Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Spoor Om AR SNCV- CNC staat klaar!

Gestart door conducteur, 11 september 2013, 12:12:40 PM

TBCédric

Citaat van: conducteur op 11 september 2013, 20:40:39 PM
Dubbelzijdig geïsoleerde wielen, en dan de stroomafnemers op een stukje kunststof monteren?
En waar haal je dan de (tand)- en vliegwielen en de motor?
Dat moet je aan kris vragen. Ik weet het niet ::) ::) ::) ::).
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Havoc

CiteerIk denk dat je moe bent geworden tijdens het lezen, ofwel begrijp ik je berichtje niet goed Johan.

Beetje freesstof in je ogen denk ik. Ik bedoelde dat je een H0 aandrijving zou kunnen aanpassen of zelf een maken. Voor dat zelf maken heeft Kris hier al laten zien wat mogelijk is met zo'n machine als je hebt.

Je zou ook een tweedehands H0 aandrijving kunnen zoeken die zo goed mogelijk dezelfde asafstand heeft en dan enkel de assen en wielen vervangen, of maar een stuk van de aandrijving gebruiken en maar op 1 as aandrijven. Beetje zoals een ander forumlid een Z onderstel gebruikt om een Nm tram te maken. Of zoals je een N onderstel kan gebruiken voor H0e.

Tandwielen bij Lemo-Solar http://www.lemo-solar.de/ of GHW http://www.modellbauschraube.de/ Die hebben ook nog ander nuttig spul.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Kris

Hallo,
Inderdaad dubbele isolatie , de aangedreven is aangekocht , de niet aangedreven zelfbouw , de aangedreven bogie was van adi dacht ik maar we hebben ze in groep aangekocht voor een tramprojectje , maar zelfbouw is niet zo moeilijk , motortje zoeken , tandwieltjes zijn te vinden mids wat zoekwerk (conrad ....) voor de betere tandwielen http://www.maedler.nl/Category/1643/1618.aspx
module 0,3 is geschikt (max) module 0,5 is reeds wat groot , en Rian , wat sparen voor een 4 de as voor uw freesmachine ( zorg dat u controller dit nu al aan kan ) en u kan zelf uw tandwielen maken

Kris

conducteur

Waar is David, ik weet niet of dat mogelijk is :D
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

conducteur

#20
Mijn nieuwste aanwinst:


De kast is een aankoop uit de kringloopwinkel voor 25€, koopje dus. Echter zoals hij er op bovenstaande foto bij staat is hij compleet nutteloos...
Paar amputaties en operaties later:


Ondertussen staat de machine al op z'n vaste plaats, daar waar de foto staat was slechts voorlopig...


Ik heb jammer genoeg niet echt een treinkamer of een ruimte om in te richten als werkplaats dus heb wat plaats boven in m'n kamer waar ik wat elektronica bureauwerk doe (waar ook voor school gewerkt wordt, enigste voordeel is dat ik dus elke keer moet opruimen en het al bij al naar mijn normen ordelijk blijft). De machines (CNC en elektrische verstekzaag) heb ik een stuk van de garage voor ingepalmd.
Mijn minibaantje van vorig jaar (waar ik eerlijk gezegd nog niet echt mee heb gereden) staat hier ook in de garage rechts buiten beeld, in een andere hoek een rek in elkaar geknutseld waar voorraad en restjes kabelgoot, hout, Din-rail en ander langwerpige materialen staan... Ik moet beginnen opletten waar ik nog dingen mag/kan zetten...


Veel heb ik nog niet kunnen doen met de machine, er was een probleempje met software voor op de computer... (daarom staat ook m'n GIP even op een laag pitje...)


Ook de sporen voor mijn tram waren een probleem om te vinden, maar ik heb vandaag iets gezien in Genk wat me doet overtuigen om zelf sporen en wissels te (ver)bouwen. Nu nog de aandrijving, een nog te overwinnen struikelblok.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum