Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Peco draaischijf: indexering, aandrijving en digitale aansturing

Gestart door Michiel, 16 september 2013, 09:27:22 AM

conducteur

Ik denk dat die dringend moet leren etsen of een CNC kopen voor zo'n complex project, maar voor simpele dingen, kun je, indien je voldoende nauwgezet kunt werken http://users.telenet.be/RedDeBist/MBAAN/servo%20met%20potmeter.JPG mooie resultaten bereiken op die dingen...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Geert

#46
@Rian, heb je de auteur van die foto zijn toestemming gevraagd  ;)

Bij deze OK

EDIT: en dan nog tijdens de schooluren heb ik net gezien: Katholieke Hogeschool Oostende...


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

dani

Citaat van: conducteur op 19 september 2013, 16:03:12 PM
Ik denk dat die dringend moet leren etsen of een CNC kopen voor zo'n complex project, maar voor simpele dingen, kun je, indien je voldoende nauwgezet kunt werken http://users.telenet.be/RedDeBist/MBAAN/servo%20met%20potmeter.JPG mooie resultaten bereiken op die dingen...

@Rian , als je tags rond je link et, krijg je mooi je plaatjes in de tekst.  zo :


Ik denk dat die dringend moet leren etsen of een CNC kopen voor zo'n complex project, maar voor simpele dingen, kun je, indien je voldoende nauwgezet kunt werken mooie resultaten bereiken op die dingen... zoals deze hier



En dan je bron vermelden : http://users.telenet.be/RedDeBist/MBAAN/servo%20met%20potmeter.JPG
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Geert

Toch heb ik een niet onbelangrijk detail vergeten op die print: Bevestigingsgaten  :-[

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

conducteur

Ik heb een link gezet naar je afbeelding, omdat ze niet van mij is/op mijn webruimte staat... ;)  We hadden even een springuur, gezien ik het monitoraat wiskunde niet volg (extra les wiskunde voor zij die weinig wiskunde hadden, --> niet voor mij, in iw was dat 8 uur...)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

dani

#50
Citaat van: Geert op 19 september 2013, 17:01:48 PM
Toch heb ik een niet onbelangrijk detail vergeten op die print: Bevestigingsgaten  :-[

Geert
schroefje er midden door...  boor door dat zwart rechthoeking ding in 't midden, dat ziet er een stevige basis uit om in te schroeven ;:-)
Wel voorboren hee, geen zelftappende schroef gebruiken.  Anders ga je splinters krijgen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Steam.N

 ;D ;D ;D

Dani,  tegen dat ik een serieus probleem heb, kom ik bij je aankloppen.
Oplossing verzekerd  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

conducteur

Citaat van: dani op 19 september 2013, 17:11:27 PM
Citaat van: Geert op 19 september 2013, 17:01:48 PM
Toch heb ik een niet onbelangrijk detail vergeten op die print: Bevestigingsgaten  :-[

Geert
schroefje er midden door...  boor door dat zwart rechthoeking ding in 't midden, dat ziet er een stevige basis uit om in te schroeven ;:-)
Wel voorboren hee, geen zelftappende schroef gebruiken.  Anders ga je splinters krijgen.
Met een Pic is dat heiligschennis hé, met een arduino mag je dat wel doen ;D >:(
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

dani

@Jean :    ik heb voor alles een oplossing ..   :-)

@Rian :   wat heb jij tegen arduino ?   of bedoel je dat dat zo een stevig platformi dat het daar tegen kan.  Je zou kunnen gelijk hebben .


sorry, we waren even aan het ontsporen.....


Om terug te keren op de draaischijf :    ik heb net even een testje gedaan met EEPROM  data in een Arduino en het werkt wel degelijk, maar ik heb hem dan ook maar 10 minuten spanningsloos gezet.    Zo iets ziou natuurlijk een perfect excuus zijn om elke dag aan de treinbaan te gan zitten   "sorry hoor, maar ik MOET met de treinen gaan bezig zijn, anders is heel mijn baan ontregeld wegens geheugenverlies".     ROFL
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Geert

Is dat dan wel EEPROM?  Bij de PIC garanderen ze minstens 40 jaar...

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

dani

ssssst....   je verknalt het excuus  om elke dag te "treinen".   Jij weet dat van die 40 jaar, ik weet dat, de lezers hier ook, maar moeten onze vrouwen  (of mannen) dat wel weten ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Citaat van: Geert op 19 september 2013, 18:13:39 PM
Er is wel meer dan een flinke hoek af bij u   ;)

Geert
Zo heeft men ook het wiel uitgevonden, alsmaar meer hoeken eraf slaan, uiteindelijk is je ruimteobject bijna rond.

Citaat van: dani op 19 september 2013, 18:14:16 PM
ik heb geen hoeken meer, ik ROL overal naartoe
;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan