Le Varoney

Gestart door Koen, 04 september 2013, 11:40:38 AM

Koen

Bedankt Wim.
Heel veel van deze ideeën zijn afkomstig van de forumleden. Jullie hebben mij van het begin bijgestuurd.
En dan zijn er nog een aantal mensen die mij op goede weg geholpen hebben op gebied van landschapsbouw.
Dit vind ik zo fantastisch aan dit forum.


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Het is te warm om veel te doen. Dus heb ik vorige week en vandaag nog wat aan de baan gewerkt.
Het eerste perron is bijna af. Nog even drogen en de overtollige steentjes verwijderen.
Onderstaand nog een paar fotootjes van de bouw en het resultaat zoals het nu is.

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Nooit te oud om te leren

Koen

#1022
Vandaag, sinds lang, weer een beetje verder gebouwd. Enige tijd geleden ben ik begonnen met het bouwen van een perrongebouw (lampisterie). Langzaam maar zeker begint dit vorm aan te nemen.
Aangezien er ook een TL-lamp moest in komen, heb ik er zelf eentje gebouwd.
Een oude stylo van het merk Bic met doorzichtige plastic en SMD leds liggen aan de basis.

Onderstaande foto's geven het resultaat.

Groetjes,
Koen

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Nooit te oud om te leren

loebaske


Tof. mag gezien worden....

Koen

Bedankt Eric.
Het gebouw begint stilaan afgewerkt te geraken. De dorpels ed moeten nog wat verder afgewerkt worden.

Groetjes,
Koen

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr
Nooit te oud om te leren

Steam.N

Ziet er goed uit, Koen.

Ik zou wél de dakpannen dunner uitvoeren (met mesje het teveel aan materiaal wegschrapen.
Misschien kun je de overdikte camoufleren via een dakgootje ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Koen

Dag Jean,

Dit is inderdaad een goed idee. Ik even wat foto's zoeken van dit type gebouw om te zien of er effectief dakgoten aanhingen.
Bedankt voor de tip  :).

Groetjes,
Koen

Nooit te oud om te leren

mahtoska1

Mooie vooruitgang! De TL lamp is zeer goed gelukt.

Gerolf

Mooi gebouwd, maar ik vind de TL nogal grof. Een armatuur met plastic kap is in H0 max 1.5 mm breed
Ik heb er ooit zelf gemaakt: Op een rijtje smd-leds een stukje lichtgeleider gekleefd  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Koen

Citaat van: Gerolf op 30 oktober 2018, 08:53:34 AM
Mooi gebouwd, maar ik vind de TL nogal grof. Een armatuur met plastic kap is in H0 max 1.5 mm breed
Ik heb er ooit zelf gemaakt: Op een rijtje smd-leds een stukje lichtgeleider gekleefd  ;)

Inderdaad Gerolf, de breedte was inderdaad bij mij ook een issue. Misschien toch maar eens aanpassen.
Wat gebruik jij als lichtgeleider? Bestaan deze even breed als de breedte van een SMD-Led?

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Peter

Koen,
Ik heb hier nog enkele langwerpige led's op overschot liggen die bedoeld zijn om TL lampen na te bootsen  aan mijn station Boom
Dat zijn Led's van het type  PLCC-2 lang (puur wit) met de Cu draad er reeds aan.
Je weet waar ik woon hé als je ze nodig hebt
Met vriendelijke groeten
Peter

Koen

Dag Peter,

Bedankt voor het aanbod. Laat maar weten wat ze kosten.
Ik bel je nog wel  ;).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Gerolf

Citaat van: Koen op 30 oktober 2018, 12:09:54 PM
Wat gebruik jij als lichtgeleider? Bestaan deze even breed als de breedte van een SMD-Led?

Ze bestaan in verschillende diktes. Visdraad is trouwens ook een optie voor dunnere lichtgeleiders.
Ik heb geen idee waar ik de dikkere gekocht heb. Waarschijnlijk via een webshop, ik gok op Conrad of Fohrmann
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Koen

Dag Gerolf,

Bedankt voor je tip. Ik ga aan de slag met je info.


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

efl045

Als de visdraad te dun en de stylo te dik is moet je eens kijken naar de draad van een grastrimmer, die is er ook in veel diktes en een rolletje kost niet veel. Is in iedere doe-het-zelf zaak te krijgenkoop.