Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Station Heide

Gestart door vyncky, 26 september 2013, 20:47:14 PM

MARKLINRIJDER

Yannick,

Ik weet dat het setje destijds niet compleet was, er ontbraken wel wat onderdeeltjes.

Grtjs,

David

vyncky

Hazo!

Dan wordt het moeilijk natuurlijk.
David, heb je enig idee wat er ontbreekt?

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

vyncky

#32
Citaat van: MARKLINRIJDER op 08 mei 2014, 20:48:52 PM
Yannick,

Ik weet dat het setje destijds niet compleet was, er ontbraken wel wat onderdeeltjes.

Grtjs,

David

Ik heb zonet een mailtje gestuurd naar ABE, misschien dat zij me op weg kunnen helpen...

Om wat aankleding te krijgen op de modules, ben ik op zoek naar volgende wagentjes:


Ik vermoed Renaultjes, maar de grote garage in Kalmthout kan me niet vertellen welke type dit zijn. Heeft iemand hier een idee?
De bedoeling is om vervolgens decals te maken om de wagens te beschriften.

Bedankt!

Yannick

Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Michiel

http://www.renaultoloog.nl/autos-english.htm  ;)

... en nu een voor een vergelijken...  ;D succes!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

eve

Citaat van: vyncky op 19 mei 2014, 21:04:49 PM
Citaat van: MARKLINRIJDER op 08 mei 2014, 20:48:52 PM
Yannick,

Ik weet dat het setje destijds niet compleet was, er ontbraken wel wat onderdeeltjes.

Grtjs,

David

Ik heb zonet een mailtje gestuurd naar ABE, misschien dat zij me op weg kunnen helpen...

Om wat aankleding te krijgen op de modules, ben ik op zoek naar volgende wagentjes:


Ik vermoed Renaultjes, maar de grote garage in Kalmthout kan me niet vertellen welke type dit zijn. Heeft iemand hier een idee?
De bedoeling is om vervolgens decals te maken om de wagens te beschriften.

Bedankt!

Yannick

Dat zijn geen Renault's. Ik ben vrijwel zeker : de linkse op de voorgrond is een Opel 4-16 van 1928, de rechtse een Opel 8 PS van 1930. In de garagepoort staat nog wel een Renault...

eve

marc goovaerts

Die in de garagepoort heeft inderdaad de toenmalige typische Renault 'neus'.

Herwig

Die Duitse Opels zagen er inderdaad nogal Amerikaans uit:  ook later:  de Records, Kapiteins, Admirals van diverse generaties waren afgeleid van het Amerikaans design van dat moment...

De Renaults hadden toen géén zichtbaar radiatorrooster, zoals die in de garage.

Welk petroleummerk zou er op bovenop de handpomp staan?

Prachtige foto...

marc goovaerts

Op de verlichte schijf is precies een ster te herkennen... Caltex, of Texaco zoals op het emaille bord rechts ?

Peter

#38
q
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Citaat van: Peter op 20 mei 2014, 14:01:39 PM
Op het muurtje, rechts onder op de foto staat Caltex dus ik vermoed dat de pomp ook Caltex is
Op de foto die ik zie staat daar 'Texaco'.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

Ik vermoed dat het Texaco betreft. Volgens wiki bestaat Caltex (met ook een ster als logo) maar vanaf 1936 in US. Bestond er misschien plaatselijk in België/Nederland een Caltex met ster eerder dan 1936?



Oude bezinepomp van Texaco
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Herwig

#41
....niet aan gedacht foto op dit scherm naar links op te schuiven...

Inderdaad Texaco-reclamebord op rechter muurtje. Misschien, maar niet zeker, handbenzinepomp dan ook... .
(alhoewel  de term  "motor oil"  is verwarrend.  Benzine, gasoil, gasoline, carburant, zou ons te ver afleiden van topic...)

Dat hangend bord links aan de gevel van Lisette, lijkt dan weer op een antiek Standa(a)rd Oil - logo,
horizontale balk in cirkel.  Vanaf 1926 gewijzigd in Esso, S.0. :  Standard Oil.

Martin Welberg

CiteerBestond er misschien plaatselijk in België/Nederland een Caltex met ster eerder dan 1936?

Nope, Caltex heeft bestaan van '36 tot '67 in deze contreien..is daarna Chevron geworden...

eve

Citaat van: Herwig op 20 mei 2014, 13:57:30 PM
Die Duitse Opels zagen er inderdaad nogal Amerikaans uit:  ook later:  de Records, Kapiteins, Admirals van diverse generaties waren afgeleid van het Amerikaans design van dat moment...

De Renaults hadden toen géén zichtbaar radiatorrooster, zoals die in de garage.

Welk petroleummerk zou er op bovenop de handpomp staan?

Prachtige foto...

De duitse Opels van toen zagen er...Duits uit. Opel ging maar naar General Motors in 1929. De GM invloed op de Opel modellen zal dan wel 0 (nul) geweest zijn.
De Renaults van 1928-1930 hadden wel een open frontradiator, maar die liep onderaan naar voor uit. De garage-Renault is van ca. 1922.

Overigens : idd. fraaie foto.

Erik

Herwig

#44
deze foto zou A° 1922 zijn ?
jaren '20:  en alle teksten op de foto in 't Nederlands, in Heide.
Dat was toen bv. in Antwerpen wel ànders, nl. Franstalig... .
En waar was TOEN op de grote baan in Heide (misschien ànders dan nu) huisnr. 30 ?
(NU is er op de hoek van de Stationstraat een Esso-benzinestation, maar dit betekent niks voor 't verre verleden...)
Die zomerverblijfjes, villa-tjes (villégiatures) genre  "Lisette"  staan er nog wel in Heide, dus interessant als model voor op de treinbaan.

Auto's (Opels, Fiats, Mercedes ) reeds voorzien van "moderne" volle  in plaats van spaakwielen wijzen eerder op het midden van de jaren twintig (en aanvang jaren dertig)

En café Cambus/Cambrinus (?) op de hoek, tegenover het station en kerk, ligt tegen de vlakte... .