Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

italiaans model

Gestart door The Railwarrior, 23 september 2013, 13:01:46 PM

The Railwarrior

aangezien vrouwlief Italiaanse is en we regelmatig de schoonfamilie gaan bezoeken ben ik in zuid italië ook eens een modelspoorclub gaan opzoeken.  Laat ons zeggen een zuid Italiaanse versie van TSP hier.  Daar kom je soms echt enkele mooie pareltjes tegen. Dit gezegd zijnde kom ik dan bij een 2de project, wat ik ooit wel eens ga beginnen.  Ik ga waarschijnlijk in de nabije toekomst een modulebaan beginnen bouwen naar Belgisch voorbeeld aangezien ik daar best wel wat materieel van heb kunnen recupereren bij mijn vorige baan in het ouderlijke huis, maar eens deze baan wat gevorderd is denk ik er aan om een ander project te starten naar Italiaans voorbeeld.  Nu was ik al verschillende dingen aan het opzoeken naar rollend materieel (want huisjes en andere dingen zullen toch zoiezo grotendeels zelfbouw worden) maar ik vind hier vrij weinig van terug, terplaatse heb ik gemerkt dat tegenwoordig de FSE (de locale exploitant) veelal materieel huurt van de FS.  Maar ik heb ook heel wat oud materieel terug gevonden van de DB uit de jaren 50.  getuige hiervan volgende foto:



ik had bij de voorgaand vernoemde modelspoorclub ook een foto gemaakt die me net pas in het oog sprong waar men reed met 2 VT98 motorwagens aan aangepaste kleurstelling.  Het valt me net pas op en aangezien ik nu niet dadelijk mogelijkheid zie om opnieuw af te reizen naar Italie, gezien de gezondheidstoestand van vrouwlief, zal ik ginder de vraag niet kunnen stellen.  Bijgevolg weet er hier iemand meer over rollend materieel uit Italië?

de bewuste foto:


Kwaliteit is wel minder maar is van achter glas getrokken.
eentje die het in het groot al doet en nu graag naar het kleine wil overstappen ;-)

Peter

Dit draadje valt me nu pas op.
Italiaanse modellen zijn er in overvloed te koop, en daar zijn echte pareltjes bij
Als merken (in H0) heb je Vitrains, Rivarrossi, en nog speciale Italiaanse merken. Ook Roco heeft een paar modellen van de FS (Diesel, eloks en stomers)
Onze dochter en schoonzoon gaan verschillende keren op een jaar een week of veertien dagen naar Italie (verlof en/of zaken) maar dat is helaas niet in het zuiden maar in Assisi,vlakbij Perugia,
Met vriendelijke groeten
Peter

The Railwarrior

Ja dat klopt deze merken heb ik ook al terug gevonden. Ik doelde echter eerder op een spoor 1 baan om er maar een uitdaging van te maken zeker ;-)

Ik weet van een merk maar ik denk dat er wel meerdere zijn die italiaans materieel op de markt brengen in deze schaal.

Ik,ben wel van plan ooit nog eens een uitstapje te maken naar milaan. Daar heb je altijd wel veel info. Ik heb ook gezien dat men daar dikwijls standjes heeft ivm spoor een op italiaanse wijze
eentje die het in het groot al doet en nu graag naar het kleine wil overstappen ;-)

Metpetergaathetbeter


The Railwarrior

Als ik dat zo zie twijfel ik toch of ik niet een grote italiaanse ho baan bouw ipv 2 projecten waarvan 1 spoor 1 project...
eentje die het in het groot al doet en nu graag naar het kleine wil overstappen ;-)

Metpetergaathetbeter


Steam.N

Inderdaad erg aanlokkelijk  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

The Railwarrior

Wel een klein detail wat me te binnen schiet is dat er er wel erg weinig italiaans getinte gebouwen verkrijgbaar zijn, of zoek ik op de verkeerde plaats ?
eentje die het in het groot al doet en nu graag naar het kleine wil overstappen ;-)

Steam.N

DE reden om ze zélf te bouwen !   ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

The Railwarrior

eentje die het in het groot al doet en nu graag naar het kleine wil overstappen ;-)

Steam.N

Proficiat ! 
Je hebt je tijd goed geïnvesteerd  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }