Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Ardennen Terminal

Gestart door Eres, 29 september 2013, 20:14:40 PM

dani

als het zo ver is dat je klaar bent om aan het viadukt te beginnen, stuur je me maar een berichtje en dan gaan we samen op zoek naar de beste methode die jou kan bekoren en die je zelf kan realiseren.  Ik heb zo al een paar ideetjes met gips, gipsverband en boomschors of met moderne versie van "papier maché".  Wat ik bedoel wordt dan wel duidelijk.

Ik heb ooit es als proefje een portaaltje gemaakt, met mijn eigen gebrouwen "papje".
Dat papje bestaat uit keukenrol in snippers, water, houtlijm, zaagsel en een beetje behanglijm en dat allemaal door elkaar in de keukenblender.  (liefst zo een goeikope van  20 € bij den Blokker of zo, anders is "moeders" niet blij)  Het duurt enkele dagen eer het helemaal droog is maar dan heb je wel een mooi resultaat voor steen/rots.







en dan met de juiste verfjes en veel geduld kan je het af maken.







ik ben zeker dat je viadukt ook wel goed zal komen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Eres

Dani

Dat zal ik dan ook zeer zeker doen. Maar je hebt als een test/proefwerkje toch iets leuks gemaakt. Bij het lezen van je stukje herinnerde ik dat ik vroeger dus poppenkast poppen maakte van krantenpapier en stijfsel. Dat mengen en het wordt zo hard als beton.

Ik wil best wel eens een proef stukje baan maken. Kan nooit geen kwaad enk ik en al doende leert men. Ben zo ook begonnen met modelbouw. Een tank bijv. beschadigen de spatboorden een aansteker er bij houden en met een klein tangetje ombuigen, een deuk van voren ook met een aansteker en het heft van een schroevendraaier er zachtjes induwen. Wheateren en met pigmenten werken heb ik ook zo geleerd.

Je hebt me een tip gegeven en ga eens opvolgen.

Groet ook aan Christine

Wim