Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Station Heide

Gestart door vyncky, 26 september 2013, 20:47:14 PM

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

Prachtgebouw! Elk nog het bruin van het balkon wat weatheren, maar ongeacht hiervan, is dit een machtig mooi gebouw. Knap modelbouwwerk.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

eddy

Knap Yannick.

groeten eddy

loebaske


Herwig

#394
Erg geslaagd, uw Hotel de la Gare, pardon, de la Station.
En uw Heidese erica is precies levensecht...

Gerolf

Proficiat, Yannick - gebouw en heide ziet er héél goed uit  8)
Misschien het gebouw nog (lichtjes) verweren ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

#396
maar misschien is het nog maar net afgewerkt(gebouwd), in het beginne ziet het er allemaal heel fraai uit ! ;) Trouwens prachtig ! ;)

erik de noorman

Zeer mooi werk fijn afgewerkt.

Erik

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

vyncky

Bedankt voor de complimenten!

Citaat van: Gerolf op 16 september 2018, 10:50:13 AM
Proficiat, Yannick - gebouw en heide ziet er héél goed uit  8)
Misschien het gebouw nog (lichtjes) verweren ?

Dit vindt ik een moeilijke Gerolf!
Het dak is lichtjes verweerd, eventueel nog wat zwart rond de schoorsteen is nog een idee..

Het geheel situeert zich ergens tussen 1911 en 1935. en dan zijn de gebouwen nog redelijk nieuw.
In die tijd werd ook  alles nog netjes onderhouden...

Daarnet ook eens wat gaan fietsen, en de meeste "oudere" gebouwen zijn toch ook redelijk onderhouden. Het meeste vuil zie je op het dak.

Hoogst waarschijnlijk zal het geheel te bezichtigen zijn in het échte station:



Aangezien de gemeente er ook mee tussen zit, zal er pas 100%  zekerheid zijn na de verkiezing  ::)

We houden jullie op de hoogte ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

eddy

Dag Yannick,
daar maken we een uitstap van. Eerst treintjes kijken en daarna gaan wandelen op de heide. Ikke content en madam content.

groeten eddy

RD25

knap werk Yannick




voor Suske en Wiske met Heide : https://www.bobbedoes.nl/_items/6c010cdf-1278-4660-96b4-781251c85130/02.JPG

nb. voor mijn is Bob & Bobette  ;)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

vyncky

Citaat van: RD25 op 17 september 2018, 20:55:54 PM
knap werk Yannick




voor Suske en Wiske met Heide :

nb. voor mijn is Bob & Bobette  ;)

Bedankt! In het Frans is dit Bob & Bobette. Dat waren in de lagere school mijn eerste kennis met het Frans  ;).
De tekening komt héél dicht bij het miniatuur model. op een paar deuren na, die naar het huidige gebouw getekend zijn.


Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Herwig

#403
En daar aan dit Heide-Station & Heide-Kermis, stond 'k ook deze namiddag, tevergeefs.
'k Had graag een geopend stationsloket gehad voor het aanvragen van deel twee van de KaartKostelozeBegeleider.
Maar het achterdeurtje was slotvast. Niks loket, want blijkbaar slechts open in de voor- en op de middag.
( zeker, dat kan men ook met de PC bestellen, maar 'n mens, een Wiske of een Bob, in een loket vind 'k prettiger )

eric

Citaat van: Herwig op 17 september 2018, 22:30:30 PM
Heide-Kermis, stond 'k ook deze namiddag,

Je bent dan toch smoutebollen gaan eten?