Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MSM 128 - test Märklin stoomloc type 26 NMBS

Gestart door Passant, 28 september 2013, 18:27:57 PM

Passant

Hallo allemaal,

Met veel belangstelling heb ik dit zoals gewoonlijk boeiende artikel gelezen, omdat de loc me interesseert. Maar ik begin te aarzelen, wanneer ik onder "Rijeigenschappen"lees: "...zodat ook boogstralen vanaf 500 mm en de relatief korte wissels van het Märklinsysteem kunnen bereden worden. ..."

Ik begrijp natuurlijk wel het probleem, maar ik vraag me dan af of kortere boogstralen (R1 en R2) sowieso tot ontsporingen leiden. Of zie ik dat te theoretisch?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
 

prulleman

wees daar maar niet ongerust over. ik heb vroeger ook  nog marklin M-rails gehad. R=36cm. en ik had een type 26 en die ging met zijn gelede chassis perfect door alle wissles en bochten. maar die stangen die je in de cilinderblokken kunt steken mag je niet monteren. valt niet eens op want het is toch allemaal zwart daar.

OlivierV

Dat van die stangen gaat ook op voor mijn Type 25 van Roco, het liefst zie ik ze wel gemonteerd en dan heb je inderdaad minimaal een R3 nodig, zonder lukt R2 prima, maar R1 wordt dan weer bijna onmogelijk en dat ziet er ook niet uit als zo'n gigant zich door zo'n bocht moet worstelen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan