Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Station Heide

Gestart door vyncky, 26 september 2013, 20:47:14 PM

vyncky

Begin 2011 werd ter gelegenheid van het honderdjarig bestaan van het stationsgebouw begonnen moet de bouw het stationsgebouw en omgeving in H0. Het stationsgebouw werd voor het eerst getoond in de wachtzaal tijdens een modeltreintentoonstelling op 12 en 13 november van hetzelfde jaar.

Na ongeveer 2 jaar ga ik het project Heide terug van onder het stof halen .Letterlijk dan! Na de schade te herstellen die de modules geleden hebben. Zowel tijdens het transport, maar ook na de tentoonstelling.

Er is een hoop werk aan de winkel. De bedoeling is dat  ik af en toe de vorderingen post, en dat ik de vragen steeds in eenzelfde draadje kan terugvinden.

Door het overlijden van m'n vader, en medebouwer van de modules, hoop ik hier een beetje opbouwende feedback te krijgen van het geleverde werk.

Hieronder nog  enkele foto's van tijdens de tentoonstelling in het stationsgebouw.



En enkele foto's van Jelle (trainspottingjr)


Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

evan

Yannick,

Tof dat je dit project weer opneemt.  Je vader zou dit zeker waarderen. Het is al een hele realisatie die de sfeer weergeeft van zijn tijdperk.
Plaats gerust updates over de vorderingen want dat gaat velen onder ons hier boeien.

Groetjes

Evan ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Yannick,  goed dat je het project terug opneemt.
Het ziet er super goed uit.
Maar vooral de eerdere samenwerking met je vader maakt dit speciaal !

Succes !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Snobby Crash

Hey Yannick,

Mooi project, waar staat Heide precies voor ?
Wij hebben hier ook Waasmunster Heide, maar ik denk eerder aan de Heide in de Kempen ?

Fotos zie er in elk geval goed uit, en het is een mooi gebaar naar je vader om zijn project verder te zetten !

Succes !


Geert

vyncky

Geert,

Heide staat voor Heide-Kalmthout, langsheen L12, Antwerpen-Roosendaal.

Hier een foto van het echte station :


Voor de geïnteresseerden, De geschiedenis kan je hier vinden:
http://www.lijn-12.be/heide1895.php
(gewoon wat rondklikken)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

trainspottingjr

Yannick,

zeer tof dat je dit project terug vanonder het stof onderuit haalt.

Je vader zou dit ook zo graag gewild hebben. Ondanks alles veel steun en maak het nog mooier dan het nu al is.

Breng ons regelmatig op de hoogte.

Indien je nog beeldmateriaal nodig hebt van Heide dan post ik deze hier.

Groetjes
Jelle
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

niko

Veel succes met de herstellingen ik kom zeker en vast regelmatig lijken naar je vorderingen
mvg Niko

Kautenbach

mooi, en ook een monument in meer dan 1 opzicht, beleef veel plezier aan je werken

Gerolf

Knap, Yannick.
Ik heb dat baantje gezien op die expo enkele jaren terug:
Het verdient zeker een nieuwe glorie  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

vyncky

#9
Bedankt voor de leuke reacties.

Ondertussen niet echt veel vorderingen gemaakt...

.... maar na een jaar is de kast eindelijk klaar (op de verlichting na, die is nog niet geleverd)
De grote moeilijkheid zat er in dat ze demonteerbaar moet zijn, om ooit uit mijn slaapkamer te geraken.

De aanhouder wint, en hier het resultaat:


De avond voor de tentoonstelling bleek dat door het vocht van gips en scenery de kurk was losgekomen van de ondergrond. Het wachthuisje stond op een heuvel  :(.  Tijdelijk hebben we de kurk toen vastgezet met krammen en wat strooisel erover, zodat het nagenoeg niet opviel tijdens de tentoonstelling.

De twee ergste bakken werden ontdaan van de kurk. Er werd nieuwe op gekleefd met contactlijm. De pot kurklijm is verbannen naar de vuilbak! ;D.

Ondertussen is het wachten op enkele bestellingen om de sporen en de perrons opnieuw te leggen.

Tot de volgende!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

vyncky

#10
Een kleine update...

Met stukjes en beetjes ben ik een zinken dak aan het bouwen (naar de artikels van Emmanuel Nouallier)

Hier het voorlopige resultaat:


Nu zouden op de balkjes een gebogen stukje kunststof geplaatst moeten worden (MSM 124 p.66 ), maar na wat proberen, ik krijg die dingen niet geplooid zoals in het artikel (eigenlijk gewoon niet  :( ). Heeft iemand tips??

Bedankt!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

philippe_007

Ziet er een mooie baan uit, succes met de heropbouw.
Op het eerste zicht valt de schade nog mee (kan er toch niet veel van zien op de foto's)...

Steam.N

Citaat van: vyncky op 16 december 2013, 20:34:33 PM
... Nu zouden op de balkjes een gebogen stukje kunststof geplaatst moeten worden (MSM 124 p.66 ), maar na wat proberen, ik krijg die dingen niet geplooid ...

Domme vraag: heb je de evergreen plaat gekrast?  Gewoon plooien zonder kras zal niet lukken vrees ik.
Natuurlijk, dat krassen is een erg secuur werkje, zo'n parallelle lijntjes op 0.75 mm onderlinge afstand.

Ná het krassen, kun je proberen het styreen te plooien over een excel mesje (is wel maar 0.5mm dik) (kras aan de binnenkant van de plooi).
Je geeft zo een rechte en harde steun op de gekraste lijn, en kunt zo mooi recht plooien

Succes !

(tussen haakjes, je gebouw ziet er erg goed uit !)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Verwarmen is ook een optie om styreen te plooien  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterVG

Tja, ikzelf heb bij mijn roethuisje dan maar besloten om die stap weg te laten. In andere woorden, je zinken dat ziet er zo al prima uit. Maar laat je door mij niet beïnvloeden en doe toch maar eens een poging. Helaas kan ik je dus niet helpen met je vraag.
Prachtig bouwwerkje dat in de maak is Yannick.
Op en top Belgische spoorsfeer, ik ben een fan van je werk.