Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM 129

Gestart door argilla, 17 september 2013, 11:18:27 AM

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 28 september 2013, 10:25:49 AM


Al bij al valt het wel mee, en hoofdpijn krijg ik er zelden van.  ;)

Snap je nu waarom je je vrouw nooit mag vragen ook de teksten eens te lezen ! :o ;D
Groeten Peter ;)

argilla

Citaat van: philippe_007 op 28 september 2013, 21:01:37 PM
Citaat van: argilla op 28 september 2013, 09:02:09 AM

Oh en die keramische plaat heb ik ondertussen aangeschaft.

Waar zijn deze platen te koop? Ik ben nl geïnteresseerd in zo'n plaat.



hier

http://www.gaskappen.nl/contents/nl/d8.html
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

just4fun

Citaat van: doomslu op 28 september 2013, 10:25:49 AM
...
Al bij al valt het wel mee ...
Dat vind ik dus ook. In een gemiddeld dagblad staan veel meer taalfouten, puik werk van Luc!
Over de inhoud kan ik anders nog niet veel kwijt, want 'k ben nog lezende in het vorige nummer, maar 't ziet er wel uitnodigend uit.
Paul

tsjoektsjoek

gister(zaterdag) MSM129 bij de Bruna opgehaald en de baan van Walter Moers vind ik persoonlijk heel mooi, nog in de nrs. 18 en 33 gekeken
en als dat een geheel vormt met de baan uit nr 129 dan vind ik het jammer dat deze baan niet "live"te bewonderen is op een modelbaanshow
mijn complimenten Walter.
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

Jurgen

Citaat van: tsjoektsjoek op 29 september 2013, 15:40:04 PM
gister(zaterdag) MSM129 bij de Bruna opgehaald en de baan van Walter Moers vind ik persoonlijk heel mooi, nog in de nrs. 18 en 33 gekeken
en als dat een geheel vormt met de baan uit nr 129 dan vind ik het jammer dat deze baan niet "live"te bewonderen is op een modelbaanshow
mijn complimenten Walter.


Volledig mee akkoord.
Als hij mee leest op het forum, ik genoot destijds als van je artikels en dit artikel heeft me nog meer doen genieten. Dank u!  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Dieter

Citaat van: argilla op 28 september 2013, 09:02:09 AM
graag een vraagje voor Patrick Dealemans,

zou het in het vervolg niet mogelijk zijn om ook de tekeningen mee te geven. Kwestie van voor schalen groter dan 1/32 . Het is een zeer goede kraan die ook bruikbaar is voor die schalen. Je kan met een copie machiene altijd vergroten en/of verkleinen.

Deze kraan (foto's MSN129 - blz47 bovenaan) kan je in het echt bewonderen naast het MAS in Antwerpen.
Is dus gevrijwaard gebleven van de sloop.

Mvg
Dieter
Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

Kautenbach

lekkere uitgave, mooiste artikel dit keer; de thuisbaan is erg geslaagd qua opzet en ruimtelijk effect complimenten voor de bouwer en uiteraard de makers vh blad ;) Alhoewel het kleine trambaantje Gindsweid ook fraai is

niko

Msm129# even door gebladerd deze morgen en het ziet er weer top uit.
Het artikel rug aan rug voor mensen met een kleine ruimte zet me wel aan het denken en vind in zeer interessant omdat ik ook weinig plaats heb. Zeker de moeite waard om er eens over na te denken mmm :D
mvg Niko

Ludwig

Voor mijn part ook een knap nummer.
De baan van Walter Moers heb ik al een paar keer in het echt mogen bewonderen en is inderdaad indrukwekkend.
De betoncentrale alleen is al een prachtig stukje modelbouw van een niveau waar de meeste van ons alleen maar kunnen van dromen.
Het artikel over de kraan heeft me zeker ook kunnen bekoren en is een project waar ik me in de nabije toekomst eens zou willen aan wagen.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

conducteur

Mijn geduld is bijna op, nog steeds geen MSM. Er zal weeral iets mis zijn bij de post :-(
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

#70
In het huidig nummer staat de aankondiging van de Benelux hondenhop van Piko in schaal N. Een geweldig initiatief, en zou ik TPIII rijden, had ik geen moment getwijfeld. Zo zouden er meer producties mogen zijn in schaal N. (Hallo Kato?! Een Belgische Bolle Neus graag! Waarom wel een Luxemburger, maar geen Belg ?  ? ? ?)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Citaat van: Michiel op 04 oktober 2013, 12:10:47 PM
(Hallo Kato?! Een Belgische Bolle Neus graag! Waarom wel een Luxemburger, maar geen Belg ?  ? ? ?)
Ik heb eens exact dezelfde vraag gesteld op een beurs aan de stand van Minitrix. Ik kreeg enkel een diepe zucht als antwoord...

conducteur

#72
Proficiat Bpost, nu sta je mooi bovenaan de lijst met bedrijven met de slechtste service, mijn MSM is vandaag aangekomen, mooi op tijd dus :-[


Het is amper te begrijpen, maar in het Postkantoor kunnen ze je niet verder helpen 'omdat het geen postkantoor niet meer is'. Begrijpen wie dat kan? Daar sturen ze je naar de klantendienst, die je na een uurtje letterlijk aan het lijntje houden terug naar het postkantoor (dat het niet meer is) sturen, die je vervolgens naar de 'uitgever' van het blad stuurt... chance dat ik niet weer naar die klantenservice moest bellen dan zat ik echt in een perpetuum mobile :-[
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

railman56

de verwijzing naar de DVT was interessant. enige tijd geleden was er hier op het forum reeds een draadje over. toen waren de meningen nogal uiteenlopend over de samenstelling van de rijtuigen. volgens het artikel waren het dus DB rijtuigen vanaf de jaren '80 tot 1994 zoals op de foto te zien. jammer dat er geen sprake is over samenstellingen van de jaren 60 en 70. :(
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Michiel

#74
In deze MSM stond de aankondiging van het Benelux Hondekop treinstel in schaal N door Piko. Op de site van Piko was daar niets van terug te vinden. Dus heb ik Piko gecontacteerd. Vandaag kreeg ik antwoord dat ze NIET van plan zijn om de schaal N Benelux te produceren! Luc?  :-\
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)