Le Varoney

Gestart door Koen, 04 september 2013, 11:40:38 AM

Cord

Foto's van het werkproces vind ik behoorlijk fotogeniek en het ziet er veelbelovend uit.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Koen

Bedankt Jean en Wim.
Het is natuurlijk een heel ander zicht wanneer het kleurenpalet wordt aangebracht.

Groetjes,

Koen
Nooit te oud om te leren

Kautenbach

Top, Sculptamold ? Mooi gedaan👌👍

Koen

Ja Wim, dit alles dank zij mijn goede leermeester hé. Ik kan het product iedereen aanraden. Een zalig product om mee te werken.

Groetjes,

Koen
Nooit te oud om te leren

Kautenbach

Is ongeEvannaard mooi spul ;D

Koen

 ;D

Niet alleen het spul. Hij is niet te Evanaren  :D.

Nooit te oud om te leren

Koen

In het begin van de week een beetje kleur aangebracht in het landschap. Het werpt direct een heel ander licht hoe het landschap zal worden.
De laatste foto is een probeersel maar gaat de "stapeling van rotsblokken" gaan er terug uit. De structuur is veel te grof.


Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr
Nooit te oud om te leren

loebaske

hmmm ja en neen Koen, hangt er vanaf hoe de streek er uit ziet, grof rots achtig ??
In ieder geval goe bezig....(je pakje vertrekt morgen )

Koen

Bedankt Eric. Ze zullen het wel op mijn bureau zetten. Ik informeer mijn collega wel over de komst van het pakket. Bedankt voor de goede service hé.
Wat de rotsblokken betreft, heb ik een voorbeeld vanuit Zuid-Frankrijk. Daar wordt dit nogal frequent gebruikt om kleine waterlopen in goede banen te leiden.
Ik ga het nog even laten bezinken en even in de context proberen te zetten. Als het niet 100% is, gaan ze er uit.

Groetjes,
Koen

Nooit te oud om te leren

SuSke

De "bijna vertikaal" gestapelde rotsblokken liggen gewoon te steil Koen, vandaar het gevoel dat het niet goed zit.
Verminder de helling tot max 45° en leg tussen de grove stenen een kaliber fijner.
De hellingen aan de talud in het 2de plaatje zijn veel beter.
Ga je te steil dan moet je echt stapelbaat materiaal gebruiken dus zeker geen stortsteen.

Succes
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Koen

Bedankt voor de goede raad, Frans. De rotspartijen zijn intussen verwijderd daar ik er geen goed gevoel bij had. Ik ben nog even aan het twijfelen of ik het effectief met rotsblokken ga werken of dat ik er eerder een groen tafreel van ga maken.
Ik ga nog even op zoek naar verschillende afbeeldingen. Nu ik getroffen ben door griepachtige toestanden heb ik tijd genoeg om de reisfoto's nog eens door te nemen.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Na een periode van reizen, is er nog eens tijd om aan de baan te werken. In de loop van de week heb ik mijn materiaal toegestuurd gekregen om aan de perronboorden op Peter's wijze (Peter VG) te beginnen.
Hierbij mijn eerste poging. De kleurstelling is nog niet echt wat het moet zijn.

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr
Nooit te oud om te leren

loebaske

Al iets kunnen uitspoken met de WB Scenery ?

Koen

Voorlopig nog niet, Eric. Ik moet nu eerst de perrons en muren aanbrengen alvorens de plantsoendienst aan de slag kan :).
En je weet, bij mij is dit dikwijls de processie van Echternach. Een stap vooruit en twee achteruit  ;D.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Het maken van de perronboorden is een werkje van lange adem. De eerste boord is quasi klaar. Nog een 50cm te gaan (totale lengte is +/- 3m).
Daarna nog 4 boorden te gaan. Een gigantisch werkje  ::). Maar hopelijk wordt geduld beloond.

Groetjes,
Koen


Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Nooit te oud om te leren