Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Uw favoriete niet Belg....

Gestart door dani, 20 september 2013, 12:14:13 PM

PietB

Wat blijft het toch jammer dat er bijna geen enkele fabrikant in staat is om de geluiden een beetje natuurgetrouwer in de decoders op te bergen, en te laten horen.
Zo langzamerhand vind ik het hele concept 'sound decoder' een lachwekkende vertoning worden.
En komt er bij mijn baan geen sound rond te rijden.

grt Piet.

Frank_N

#61
Dat geluid in een chip stoppen is niet het grootste probleem, Piet....
Het grootste probleem vormt de luidspreker.
En zeker in N is dat NAATJE PET :o :'(Er bestaat maar 1 luidspreker met een goede weergave en  dat is een grote!
En die pastnie in zo'n treintje ::)
Voor mij is en blijft het 0,0 (nul) sound.
Groet van Frank

PietB

Ja weet ik Frank, maar ook met een goede speaker zijn sommige sounds niet om aan te horen.
De fabrikanten denken, er zit toch een waardeloze speaker in het model, dus waarom zal ik moeite doen?
En dat voor een meerprijs die heel wat verwachtingen wekt.
Neen ook ik 0,0 sound als heb ik alleen maar H0.

grt Piet.

pandur

Pieter,
Je schrijft : " bijna geen fabrikant " . Mag ik er dan vanuit gaan dat je wel goede ervaring hebt , en met welke dan ?
Of gebruik je andere luidsprekers waarbij je ook goede ervaring hebt .
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

doomslu

Ik doe ook niet mee met dat sound gedoe.
Ik zie meer heil in een goede geluidsinstallatie bij/onder de baan.
Maar ik geef grif toe dat ik geen idee heb hoe dat te realiseren...  als ik op pensioen ben zeker?  ;D

En... wat is NAATJE PET ?  :-\ ??? :o
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter


PietB

Citaat van: pandur op 24 januari 2016, 07:11:38 AM
Mag ik er dan vanuit gaan dat je wel goede ervaring hebt , en met welke dan ?
Of gebruik je andere luidsprekers waarbij je ook goede ervaring hebt .
Hoi Eric,
neen dat was een voorzichtige omschrijving van mijn slechte ervaringen met ESU en Uhlenbrock.
Ik heb in het verleden (ongeveer 2 jaar geleden) met sound decoder van die merken gewerkt.
Ombouw gedaan voor vrienden en klanten.
En toen tot de conclusie gekomen dat dit niets voor mij was.
Ik heb de rekensom gemaakt dat je veel beter 2 tot 3 loc's kunt uitrusten met een gewonde decoder en dat je dan voor het geld dat je uitspaart weer een mooie loc koopt.

En dat ik 'bijna' gebruikte was omdat het best zo zou kunnen zijn dat er hier iemand is die een decoder/speaker combi kent die geen belabberd geluid geeft.

grt Piet.

Frank_N

Groet van Frank

Davy

De meeste loc's die je koopt met sound zijn vooraf al redelijk luid afgestelt. Gewoon het volume een stuk lager en je hebt al veel beter resultaat.
Kvind het anders mooi meegenomen in de digitale wereld.