn"      is  (zonder tegenbericht)   NIET   failliet.
                   
    De afsplitsing K.M.B. (Klein ModellBahn) (  +/- 1979    à     +/- 2008  ) wél.... .  Werd opgericht na een commercieel meningsverschil in de familie, zoals dat heet... .          ]


Correct... verwarring met K.M.B.  Kleinbahn: http://www.kleinbahn.com/.
Vermoedelijk heeft Hünerbein een aangepast chassis laten maken voor de ombouw naar 3-rail en heeft waarschijnlijk het originele 2-rail chassis van Kleinbahn geen last van zinkpest.

Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

raf

dan zit ge me een probleem want mijn lok was een twee rail en die had ook pest
of er een verschil gaat zitten tussen beide chassis heb ik geen idee van

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Herwig

aan Willy NMBS:  alstublieft wilt u aub even doorlezen vorige berichten in dit draadje:    sommige/meeste originele chassis van de NMBS HLD reeks 60 van ex-KMB (Klein Modell Bahn)  hadden/hebben wél ZINKAL-"rot" .

ter info:   zie in dit dit draadje:    bericht  # 37:    link naar vorige vragen/antwoorden over dit KMB-verschijnsel.  Reeds besproken in jaar 2007... .

(Er zouden o.a. leden van de MSC Het Spoor meerdere van die P.B.-vervangchassis hebben gemonteerd.)

guy holbrecht

Herwig,

Dat klopt. Mijn drie 60ers rijden nu rond met een PB chassis en doen dat goed. Het heeft wel wat gekost, maar ze zijn terug in werkende staat. Het alternatief was de aankoop van de nieuwere machines van de reeks 60 bij VBV. Deze laatste zijn een stuk mooier en beter dan de Kleinmachines, doch ook een stuk duurder. Ik vond het echter zonde om de Kleinmachines opzij te zetten of weg te werpen. Eens ze gebarsten zijn kan je er immers niet veel meer mee doen. Gelukkig heb ik kunnen ingrijpen toen het probleem zich pas begon te manifesteren. Ook mijn Eaos-wagens zijn behandeld geworden en zijn nu alweer in perfecte staat. Deze behandeling ging zelfs zo vlot waarna ik op één of andere beurs voor de spreekwoordelijke appel en een ei er nog een aantal beschadigde bijgekocht heb om te renoveren. Voor de goedkoopste heb ik toen slechts één euro betaald. En dergelijke dingen terug in rijdende staat brengen, daar kan ik best genoegen mee nemen.

Groeten,
Guy

Herwig

aan Guy Holbrecht  (MSC het Spoor),           

<  Klein Modell Bahn und kein Ende >

Dank voor uw heldere & overtuigende getuigenis over de Klein-Modell-Bahn  NMBS- diesel reeks 60 en het messing P.B.-vervangchassis.
Misschien zal nu één-en-ander voor enige tijd klaar & duidelijk zijn... ( ?).

( Zie hiervoor trouwens o.a. dit forum    " Buitenl. Modellen:  Kleinbahn:  uw bericht # 14 van 14 okt. 2013 " )

( Is leuk aspect van EEN forum:  zo goed als identieke vragen & antwoorden komen om de zoveel tijd gewoon terug te voorschijn .....)




nmbssncb

Citaat van: Herwig op 14 december 2014, 15:13:39 PM
aan Willy NMBS:  alstublieft wilt u aub even doorlezen vorige berichten in dit draadje:    sommige/meeste originele chassis van de NMBS HLD reeks 60 van ex-KMB (Klein Modell Bahn)  hadden/hebben wél ZINKAL-"rot" .

ter info:   zie in dit dit draadje:    bericht  # 37:    link naar vorige vragen/antwoorden over dit KMB-verschijnsel.  Reeds besproken in jaar 2007... .

(Er zouden o.a. leden van de MSC Het Spoor meerdere van die P.B.-vervangchassis hebben gemonteerd.)

Beste Herwig,

Ja, ja, er was al eerder een draadje over Kleinbahn (heb weer eens nagelaten het forum te doorzoeken natuurlijk), en ook ik ben dus in herhaling gevallen.  Vervelend.
(Te)Veel informatie, (te)veel draadjes, (te)veel zoeken, (te)veel beheer... het wordt teveel voor Corneel.

Los van alles, ik heb nu 2 type 60 locomotieven van VBV.  Die Kleinbahn staat nu op zijspoor "Schroot"...


Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

loebaske

hmmm dat is ook een beetje het werk van de operators hier, die zouden die draadjes bij elkaar kunnen zetten???

Herwig

DIT   draadje, genaamd   "Probleem...",   werd met een vraag opgestart door   "Geert, 1 op 32"  (wat uiteraard zijn goed recht is...).
Anderen hebben er op ingepikt.

In vele forumdraadjes wordt er afgeweken, uitgewijd, herhaald, van gedachten gewisseld, zodat soms het oorspronkelijke onderwerp nog nauwelijks terug te vinden is.
Draadjes dan zomaar samenvoegen zou lastig zijn en niet steeds logisch overkomen, omdat de inhoud onvoldoende éénvormig blijft.

't Zou soms wel interessant kunnen zijn om,  in HETZELFDE draadje, toch een kleine moeite te doen om bijvoorbeeld 1 of 2 digitale bladzijden terug te gaan kijken en te lezen.


Gerolf

Citaat van: loebaske op 16 december 2014, 12:51:24 PM
hmmm dat is ook een beetje het werk van de operators hier, die zouden die draadjes bij elkaar kunnen zetten???

Draadjes opsplitsen kan, samenvoegen niet.
Het zou, zoals Herwig zegt, moeilijk zijn om de draad van het verhaal "leesbaar" te krijgen.
De "echt" geïnteresseerde lezer kan nu met een eenvoudige muisklik een link volgen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske