PROBLEEM met chasis Klein Modellbahn NMBS 60

Gestart door 1op32, 18 oktober 2013, 21:37:41 PM

1op32

Ik ben bezig mijn verzameling HO materiaal uit te dunnen omdat ik 100% ben overgestapt op Spoor 1 echter mijn zoon doet (tot hij het licht zal zien ;)) verder met HO, echter enkel stoom.
Toen ik een Klein Modellbahn A7398.002 Diesellc NMBS 6104 Merelbeke   (dit is wat op de povere verpakking te lezen staat) opende schrok ik serieus !
De kap van de loc stond helemal bol ?!
Na het voorzichtig verwijderen van de schroef aan de onderzijde kon de kap worden weggenomen die tot mijn verbazing onmiddellijk weer zijn normale vorm aannam.
Het kinststof chasis blijft echter verbogen waardoor de drzaaistellen niet op hun plaats blijven.
Het metalen chasis is in 16 stukken uit elkaar gebrokkeld ?? Bovendien zijn deze stukken helemaal gebogen alsof ik de loc een half uur in de microgolfoven zou gezet hebben.
De loc heeft nooit gereden zelfs nooit eerder de verpakking verlaten het zakje onderdelen zit nog ongeopend in de doos...
Iemand ooit eerder zoiets gezien ?
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

Metpetergaathetbeter

zowat iedereen die een Kleinbahnloc60-61, containerwagons en 4 assige stortwagons kocht, chasis heeft niet voldoende plaats om uit te zetten en verder is het chassis uit minderwaardig materiaal gemaakt !

Groeten Peter ;)

Gerolf

Chassis vervangen is de enige optie.
Omdat het een bekend probleem is, is er een kleinseriefabrikant (PB Messing) die er goeie maakt.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

1op32

Bedankt voor de reacties !
@ Gerolf enig idee wat zo'n PB chasis kost ?
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

Metpetergaathetbeter


1op32

bedankt voor de info
Totaal belachelijke prijs voor een stuk metaal...
De lok heeft destijds niet eens zoveel gekost !
Ik denkl dat ik deze dan maar te koop zal aanbieden op ebay "in de staat waarin hij zich bevindt"
Dit is echt zonde de loc is 100% winkelnieuw heeft geen meter gereden ik heb de doos één keer geopend bij de aankoop en nu jaren later voor de tweede keer en dan dit  :(
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

Metpetergaathetbeter


OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

1op32

pff en Peter alle 7 het probleem ?
Ik had er 3 kan er 2 terugvinden waarvan 1 met dit probleem en 1 blijkt ok
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

1op32

Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

Herwig

@  1op32 = Geert,

Ter info:   dit zelfde verhaal over het barstende chassis van deze dieselloc vindt u terug in dit forum   "buitenlandse modellen"    "Kleinbahn & Klein Modellbahn"    vanaf  reactie  # 8 , zoiets.... .   Zeer recente berichten.... . 
..., Herwig.

OlivierV

Citaat van: 1op32 op 18 oktober 2013, 22:28:22 PM
Interesse Olivier ?  :D
Neen bedankt, 'k vind een 60 niet zo mooi, behalve in de schildering waarin TSP er eentje heeft en die VBV in het programma heeft. Komt daarbovenop dat ik dit jaar normaal geen locs meer ging kopen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 19 oktober 2013, 10:52:24 AM

Neen bedankt, 'k vind een 60 niet zo mooi, behalve in de schildering waarin TSP er eentje heeft en die VBV in het programma heeft. Komt daarbovenop dat ik dit jaar normaal geen locs meer ging kopen.

Wie gelooft dat ? Ik alvast niet  !

Groeten Peter ;)

Chrisrail

#13
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 19 oktober 2013, 10:57:15 AM
Citaat van: OlivierV op 19 oktober 2013, 10:52:24 AM

Neen bedankt, 'k vind een 60 niet zo mooi, behalve in de schildering waarin TSP er eentje heeft en die VBV in het programma heeft. Komt daarbovenop dat ik dit jaar normaal geen locs meer ging kopen.

Wie gelooft dat ? Ik alvast niet  !

Groeten Peter ;)
Het jaar heeft nog slechts 2 maand en 12 dagen te gaan, 't zou al moeten lukken dat ik nog een uitzondering zou durven maken om mij een 16 van Vitrains aan te schaffen als ik die in promotie tegen kom. ;)

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan